Gå til innhold

Tanker om dating

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Til både menn og damer: Hvorfor tror dere at det slik at en dame alltid kan finne seg en mann hvis hun vil, mens menn flest ikke kan det, når det er like menn som damer i verden? Jeg har ikke en eneste venn som har hatt suksess på en datingside og samtidig ikke en eneste vennine som har reist til Østen for å få seg partner. En dame som var 40 kg overvektig ville jo ha langt bedre odds enn en slank mann tenker jeg.

Jeg skriver ikke dether fordi jeg er en manne eller kvinnerhater, men bare fordi jeg ha noen refleksjoner på hvorfor det er så skjeivt, når fordelinga er 50/50... det skulle man ikke trudd?

Anonymkode: e47fd...f86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når 1 kvinne og 1 mann finner hverandre. Så er det like mange av hvert kjønn som finner hverandre. Ulogisk og feil å si noe annet. At det derimot er mange både kvinner og menn som ikke finner noen, stemmer. Menn mener at kvinner er for kravstore, samtidig som de klager over at de eneste som vil ha dem er kvinner de ikke finner attraktive. Hva er de selv da, jo kravstore. Begge kjønn snakker om at de ikke vil ta til takke med noen. Begge kjønn snakker og om at det andre kjønn må senke kravene. Det er like lett og utfordrende for begge kjønn. 

Anonymkode: 4329b...eb2

• Liker 6
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Til både menn og damer: Hvorfor tror dere at det slik at en dame alltid kan finne seg en mann hvis hun vil, mens menn flest ikke kan det, når det er like menn som damer i verden? Jeg har ikke en eneste venn som har hatt suksess på en datingside og samtidig ikke en eneste vennine som har reist til Østen for å få seg partner. En dame som var 40 kg overvektig ville jo ha langt bedre odds enn en slank mann tenker jeg.

Dette stemmer jo ikke, selv om ensomme menn på internett liker å tro det. 

• Liker 1
Skrevet

Noe jeg har merket meg på datinsider er at flesteparten av mennene der på 30+ ikke er spesielt positive til barn. Kryr av menn der inne som ikke ønsker det bastant. Mens gjerne 80% av alle kvinnene ønsker seg barn.

Da blir det ikke match. 

Anonymkode: ad2db...4af

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Når 1 kvinne og 1 mann finner hverandre. Så er det like mange av hvert kjønn som finner hverandre. Ulogisk og feil å si noe annet. At det derimot er mange både kvinner og menn som ikke finner noen, stemmer. Menn mener at kvinner er for kravstore, samtidig som de klager over at de eneste som vil ha dem er kvinner de ikke finner attraktive. Hva er de selv da, jo kravstore. Begge kjønn snakker om at de ikke vil ta til takke med noen. Begge kjønn snakker og om at det andre kjønn må senke kravene. Det er like lett og utfordrende for begge kjønn. 

Anonymkode: 4329b...eb2

Jeg skjønner

4 minutter siden, Aliquis said:

Dette stemmer jo ikke, selv om ensomme menn på internett liker å tro det. 

https://www.nettavisen.no/livsstil/atferdsbiolog-en-kvinne-kan-nar-som-helst-ga-ut-a-finne-seg-en-kjareste-bare-hun-senker-kravene/s/12-95-3423681858

tar  bare utgangspunkt i denne her

Skrevet

Kvinner kan kanskje enklere finne noen å ha sex med (gitt at man greier å ligge med noen man overhodet ikke vil ha sex med). Men ærligtalt: det er menn som har det lett på datingmarkedet når det kommer til forhold. Kvinner er fullstendig desperate etter forhold, der det bare er å lokke med "familieliv!" , sa tar kvinner henimot hva som helst. 

Anonymkode: 47794...c80

• Liker 2
Skrevet

Det er masse mat i verden, likevel sulter mange. På samme måte kan man si at det er nok kvinner til at alle kan få, men det skjer jo ikke, av flere grunner:

-Det er flere menn enn kvinner.

-Blant de yngre så velger kvinner oppover i alder fremfor mindre attraktive jevnaldrende.

-Kvinner deler på de attraktive mennene. De mest populære mennene dater mange, har sex med mange, har forhold etter forhold, elskere, ff's etc

-Kvinner går single mens de venter på sjans hos en attraktiv mann, fremfor å ha forhold med mindre attraktive menn.

Så de mest attraktive mennene har mange damer, mindre attraktive har ingen. På samme måte som de rike har veldig mye mer penger enn de fattige.

Men det er et skarpt skille ved ca 40 års alder, til slutt må en del damer gå ned i utseendekrav hvis de fortsatt vil ha kjæreste. Til slutt går det ikke opp, samtidig som kvinners attraktivitet er langt mer knyttet til ungdommelighet

Anonymkode: 235d5...f28

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er masse mat i verden, likevel sulter mange. På samme måte kan man si at det er nok kvinner til at alle kan få, men det skjer jo ikke, av flere grunner:

-Blant de yngre så velger kvinner oppover i alder fremfor mindre attraktive jevnaldrende.

-Kvinner deler på de attraktive mennene. De mest populære mennene dater mange, har sex med mange, har forhold etter forhold, elskere, ff's etc

-Kvinner går single mens de venter på sjans hos en attraktiv mann, fremfor å ha forhold med mindre attraktive menn.

Så de mest attraktive mennene har mange damer, mindre attraktive har ingen. På samme måte som de rike har veldig mye mer penger enn de fattige.

Men det er et skarpt skille ved ca 40 års alder, til slutt må en del damer gå ned i utseendekrav hvis de fortsatt vil ha kjæreste. Til slutt går det ikke opp, samtidig som kvinners attraktivitet er langt mer knyttet til ungdommelighet

enig i alt du sier, en minoritet av menn har en majoritet av damer!

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du møtt en mann som sier nei til ei dame? Det har jeg aldri.... bare for å si. Hvorimot å få nei av ei dame når man spør om en ny date er mer regelen enn unntaket, i hvertfall for normale menn

https://www.nettavisen.no/livsstil/atferdsbiolog-en-kvinne-kan-nar-som-helst-ga-ut-a-finne-seg-en-kjareste-bare-hun-senker-kravene/s/12-95-3423681858

tar  bare utgangspunkt i denne her

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinner kan kanskje enklere finne noen å ha sex med (gitt at man greier å ligge med noen man overhodet ikke vil ha sex med). Men ærligtalt: det er menn som har det lett på datingmarkedet når det kommer til forhold. Kvinner er fullstendig desperate etter forhold, der det bare er å lokke med "familieliv!" , sa tar kvinner henimot hva som helst. 

Anonymkode: 47794...c80

Her tar du feil tenker jeg, hvorfor er det 3 ganger så mange menn som blir ufrivillig barnløse som damer? Hvorfor er det svært mange menn som aldri blir gift og får seg familie, mens nesten alle damer får barn... det er nok fordi noen menn gjenbrukes tenker jeg.... Jeg kjenner flere damer som har både utseende og utdannelse etc med seg, og de har gitt opp å finne en mann, rett og slett fordi ingen rekker opp til kravlista deres, og to av dem har dratt til DK for å få barn med teknologien som gjør det mulig

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Holdt på å trykke like, til jeg leste siste avsnitt. 

Forstår virkelig ikke folk bedre enn å tro at kvinner "må gå ned i utseendekrav" etter en viss alder? 

Å legge mindre vekt på slikt er en modningsprosess, som starter for mange kvinner langt innen vi er 40 år. 

Menn går gjerne omvendt vei forøvrig. Når testosteron faller bittelitt fra rundt 40 år er det mange menn som begynner å se på yngre damer enn noen gang før, fordi de søker sterkere input for å opprettholde følelsen av å ha samme drifter. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her tar du feil tenker jeg, hvorfor er det 3 ganger så mange menn som blir ufrivillig barnløse som damer? Hvorfor er det svært mange menn som aldri blir gift og får seg familie, mens nesten alle damer får barn... det er nok fordi noen menn gjenbrukes tenker jeg.... Jeg kjenner flere damer som har både utseende og utdannelse etc med seg, og de har gitt opp å finne en mann, rett og slett fordi ingen rekker opp til kravlista deres, og to av dem har dratt til DK for å få barn med teknologien som gjør det mulig

Og fordi menn nå ikke er klar for barn før de er 40-45 år. Det er for sent for kvinner. Vi kan ikke vente på det. 

• Liker 2
Skrevet

Kjære ts, det er synd å se at du måtte opprette en ny tråd,  for en av de mest debatterte problemstillingene på KG.  Hvis du begynner å lese fra 2004 og framover, så har du litt materiale. 

Kortversjonen er at selv om vi er ca like mange,  så har kvinner og menn forskjellige ønsker, og forskjellige syn på verden rundt seg. Desverre så hverken harmonerer de, eller utfyller hverandre helt, så derfor får du denne mismatchen. 

Prøv å se verden i et større perspektiv, enn å bare gjenta andres oppgulp, om at kvinner gjør sånn og sånn,  og bare Pareto får all fitta, etc.

Anonymkode: d1071...082

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...