AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #1 Skrevet 14. januar 2021 Har vært syke lenge, og skal nå utredes for me. Føler selv at det jeg leser om me ikke stemmer for meg, men legen ønsker uansett å gå den veien siden det er mange undersøkelser, og kanskje finner vi noe på veien. Men så kom jeg plutselig på at stoffskifte prøven som ble tatt for 8 mnd siden var nøyaktig den samme som grenseverdien. Den som ble tatt 4 mnd senere lå midt i normalområdet, og det er ikke sjekket etter det. Skal snart tilbake til legen og da venter en ny runde med blodprøver. Men jeg lurer på, er det normalt at stoffskifte svinger? Om det igjen har vært endring, burde jeg be om noen spesifikk videre utredning (om ikke legen selv foreslår noe)? Anonymkode: 1f19a...5a8
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #2 Skrevet 14. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: Har vært syke lenge, og skal nå utredes for me. Føler selv at det jeg leser om me ikke stemmer for meg, men legen ønsker uansett å gå den veien siden det er mange undersøkelser, og kanskje finner vi noe på veien. Men så kom jeg plutselig på at stoffskifte prøven som ble tatt for 8 mnd siden var nøyaktig den samme som grenseverdien. Den som ble tatt 4 mnd senere lå midt i normalområdet, og det er ikke sjekket etter det. Skal snart tilbake til legen og da venter en ny runde med blodprøver. Men jeg lurer på, er det normalt at stoffskifte svinger? Om det igjen har vært endring, burde jeg be om noen spesifikk videre utredning (om ikke legen selv foreslår noe)? Anonymkode: 1f19a...5a8 I starten av en stoffskiftesykdom er ikke det uvanlig at TSH svinger. Uansett vil du ikke få en ME diagnose hvis du har grenselave verdier på stoffskiftehormonene dine. Da skal det gjøres en prøvebehandling med feks Levaxin for å se om det er stoffskiftet som er årsaken til problemene. ME er en eksklusjonsdiagnose, så alle steiner skal være snudd før man får denne diagnosen. Anonymkode: 13869...1ff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå