AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #1 Skrevet 15. januar 2021 Mange har en passordpolicy som sier at du ikke skal skrive ned passordene dine. Jeg mener dette er helt feil. Jeg mener at passordpolicyen bør være at du bør skrive ned passordet ditt. Jeg har 68 forskjellige passord. Hvis jeg ikke får lov til å skrive noen av dem ned, gjett hva jeg må gjøre da? Jeg må bruke det samme passordet på alle stedene. Dette er med på å redusere den generelle sikkerheten. Siden ikke alle systemer tillater gode passord, kommer jeg til å velge et virkelig dårlig et, bruke det overalt og aldri endre det. Hvis jeg skriver dem ned og så beskytter papirarket, eller hva det nå var jeg skrev dem ned på, er det ikke noe galt med det. Det lar oss huske flere passord og bedre passord. Anonymkode: fee00...080 1
newman01 Skrevet 15. januar 2021 #2 Skrevet 15. januar 2021 Lastpass, Nordpass, 1Password... Password Manager er en genial ting. Har man det både på mobil og nettleser kan man nyte livet uten å bekymre seg altfor mye. Ett passord som passer på alle andre passord. Og ingen like passord.
blåtimen Skrevet 15. januar 2021 #3 Skrevet 15. januar 2021 Jeg skriver det ikke ned, men har et system som gjør at jeg har ulike, gode passord på alt. Trenger ikke huske hvert passord, bare systemet! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå