Gå til innhold

Reagerer allergisk på produkter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har merket at i det siste har jeg reagert allergisk på produkter jeg bruker. Alt fra sjampo, til balsam og kur. Har vært på Apoteket og spurt og fikk råd til å bestille time hos lege, for de kan finne eller henvise meg til den som kan finne ut hva det er jeg reagerer på. Har også prøvd vanlig urte sjampo og den reagerte jeg på også. Blir flekkete i ansiktet og det svir.

Har vært hos lege og han kunne ikke hjelpe meg. Fikk bare svar at jeg bør prøve meg frem på produkter og se hvilke jeg reagerer på, og slutte å bruke dem. 🙄 Jeg føler at jeg bare kaster penger, fordi jeg reagerer på ganske mange.

Har dere råd til meg? Eller er det slik legen sier? 😔

Anonymkode: f0a40...c79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må til hudlege.

Jeg fikk påvist flere alvorlige allergier med en test der på huden. Måtte blitt omskolert på dagen om det var ting jeg var borti i hverdagen. Bruker jeg shampo med feil ingredienser får jeg store sår i hodebunnen.

Det viktige å vite er at om du er allergisk mot noe og fortsetter å bli eksponert for det kan du utvikle enda flere allergier. Det er viktig å finne ut av hva det er.

Anonymkode: e1a95...3c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du må til hudlege.

Jeg fikk påvist flere alvorlige allergier med en test der på huden. Måtte blitt omskolert på dagen om det var ting jeg var borti i hverdagen. Bruker jeg shampo med feil ingredienser får jeg store sår i hodebunnen.

Det viktige å vite er at om du er allergisk mot noe og fortsetter å bli eksponert for det kan du utvikle enda flere allergier. Det er viktig å finne ut av hva det er.

Takk for svar 🧡 Jeg aner ikke hva jeg er allergisk mot, derfor jeg gikk til lege, for å finne ut av det. Hun sa bare at jeg måtte holde meg unna produkter som jeg reagerer allergisk på. Hun nevnte ingen hudlege. Jeg blir oppgitt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar 🧡 Jeg aner ikke hva jeg er allergisk mot, derfor jeg gikk til lege, for å finne ut av det. Hun sa bare at jeg måtte holde meg unna produkter som jeg reagerer allergisk på. Hun nevnte ingen hudlege. Jeg blir oppgitt.

Du må kreve henvisning til hudlege, eventuelt bytte fastlege først :) allergier bør sjekkes, det er så ubehagelig å ha det slik, og som sagt kan det bli mer og verre.

Har du testet Neutral sine produkter? De har få ingredienser i det minste. Kjedelige, men kanskje noe du kan tåle til du finner ut av det? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...