Gå til innhold

Hvorfor får denne tråden stå, moderatorer?

Lillemorbare

Anbefalte innlegg

Jeg stiller store spørsmål ved at denne tråden får gå sin gang:

Den ble stengt for moderering 6 januar, og uten å bli moderert kom den tilbake idag, med alle de samme angrepene mot ts som har blitt utsatt for overgrep. 

Hvor flere brukere skylder på ts, og kaller henne hjerneskadet. Hva er dette her for noe, kvinneguiden? 

Om forumet står inne for victim blaming er det noe jeg ikke ønsker å støtte. 

Den tråden er forkastelig fra en ende til en annen, så om det er slik dere lar stå kan dere slette min bruker med det samme. 

Jeg har rapportert den tråden flere ganger idag, og tagget pålogget moderatorer uten at noe har skjedd. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

og takk for tilbakemelding. Jeg ser at tråden ble midlertidig skjult for moderering bare noen timer etter at du skrev her. Moderator vil behandle rapporter ved første mulighet.

Vi er takknemlige og avhengige av rapporter, men man kan ikke forvente at de blir fulgt opp umiddelbart. Moderatorteamet har dessverre begrenset kapasitet. Vi prøver å behandle rapporter innen 24 timer, men det er ikke alltid det er kapasitet til det. Hvis et innlegg du tenker inneholder regelbrudd, fortsatt står i forumet to døgn etter første rapportering, så anbefaler vi å rapportere på nytt.

Edie, adm.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edie skrev (49 minutter siden):

Hei,

og takk for tilbakemelding. Jeg ser at tråden ble midlertidig skjult for moderering bare noen timer etter at du skrev her. Moderator vil behandle rapporter ved første mulighet.

Vi er takknemlige og avhengige av rapporter, men man kan ikke forvente at de blir fulgt opp umiddelbart. Moderatorteamet har dessverre begrenset kapasitet. Vi prøver å behandle rapporter innen 24 timer, men det er ikke alltid det er kapasitet til det. Hvis et innlegg du tenker inneholder regelbrudd, fortsatt står i forumet to døgn etter første rapportering, så anbefaler vi å rapportere på nytt.

Edie, adm.

Hei, 

Du svarer ikke på hovedproblemet. Tråden var skjult for moedereing fra 6 januar til 14 januar(over en uke faktisk) uten å bli moderert i første omgang. 

Det var allerede mye angrep mot ts i tråden første gang den ble skjult, så hvordan kom den tilbake en uke etter den ble skjult, uten å bli moderert? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemorbare skrev (6 timer siden):

Hei, 

Du svarer ikke på hovedproblemet. Tråden var skjult for moedereing fra 6 januar til 14 januar(over en uke faktisk) uten å bli moderert i første omgang. 

Det var allerede mye angrep mot ts i tråden første gang den ble skjult, så hvordan kom den tilbake en uke etter den ble skjult, uten å bli moderert? 

Hei.

Det vet jeg dessverre ikke. Menneskelig feil antakelig.

Edie, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden bør stenges, og den formen for victimblaming som foregår der inne burde være ulovlig på dette forumet. Selvfølgelig er det lov å diskutere og være uenige om ting, men det som spys ut i den tråden er direkte skadelig lesning for både TS og fremtidige overgrepsofre som potensielt kommer over tråden i fremtiden. Syns det er under enhver kritikk at dette ikke tas tak i.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sessan_ skrev (På 16.1.2021 den 15.58):

Denne tråden bør stenges, og den formen for victimblaming som foregår der inne burde være ulovlig på dette forumet. Selvfølgelig er det lov å diskutere og være uenige om ting, men det som spys ut i den tråden er direkte skadelig lesning for både TS og fremtidige overgrepsofre som potensielt kommer over tråden i fremtiden. Syns det er under enhver kritikk at dette ikke tas tak i.

Dette. Tråden blir bare verre og verre... Noen av holdningene og rett og slett feilinformering av fakta rundt hva voldtekt/overgrep er (i lovens forstand) er direkte skadelig for så mange. Kan denne tråden vær så snill og stenges, en gang for alle? Jeg får helt vondt av det en ung tenåringsjente som nettopp har blitt voldtatt får høre av anonyme brukere på nettet her. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå burde den tråden slettes i sin helhet.

Den er stappfull av lovbrudd på forumets regler!!!

Og helt ærlig synes jeg det er en skam at voksne folk får lov til å skrive at TS fortjente å bli voldtatt og at ikke slike innlegg er moderert bort. Kan KG stå for slike meninger?

Jeg mistenker at brukere som er godt likt får ha innleggene sine liggende i tråden, men hadde de vært skrevet av noen andre så hadde de blitt fjernet. Å skylde på offeret i en voldtektssak er ikke OK. Innlegg som skylder på offeret står fortsatt på første side og ut hele tråden.

Vi var ikke der under situasjonen og vet ikke med sikkerhet hva som skjedde, men som i alle andre tråder på KG må man ta det TS sier for god fisk. 

Det er nå mange brukere som har reagert på tråden og jeg håper den fjernes eller får en skikkelig opprydning. Dersom det ikke taes ordentlig grep om den tråden så kan jeg ikke skjønne at så mye annet blir slettet her inne og hva man kan bli utestengt for. Da henger ikke ting på greip.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden jeg opprettet for å vise støtte til TS i den tråden denne tråden handler om har utviklet seg og det meste er avsporing. Alle innlegg fra #6 er ikke svar på HI men diskusjon om den andre tråden.

Så kanskje slette denne tråden også?

... eller rydde den og låse tråden, om ikke annet? Disse trådene nytter det jo ikke å holde oppe tydeligvis.

Har fått mye tyn for å ha opprettet den nye tråden og det skjønner jeg. Men jeg garanterer at jeg hadde de beste intensjoner og at det aldri var ment å opprette ny tråd for å fortsette diskusjonen fra den forrige tråden, det tror jeg er ganske klart ut ifra HI. Jeg prøvde å nå ut til en jente som først opplever voldtekt IRL og får skylda for det som skjedde når hun ber om råd på KG. Det var virkelig vondt å være vitne til og jeg følte hun trengte støtte i en veldig sårbar situasjon.

Men beklageligvis gikk det som det måtte gå her på KG og tråden min ble like ille som den forrige. Jeg er lei for at jeg var så naiv og beklager virkelig at jeg opprettet ny tråd.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Viser til innlegget Edie la ut over, og supplerer: 

Tråden er gjentatte ganger blitt skjult og moderert. Det stemmer ikke at tråden lå skjult til moderering i flere dager og kom tilbake umoderert. Vi tar til oss kritikken om at tråden ikke ble moderert hurtig nok. Moderatorteamet har som hovedregel å gå gjennom rapporter minst en gang i løpet av 24 timer etter at rapporten er blitt sendt inn - dersom det ikke ble gjort i dette tilfellet må jeg bare beklage (vi er tross alt mennesker med vanlige jobber og liv, slik at tiden ikke alltid strekker til). 

Tråden er, i motsetning til hva som er blitt skrevet og antydet her, kraftig moderert. Flere hundre innlegg er blitt slettet. Til og med de innleggene som er i "gråsonen" for hva vi ellers ville ha vurdert å la stå, er blitt slettet. Dette er ikke nødvendigvis på grunn av at det er en direkte regelbrudd, men fordi innlegget kan fremstå som krenkende ovenfor trådstarter. Vi er åpen for debatt på temaet, og tillater også diskusjoner hvor man stiller spørsmål rundt loven i denne sammenhengen - dette betyr at vi har valgt å holde tråden åpen istedenfor å stenge tråden for flere innlegg. Såfremst et innlegg ikke bryter med forumreglene, eller er spesielt krenkende ovenfor trådstarter, vil vi la det stå. 

Nye tråder som opprettes med henvisning til den opprinnelige tråden vil bli slettet som brukerdebatt.

-Safiye, mod

Endret av Safiye
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kikket gjennom tråden etter den kom ut igjen åtte(!) dager etter den ble stengt, var der fremdeles flere innlegg som sa TS hadde skylden selv, og om det var det som var overgrep/voldtekt var en bruker voldtektsmann selv. Samt innlegg hvor jeg selv tagger en mdoerator og ber om at tråden stenges, og det var heller ingen rydde melding i tråden. 

Så da har eventuelt noen innlegg blitt glemt i ryddingen, og rydde melding. 

Jeg forstår ikke hvorfor du ønsker å utdype at den har blitt kraftig moderert? Det har den, etter en haug av innrapporteringer, og det er det vel heller ingen som sier noe på. Når vi har snakket om hvor grusom tråden er, så er det i påvente av moderering. 

Jeg skrev i HI om det er slik KG står for så ønsker ikke jeg å være en del av det. Og med det mente jeg, som jeg allerede har skrevet, at når tråden kom ut igjen var det fremdeles stygge innlegg mot TS. Helt greit at det blir glemt innlegg i ny og ned, men med åtte dagers moderering, så burde tråden virkelig vært fri for angrep av TS, synes jeg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi heller si det sånn at vi er uenige om hvor lenge tråden var skjult til moderering, da jeg ikke kjenner meg igjen i det du hevder. Uansett får jeg beklage, dersom dersom du opplevde at tråden lå for lenge til moderering. 

-Safiye, mod

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safiye skrev (På 22.1.2021 den 19.54):

Tråden er, i motsetning til hva som er blitt skrevet og antydet her, kraftig moderert. Flere hundre innlegg er blitt slettet. Til og med de innleggene som er i "gråsonen" for hva vi ellers ville ha vurdert å la stå, er blitt slettet. Dette er ikke nødvendigvis på grunn av at det er en direkte regelbrudd, men fordi innlegget kan fremstå som krenkende ovenfor trådstarter. Vi er åpen for debatt på temaet, og tillater også diskusjoner hvor man stiller spørsmål rundt loven i denne sammenhengen - dette betyr at vi har valgt å holde tråden åpen istedenfor å stenge tråden for flere innlegg. Såfremst et innlegg ikke bryter med forumreglene, eller er spesielt krenkende ovenfor trådstarter, vil vi la det stå. 

Nye tråder som opprettes med henvisning til den opprinnelige tråden vil bli slettet som brukerdebatt.

-Safiye, mod

Takk for svar.

Men f.eks. på første side i den tråden er det et innlegg som lyder:

"IKKE LEGG DEG TIL Å SOVE MED KJÆRESTEN DIN HVIS «TA DEG PÅ TISSEN» FØRER TIL FØLSELSE AV OVERGREP.

Her får du ta ansvar selv. Han er forelsket i deg og sov.Det blir en veldig farlig verden for menn med den holdningen der, Ts."

- dette er vel krenkende overfor TS? Jeg synes det er rart at dette får bli stående, når jeg selv har blitt utestengt bl.a. for å ha kalt en terrorist for fitte. Jeg vil tro en terrorist takler å bli kalt fitte bedre enn et voltektsoffer tåler å høre at det var hennes feil.

Det får vel være greit hvis KG er uenig i det, dette er et privat forum og dere gjør som dere vil, men for meg virker det helt merkelig.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt klart en sovevoldtekt. At alle innleggene som forsvarer eller unnskylder overgriperen til ts får stå er motbydelig, moderatorer! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hedy Lamarr skrev (4 minutter siden):

Dette er jo helt klart en sovevoldtekt. At alle innleggene som forsvarer eller unnskylder overgriperen til ts får stå er motbydelig, moderatorer! 

Ikkesant!

Det jeg ikke skjønner er at tråden skal være moderert for krenkende innlegg mot TS. Det er den åpenbart ikke, mener jeg. Å si at et voldtektsoffer fortjente det, ba om det og hadde skyld i det som skjedde er vel absolutt krenkende?

Jeg mener tråden må ryddes på nytt f.o.m. side 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kryr jo av krenkende innlegg der inne. Skremmende at de får stå, selv etter moderering. 

Hva er deres syn på sovevoldtekt, moderatorer? (Retorisk spørsmål, forventer ikke svar, men en skikkelig opprydding i tråden.)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Dette er en sånn tråd som man burde sende VG. En av Norges største forum godtar hets mot et overgrepsoffer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer at tråden er strengere moderert utover etter første moderering, grunnet at jeg ikke klarte å forutse at diskusjonen skulle ende opp i den grad den gjorde. Som tidligere nevnt har jeg moderert etter beste evne, det er greit dere mener at flere innlegg der burde slettes. Jeg står likevel fortsatt på mitt om at de innleggene som er verst er blitt slettet og enkelte er latt stå for å åpne for noe diskusjon rundt regelverket.

-Safiye, mod

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ikke et stort problem, problemet er at folk ikke takler å høre andre meninger en sine egene, fordi dem mener at der er det retteste.

Det er snakk om debatt og diskusjonsforum dette, da må folk tåle og høre andre sine meninger uten og bli såret eller som sagt, "mener at alt er feil".

Og loveli, om moderatorene mener at noen innlegg er ok, så er det ok. Om dette er noe du ikke tåler så er det fult lovligt og gå ut av tråden og slutte og følge den. Å fortsette å følge en tråd når du er uenig i alt som står, da blir det ikke noe saklig debatt.

Endret av Ryzorman
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryzorman skrev (1 time siden):

Tråden er ikke et stort problem, problemet er at folk ikke takler å høre andre meninger en sine egene, fordi dem mener at der er det retteste.

Det er snakk om debatt og diskusjonsforum dette, da må folk tåle og høre andre sine meninger uten og bli såret eller som sagt, "mener at alt er feil".

Og loveli, om moderatorene mener at noen innlegg er ok, så er det ok. Om dette er noe du ikke tåler så er det fult lovligt og gå ut av tråden og slutte og følge den. Å fortsette å følge en tråd når du er uenig i alt som står, da blir det ikke noe saklig debatt.

Det handler ikke om forskjellige meninger, men du tror det gjør det fordi du ikke evner å ta til deg det vi sier virker det som.

Dette er et diskusjonsforum ja, så hvorfor mener du det er feil å diskutere det vi diskuterer? Jeg må få lov til å si at jeg synes moderering både er feil og urettferdig, dette er et debattforum vet du. ;)

Jeg har allerede skrevet selv i denne tråden at om moderatorene føler et innlegg er ok så er det vel det; "Det får vel være greit hvis KG er uenig i det, dette er et privat forum og dere gjør som dere vil, men for meg virker det helt merkelig." Så hva prøvde du å fortelle meg, som jeg ikke vet?

Og skjønner du fortsatt ikke hvorfor jeg ønsker å motsi folk som mener at et voldtektsoffer fortjener å bli voldtatt så gidder jeg faktisk ikke forklare det for deg. Jeg vet at de fleste forstår hvorfor og jeg lever veldig godt med at du er uenig i alt jeg sier og hva jeg står for.

Hvor mener du jeg har vært usaklig i hovedtråden? Kom gjerne med eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, loveli said:

Det handler ikke om forskjellige meninger, men du tror det gjør det fordi du ikke evner å ta til deg det vi sier virker det som.

Dette er et diskusjonsforum ja, så hvorfor mener du det er feil å diskutere det vi diskuterer? Jeg må få lov til å si at jeg synes moderering både er feil og urettferdig, dette er et debattforum vet du. ;)

Jeg har allerede skrevet selv i denne tråden at om moderatorene føler et innlegg er ok så er det vel det; "Det får vel være greit hvis KG er uenig i det, dette er et privat forum og dere gjør som dere vil, men for meg virker det helt merkelig." Så hva prøvde du å fortelle meg, som jeg ikke vet?

Og skjønner du fortsatt ikke hvorfor jeg ønsker å motsi folk som mener at et voldtektsoffer fortjener å bli voldtatt så gidder jeg faktisk ikke forklare det for deg. Jeg vet at de fleste forstår hvorfor og jeg lever veldig godt med at du er uenig i alt jeg sier og hva jeg står for.

Hvor mener du jeg har vært usaklig i hovedtråden? Kom gjerne med eksempler.

Du sier jo det selv. Du klarer ikke å godta andre sine meninger fordi dem ikke er enige i det DU sier.

Jeg har aldri sagt at du er usaklig i hovedtråden, slutt å legge ord som jeg ikke har nevnt.

Og moderatorene har allerede sagt til deg flere ganger at om dem mener at den ikke bryter demmes regelverk, så får den stå. Og det må du bare godta.

Det handler ikke om at folk prøver å motsi voldtekt, det handler om hva som hadde vært best å gjøre der og da etter det overgrepet skjedde.

Jeg er ikke enig i det mange sier, men jeg går ikke å prøver og forandre meningen til folk heller.

Hva slaks regler som er satt på dette forumet, er allerede sagt, det er ikke noe å debuttere om. 

Forhold deg til hva moderatorene har sagt å gå videre.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...