AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #1 Skrevet 14. januar 2021 Hvis man nettopp har blitt voldtatt, blir man da kjørt av politiet til legevakten (?) for undersøkelse av kroppsorganet eller et annet sted? Hvor? Anonymkode: 48e99...902
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #2 Skrevet 14. januar 2021 Dersom du tar kontakt med politiet ja. Men du kan selv kontakte legevakt som tar i mot deg på voldtektsmottaket for undersøkelser. De lagrer prøvesvar. Mottaket melder ikke i fra til politiet dersom du ikke ønsker. Dersom du kontaker politiet er de pliktig til å opprette straffesak da det er offentlig påtale. Du vil mest sannsynlig avhøres på stedet (i politibilen feks mens du kjøres til mottaket). Anonymkode: 60bf3...dc0
Silva Pluvialis Skrevet 14. januar 2021 #3 Skrevet 14. januar 2021 Man vil gjerne bli oppfordret til å komme i kontakt med legevakt/overgrepsmottaket. Overgrepsmottaket tilbyr samtaler, medisinske undersøkelser, sporsikring/rettsmedisinsk undersøkelse, samt kan hjelpe med å ta kontakt med politi om man ønsker å anmelde.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #4 Skrevet 15. januar 2021 Uatskillelig skrev (17 timer siden): Man vil gjerne bli oppfordret til å komme i kontakt med legevakt/overgrepsmottaket. Overgrepsmottaket tilbyr samtaler, medisinske undersøkelser, sporsikring/rettsmedisinsk undersøkelse, samt kan hjelpe med å ta kontakt med politi om man ønsker å anmelde. Det får man dessverre ikke tilbud om alle steder, bare noen. Anonymkode: b774d...c26 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #5 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvis man nettopp har blitt voldtatt, blir man da kjørt av politiet til legevakten (?) for undersøkelse av kroppsorganet eller et annet sted? Hvor? Anonymkode: 48e99...902 Det som skjedde for min del var at livet fortsatte som før. Frem til jeg, 2.5 år senere, gikk til politiet for å anmelde. Det er ikke ofte må kommer seg til sjekk med en gang hendelse som dette skjer. Anonymkode: eaa66...9ec 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #6 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det som skjedde for min del var at livet fortsatte som før. Frem til jeg, 2.5 år senere, gikk til politiet for å anmelde. Det er ikke ofte må kommer seg til sjekk med en gang hendelse som dette skjer. Anonymkode: eaa66...9ec Man må ikke nei, men det er bedre å dra så raskt som mulig slik man får sikret fysiske bevis. Anonymkode: 64040...01a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå