Gå til innhold

Barn 100% = dating dødfødt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vært singel snart et år nå. Har to barn i tenårene som ikke har samvær med pappaen. Hans valg, ikke mitt. Jeg hadde ikke for noe i verden sett for meg at jeg skulle bli sittende så alene og «stuck» i slutten av førtiårene. Tror jeg holder meg greit for alderen, men likevel. Får endel matcher på Tinder, men så fort jeg nevner at jeg har barna 100% blir det stille... Jeg forstår at det er en stor pakke – men ungdommene er såpass store at de fint kan være alene om jeg skal gjøre noe på egenhånd. 

Har truffet én mann som så forbi «pakka mi», men jeg klarte dessverre ikke å gjengjelde følelsene hans.

Er det SÅ uaktuelt å date en dame som har barn 100%? Skal jeg like gjerne slette hele Tinder og legge alt av dating på hylla de neste 5 årene? Barna går selvfølgelig foran alt, men det hadde vært fint å kunne treffe en spesiell én og... 

Anonymkode: c057c...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan bare snakke for meg selv, men for meg er det det. Jeg orker ikke at det følger andre med i "pakka". De vil alltid gå foran og man må alltid ta hensyn til det og disse.

For mye stress og mas.

Anonymkode: af144...039

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det for meg. Orker ikke date folk som har barn fra før. Sånt mine, dine og våre barn opplegg orker jeg ikke

Anonymkode: 750fa...d1f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært alene med min sønn siden han var 6mnd. Hadde ett forhold som varte i to år og deretter en samboer i 8år. Så det er heldigvis fine folk der ute som ikke ser på det som et problem.

 

Anonymkode: 63d23...92d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har vært alene med min sønn siden han var 6mnd. Hadde ett forhold som varte i to år og deretter en samboer i 8år. Så det er heldigvis fine folk der ute som ikke ser på det som et problem.

 

Anonymkode: 63d23...92d

Er de som ser på det som et problem mindre fine folk?

Anonymkode: af144...039

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30, og hadde likevel ikke brydd meg overhode om en jeg var interessert i hadde to tenåringer, de klarer seg jo selv. 

Anonymkode: 7aa05...1e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge barna bor fast hjemme (altså ikke er flyttet ut som unge voksne) er det ikke noe jeg selv vil gå inn i. Gjelder både delvis og 100% samvær.

Unntaket kaaaaan (med de rette) være en med tenåringer som er rett før de skal ut av redet, for det betyr en helt annen type oppfølging som passer bedre med et kjæresteforhold for min del. Du har fordelen ved at de er nær å være ut redet, noe som letter på faktumet at du har 100% samvær. 

Anonymkode: 2cbe5...479

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er 30, og hadde likevel ikke brydd meg overhode om en jeg var interessert i hadde to tenåringer, de klarer seg jo selv. 

Anonymkode: 7aa05...1e6

30 år og såpass urealistisk, imponerende. 

Anonymkode: 7f427...971

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg fikk barn selv var jeg heller ikke interessert i menn med barn og opplevde flere ganger at de ble sure for at jeg takket nei når de fortalte at de har barn. Som om det er en lett oppgave å ta på seg- det er jo små/unge mennesker som SKAL komme først i livet til foreldrene sine! Det tar ihvertfall -jeg- på alvor, om ikke disse mennene skjønte det altså. Tror mange leter litt etter en "bonusforelder", og da er det lett å melde pass når man er på utkikk etter å være kjæreste, ikke avlastning.

Dette gjelder jo trolig ikke deg TS, siden du forklarer at du klarer deg fint med dine store ungdommer. Bare en tanke fra ei som ikke ville bli stemor når jeg selv var barnløs.

Nå har jeg barn og synes det ville vært helt OK å møte en tilsvarende- lik situasjon og lik forståelse. Barna kommer først, partner er hyggelig men ikke livsnødvendig. Jeg forstår de mennene som da evt ville valgt bort meg også nå, fordi jeg kjenner igjen den situasjonen:) Det fungerer ofte best om man har litt samme hverdag. Har du møtt menn med barn i samme alder, eller er de -også- avvisende?

Anonymkode: 5a2a4...735

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har tatt et aktivt valg om å ikke få barn, så for meg hadde det vært uaktuelt å møte en mann som hadde barn fra før av. Jeg tenker det hadde vært egoistisk ovenfor barna hans, om jeg skulle komme inn og bli en del av familien uten at jeg har et ønske om å ha et forhold til disse barna. Grunnene til at jeg ikke ønsket barn selv spiller også en stor rolle: jeg ønsker å kunne prioritere meg selv og å styre hverdagen min fritt. Jeg er glad i reiser og jeg kan fint finne på å bestille en reise i kun én ukes forkant. Dette vil være ekstremt vanskelig med barn i bildet. 

Anonymkode: a6078...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke du skal gi opp. Men kanskje prøve på enn annen arena. En app der du kan oppgi at du har barn i tenårene på fulltid. Da slipper du å bruke tid på menn som forduftet når de får høre det. Skjønner at man ikke starter en samtale med ", hei, jeg har barn i tennårene, på fulltid". På den måten, vet de det alerede når de/du innleder samtalen. 

Det er nok helt sikkert mange som ikke kan tenke seg den pakka, og det skjønner jeg. Hadde jeg blitt singel nå hadde jeg faktisk ikke gått inn i et forhold med noen med hjemmeboende barn. Og det til tross for at jeg selv har to på småtrinnet. Jeg vet det hadde begrenset mulighetene mine VELDIG, siden jeg er i en alder der de fleste har hjemmeværende barn. Jeg har til hode og opp, nok med egne barn og jobb. Kunne ikke tenk meg flere barn, verken et sammen med en ny mann eller bonusbarn. Det makter jeg ikke og så viktig er heller ikke en mann for meg, akkurat nå. Da hadde jeg helle blitt alene. Og heller håper det falt på plass senere. 

Hadde likevel hatt øynene åpne, men ikke hatt så høye forhåpninger. Han kan jo dukke opp 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere som oppgir at de har barn. er en fin ting å gjøre så slipper man å kaste bort begge sin tid. 

for min del så er det uaktuelt da jeg vil starte egen familie, men er nok litt yngre  også, men på generelt grunnlag så er det dealbreaker for mange. Det kommer helt an på hva slags livsituasjon man har selv også.

Anonymkode: cbd80...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gamle er tenåringene? Jeg er alene med 2 tenåringer selv, de har noe kontakt med far, men kan jo gå 4 mnd uten at de ser han. Og føler at ikke så mange ser på det som et problem. Men her er de 19 og 14 år gamle. Så jeg har jo ingen problemer med å finne på noe utenfor hjemmet. Og skulle jeg reist bort en helg, så kan de være alene hjemme. Eller yngste er hos familie.

Nå velger jeg selv bort menn med små barn. Jeg har vært alene med mine i 13 år. Så nå som de har blitt store, så nyter jeg friheten. Og ønsker da å finne en mann med store barn, eller uten barn. Og jeg kunne fint valgt en mann som var alene med barna sine, så lenge de var på alder med mine, eller eldre. 

Anonymkode: 6349d...e1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si det kommer litt an på alderen din eller alderen på mennene du går etter.

Dersom du er 35-45 og møter andre menn i samme aldersgruppe burde det jo ikke være noe problem, fordi mange menn i den alderen har kanskje allerede barn fra tidligere forhold kanskje. Så for dem er det kanskje like greit at du er «ferdi» med barn. ☺️ Jeg ville ikke slettet tinder, men vært åpen på at du har barn. Samt sjekket ut andre datingside som feks match (hvis folk fortsatt bruker det). 

Anonymkode: 115aa...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv litt om det på datingsiden din.

Nevn du har barn, men at disse klarer seg selv og et forhold vil mest mulig gå på siden av barna.

Men,, har du barn med spesielle oppfølgingsbehov må du være ærlig på dette i de innledende chattene, og dessverre forvente at mennene takker for seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var på et par dater med en mann som hadde barn 100%, men de var yngre, bare den eldste var tenåring. De var likevel gamle nok til å kunne være alene noen timer. Det er ikke noe problem om man bor nært hverandre slik at man kan møtes sånn et par timer i bli kjent fasen. Og så må man bare innse at barna faktisk må involveres litt tidligere enn man ellers ville gjort i den situasjonen. Men det går også greit. Det ble ikke noe mer mellom oss, litt pga avstand (var en time mellom oss og jeg har barn selv annenhver uke) men mest fordi det ikke klaffet helt)

For menn i 40 årene tror jeg ikke det der vil være noen stor sak. Barna flytter jo ut om noen få år. De er også store nok til å forstå litt mer av det med dating og kjærester, så man kan involvere dem på en litt annen måte. De kan feks forstå at ikke alle forhold varer lenge, at det er litt "prøvetid" i starten osv. Tenåringer liker også gjerne å trekke seg tilbake til sine egne rom, så det er jo ikke sånn at de sitter oppå dforeldrene hele tiden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor gamle er tenåringene?

Anonymkode: 6349d...e1a

De er 14 og 17, og synes bare det er stas å få være alene en kveld/natt eller to. Jeg vil nok vente i alle fall et år til før jeg reiser bort en hel helg, med mindre den yngste kan være hos noen andre.

Jeg har selvfølgelig full forståelse for at det kan føles "mye" for en som kan velge og vrake i andre barnløse eller 50-50.

Det ser ikke ut som om menn som blir kjent med meg andre veier, via felles kjente eller fritidsaktiviteter, bryr seg fullt så mye. De ser at disse tenåringene fint kan klare seg selv litt, og som Engel sier henger de jo ikke oppå meg hele tiden lenger ;).

En evnt ny mann vil jo heller ikke behøve å ta noen stefar-rolle, han blir i beste fall en ny voksen kompis for barna.

Det var bare det å finne ham, da :D. Har i profilen på Tinder at jeg har to tenåringer, men bør kanskje legge til at det er 100%. Spørs om det blir noen matcher, da - men da kaster i alle fall ingen bort noe tid ;).

Tusen takk for alle svar!

TS.

Anonymkode: c057c...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alderen din har jo mye å si. Hvis du er 34 og ser etter menn på samme alder, blir det noe helt annet enn om du er nærmere 50 og gjerne kan gå opp litt.

Anonymkode: e0aaf...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Alderen din har jo mye å si. Hvis du er 34 og ser etter menn på samme alder, blir det noe helt annet enn om du er nærmere 50 og gjerne kan gå opp litt.

Anonymkode: e0aaf...bf5

Jeg er 47, og vil helst ha en mann på samme alder +- 5 år.

TS.

Anonymkode: c057c...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...