Gå til innhold

Hva skjer etter voldtekt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis man nettopp har blitt voldtatt, blir man da kjørt av politiet til legevakten (?) for undersøkelse av kroppsorganet eller et annet sted? Hvor? 

Anonymkode: 48e99...902

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du tar kontakt med politiet ja. Men du kan selv kontakte legevakt som tar i mot deg på voldtektsmottaket for undersøkelser. De lagrer prøvesvar. Mottaket melder ikke i fra til politiet dersom du ikke ønsker.

Dersom du kontaker politiet er de pliktig til å opprette straffesak da det er offentlig påtale. Du vil mest sannsynlig avhøres på stedet (i politibilen feks mens du kjøres til mottaket).

Anonymkode: 60bf3...dc0

Skrevet

Man vil gjerne bli oppfordret til å komme i kontakt med legevakt/overgrepsmottaket. Overgrepsmottaket tilbyr samtaler, medisinske undersøkelser, sporsikring/rettsmedisinsk undersøkelse, samt kan hjelpe med å ta kontakt med politi om man ønsker å anmelde. 

Skrevet
Uatskillelig skrev (17 timer siden):

Man vil gjerne bli oppfordret til å komme i kontakt med legevakt/overgrepsmottaket. Overgrepsmottaket tilbyr samtaler, medisinske undersøkelser, sporsikring/rettsmedisinsk undersøkelse, samt kan hjelpe med å ta kontakt med politi om man ønsker å anmelde. 

Det får man dessverre ikke tilbud om alle steder, bare noen. 

Anonymkode: b774d...c26

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvis man nettopp har blitt voldtatt, blir man da kjørt av politiet til legevakten (?) for undersøkelse av kroppsorganet eller et annet sted? Hvor? 

Anonymkode: 48e99...902

Det som skjedde for min del var at livet fortsatte som før. Frem til jeg, 2.5 år senere, gikk til politiet for å anmelde. Det er ikke ofte må  kommer seg til sjekk med en gang hendelse som dette skjer. 

Anonymkode: eaa66...9ec

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det som skjedde for min del var at livet fortsatte som før. Frem til jeg, 2.5 år senere, gikk til politiet for å anmelde. Det er ikke ofte må  kommer seg til sjekk med en gang hendelse som dette skjer. 

Anonymkode: eaa66...9ec

Man må ikke nei, men det er bedre å dra så raskt som mulig slik man får sikret fysiske bevis. 

Anonymkode: 64040...01a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...