Gjest Smeltemann Skrevet 15. januar 2021 #1 Del Skrevet 15. januar 2021 Er det noen av dere som har blitt operert i ryggen, Ble operasjon vellykket eller ikke ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #2 Del Skrevet 15. januar 2021 Har en venninne som gjorde dete, hun angrer som en hund i dag, er ikke blitt bedre men mye verre. Men det kan vel gå alle veier som med alt annet. Anonymkode: dbcce...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #3 Del Skrevet 15. januar 2021 Jeg har ikke noe særlig nerveaffeksjon (altså nedsatt følelse i beina, inkontinens osv), har mest mye smerter lokalt, og jeg gjør alt jeg kan for å unngå operasjon om det kan trekke seg tilbake av seg selv. Jeg prøver å være i aktivitet som f.eks svømming og så går jeg og får dryneedling da jeg har ekstremt irritert muskulatur rundt området og bruker også varme/kuldebehandling hjemme. Men selvagt, har man fått inkontinens og sånt så må man jo operere. Anonymkode: 95d34...2cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #4 Del Skrevet 15. januar 2021 Operert akutt i fjor sommer. Stor prolaps med nedsatt følelse i beinet, droppfot og problemer med vannlating. Var ute og gikk 2 timer etter operasjonen med full bevegelighet. Følelsen i beinet kom tilbake i løpet av et par uker. Ingen problemer med vannlatingen. Så fullt vellykket her. Eneste som er kjedelig nå er at isjiasnerven rakk å bli veldig stiv da jeg gikk noen uker med prolapset. Så det tar lang tid å få strekt ut denne igjen. Men trening er tingen Anonymkode: a87c9...26a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smeltemann Skrevet 15. januar 2021 #5 Del Skrevet 15. januar 2021 Blir operasjon nr 2 på meg iløpet av våren. Var bra ca 1/2 år etter første operasjon. Men nå er jeg på vei til å bli likedan som før første operasjon, de på sykehuset mente at jeg skulle bli mye bedre etter en ny operasjon, så det gjenstår å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #6 Del Skrevet 15. januar 2021 Det er forskjellige odds for suksessfull operasjon basert på hvor prolapset sitter og type operasjon. Operasjon er absolutt siste utvei. Den lange veien om fysioterapi er det beste, men er det veldig stort smertetrykk, lammelser eller vannlatingsproblemer så må det opereres. Ikke fordi operasjon er bedre men fordi fysioterapi tar lang tid. Anonymkode: e23f5...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smeltemann Skrevet 15. januar 2021 #7 Del Skrevet 15. januar 2021 Prøvde fysio og kiropraktor i mange år før første operasjon, men det hjalp dårlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #8 Del Skrevet 15. januar 2021 Smeltemann skrev (Akkurat nå): Prøvde fysio og kiropraktor i mange år før første operasjon, men det hjalp dårlig Kiropraktor er bortkastet tid og penger, og ofte gjør det alt verre. 1 gang var jeg veldig flink med fysioterapi og det ble ganske bra men begynte også å gå til kiropraktor. Ble verre, verre og verre over tid. Så bar det like til sykehuset. Jeg burde skjønt at dette ikke burde knekkes på. Det skal ikke knekkes på prolaps har jeg fått vite. Men litt sent nå. Anonymkode: e23f5...652 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #9 Del Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Operert akutt i fjor sommer. Stor prolaps med nedsatt følelse i beinet, droppfot og problemer med vannlating. Var ute og gikk 2 timer etter operasjonen med full bevegelighet. Følelsen i beinet kom tilbake i løpet av et par uker. Ingen problemer med vannlatingen. Så fullt vellykket her. Eneste som er kjedelig nå er at isjiasnerven rakk å bli veldig stiv da jeg gikk noen uker med prolapset. Så det tar lang tid å få strekt ut denne igjen. Men trening er tingen Anonymkode: a87c9...26a Så bra for deg! Jeg fikk varig droppfot og lammelser i det ene benet. Fordi jeg ble operert for seint ( etter 23 timer). Anonymkode: ef554...47f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #10 Del Skrevet 15. januar 2021 24 minutter siden, AnonymBruker said: Så bra for deg! Jeg fikk varig droppfot og lammelser i det ene benet. Fordi jeg ble operert for seint ( etter 23 timer). Anonymkode: ef554...47f Ble operert 48 timer etter drop-fot og fikk beskjed at det var flaks jeg fikk operasjon så fort. Kunne blitt varig lammelser. Trist å høre om deg Anonymkode: a87c9...26a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #11 Del Skrevet 15. januar 2021 Smeltemann skrev (8 timer siden): Er det noen av dere som har blitt operert i ryggen, Ble operasjon vellykket eller ikke ? Ei på jobben fikk akutt prolaps, opererte seg, springer rundt og løfter på eldre på sykehjem som en propell i dag. Anonymkode: 334a8...929 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #12 Del Skrevet 15. januar 2021 Smeltemann skrev (8 timer siden): Er det noen av dere som har blitt operert i ryggen, Ble operasjon vellykket eller ikke ? Eg vart operert etter 1 år med stoore plager. Kunne ikkje mellom anna ikkje gå meir enn 100 meter før eg måtte bryte. Har ikkje blitt bra, hadde framleis smerter og plager etterpå. Sjølve operasjonen gjorde at eg ikkje kunne bevega meg normalt på ein månad. Eg har blitt mykje betre den siste tida med eigeninnsats og fysioterapi. Det viktigaste eg gjer er å gå i ulendt terreng og deilige strekkøvelsar, noko eg verkeleg skulle ynskje eg visste om FØR operasjonen. Då hadde eg kanskje slept heile operasjonen. Sjekk for eksempel ut denne videoen. Gjer den no 1 til 2 gonger om dagen. Anonymkode: c66c2...a48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå