Gå til innhold

Folk kaller meg pen og vakker...

Gjest enpike___

Anbefalte innlegg

Gjest enpike___

Hvorfor ser jeg ikke meg selv som vakker når så mange andre gjør det?

Jeg får høre ofte (sikkert daglig???) at jeg er pen, vakker... Enkelte menn har sagt at de har blitt forelsket i meg ved første øyekast, og hele den pakka der.

Så ser jeg meg selv i speilet... Ja, jeg er vel okey. Men ikke så vakker?

Hva kan jeg gjør for å føle meg så vakker som det sies?

Jeg vil ikke syntes "dårlig" om meg selv...

Noen råd? :(

Ps: dette er ingen skrytetråd, men et spørsmål om hvordan jeg kan bedre min selvtillit når det kommer til utseendet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjem deg selv bort? Det får ihvertfall meg til å føle meg penere. Ta lang tid på badet og stelle masse med meg selv. :)

Og begynne å tro på komplimentene du får. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Er det så viktig å være opptatt av utseendet sitt da? Om andre synes du er vakker så er jo det flott. Jeg ville vært mer opptatt av andre sider ved meg selv enn akkurat utseendet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enpike___
Er det så viktig å være opptatt av utseendet sitt da? Om andre synes du er vakker så er jo det flott. Jeg ville vært mer opptatt av andre sider ved meg selv enn akkurat utseendet...

Det er ikke det som betyr alt i verden, nei. Men å ikke tro, eller se de komplimentene jeg får syns jeg er trist.

Jeg er fornøyd med mitt indre...nå mangler bare mitt ytre.

Og, du kan vel ikke mene at det er bra å ikke like utseendet sitt? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enpike___
Skjem deg selv bort? Det får ihvertfall meg til å føle meg penere. Ta lang tid på badet og stelle masse med meg selv. :)

Og begynne å tro på komplimentene du får. ;)

Ja. Gjør det innimellom. Prøver og prøver... og se. Ser ingenting spesielt egentlig.

Jeg tror vel på en måte på komplimentene jeg får, men samtidig ser jeg som sagt ikke det de ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
Det er ikke det som betyr alt i verden, nei. Men å ikke tro, eller se de komplimentene jeg får syns jeg er trist.

Jeg er fornøyd med mitt indre...nå mangler bare mitt ytre.

Og, du kan vel ikke mene at det er bra å ikke like utseendet sitt?  :forvirret:

Nei selvfølgelig er det ikke det.

Jeg synes det er vanlig jeg, at vi jenter har en masse komplekser for ting som ingen andre legger merke til en gang. Men kanskje det er mer alvorlig for deg? Jeg vet ikke jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må være kjempetøft å få singaler fra samfunnet som ikke stemmer overens med dine oppfatninger. Forvirrende må det være. Tror det viktigste er å akseptere deg selv for den du er og være fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enpike___
Nei selvfølgelig er det ikke det.

Jeg synes det er vanlig jeg, at vi jenter har en masse komplekser for ting som ingen andre legger merke til en gang. Men kanskje det er mer alvorlig for deg? Jeg vet ikke jeg...

Vet ikke om det er mer alvorlig for meg, men jeg skulle ønske jeg var fornøyd med mitt ytre. Enkelt og greit. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enpike___
Har du blitt mobba for utseendet ditt, eller hørt negative kommentarer om hvordan du ser ut da du var liten?

Hei Ananas. Takk for et svar som har litt "tak".

Jeg har ikke blitt mobbet nei... Har tenkt over dette før også, men det eneste jeg husker var at guttene ertet meg fordi jeg fikk pupper først... og de var i tillegg store da. Husker på den tiden at jeg tok meg skikkelig nær av det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enpike___
Må være kjempetøft å få singaler fra samfunnet som ikke stemmer overens med dine oppfatninger. Forvirrende må det være. Tror det viktigste er å akseptere deg selv for den du er og være fornøyd.

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner følelsen, den blir litt frustrerende.

jeg hører ikke ofte at jeg er vakker, men for positive kommentarer om utseendet mitt jeg også, og ser seriøst ikke hva de snakker om.

er ikke det at jeg er missfornøyd med utseendet mitt, jeg synes bare jeg ser litt "kjedelig" ut, har ett litt "muse-utseendet", ikke som at jeg ser ut som en mus, men litt sånn grå mus som glir inn i mengden.

får kommentarer om annet, og ser meg i speilet og skjønner ikke hva de ser.

det jeg føler når dette skjer, er at jeg blir litt forvirret, litt usikker. om jeg ikke ser det samme i speilet som andre ser..... så aner jeg jo rett og slett ikke hvordan andre ser meg. det er litt rart.

kanskje jeg er helt annerledes en jeg tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ser jeg ikke meg selv som vakker når så mange andre gjør det?

Jeg får høre ofte (sikkert daglig???) at jeg er pen, vakker... Enkelte menn har sagt at de har blitt forelsket i meg ved første øyekast, og hele den pakka der.

Så ser jeg meg selv i speilet... Ja, jeg er vel okey. Men ikke så vakker?

Hva kan jeg gjør for å føle meg så vakker som det sies?

Jeg vil ikke syntes "dårlig" om meg selv...

Noen råd? :(

Ps: dette er ingen skrytetråd, men et spørsmål om hvordan jeg kan bedre min selvtillit når det kommer til utseendet.

Slapp av! Hvis du kan se deg i speilet og se at du ser okey ut, har du faktisk kommet lengre enn mange andre jenter. Hvor viktig er det for deg å føle at du er smellvakker?

Du sier heller ikke noe om at du har komplekser for noe spesielt.

Jeg tror det du opplever er ganske normalt. Det er få av oss som kan se oss i speilet og se vår egen skjønnhet. Det er jo bare oss, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi du har dårlig selvbilde og følgelig har vanskelig for å ta til deg komplimenter.

Prøv å fokuser på at du er bra nok, hør på hva andre sier til deg.

De hadde nok ikke sagt det om de ikke mente det, og om du får høre du er pen og vakker så ofte som daglig, så kan det vel også tenkes at det er noe i det, tror du ikke ?

Aksepter deg selv slik du er og lær deg til å trives med ditt ytre.

Men, for å få til det, må du kanskje jobbe litt med ditt indre selvbilde, slik at du greier å trives slik du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer SuperNovas innlegg.

Jeg har også vanskelig for å tenke at jeg er pen. Jeg ser jo det samme trynet i speilet hver eneste dag, og har gjort det hele livet. Jeg er fornøyd med å tenke at jeg ser ut som en normal sunn jente, og trives med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...