Gå til innhold

Salg av staff bullweilere/blandingsvalper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min Rottweiler er drektig med en stafferanien (75% staffordshire bull terrier og 25% pomeranien, veldig lite trekk fra pomeranien, så valpene vil bli staff bullweilere). Ha burde jeg legge ut valpene for? Har sett veldig mye forskjellig. Har ikke funnet noen annonser på valper som selges i Norge. I England har jeg sett valper av denne rasen lagt ut for alt mellom 9000-18000kr.

Anonymkode: 11dfe...7be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde kanskje bekymre deg litt mer om hvem du skal selge til, enn hvor mye du skal ta for disse potensielle problemhundene.

Anonymkode: d6e07...945

• Liker 31
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du burde kanskje bekymre deg litt mer om hvem du skal selge til, enn hvor mye du skal ta for disse potensielle problemhundene.

Hjem kommer selvfølgelig først. Både mor og far har fantastisk lynne, og rasene er flotte familiehunder. Pris er kun et utgangspunkt.

Skrevet

Altså, dette er jo ikke en rasehund og burde derfor ikke være like dyr om en renraset valp. Men vi vet jo alle at det er mange der ute som ikke bryr seg om slikt og kjøper basert på f.eks utseende. Så markedet tillater nok at du overpriser.

Men ja, som den over her sier, sørg for å være nøye med HVEM du selger til, for disse valpene trenger nok erfarne eiere for å ha det bra og oppføre seg pent. 

Anonymkode: ecac6...508

• Liker 9
Skrevet

Tenker maks 10 000, og vær veldig nøye på hvem som får kjøpe så du ikke opplever at en av valpene må avlives

Anonymkode: 75654...9ff

• Liker 3
Skrevet (endret)

Vil du ta blodprøver av valpene sånn at nye eiere kan bevise avstammingen? Hvis ikke, kan nye eiere risikere at politi/tollvesen, etter norsk lov, avliver hundene pga farlig utseendet.

Endret av Troyamin
  • Liker 16
Skrevet
Troyamin skrev (2 minutter siden):

Vil du ta blodprøver av valpene sånn at nye eiere kan bevise avstammingen? Hvis ikke, kan nye eiere risikere at politi/tollvesen, etter norsk lov, avliver hundene pga farlig utseendet.

Det vil jeg gjøre. 

• Liker 2
Skrevet
Anonymsalgavvalp skrev (4 minutter siden):

Det vil jeg gjøre. 

Flott! Og så håper jeg du bruker pengene fra valpene til å kastrere tispen. Så slipper du flere tjuvparringer. For jeg regner med dette er et uhell og ikke enda et useriøst "kjøkkenoppdrett"? 😉

• Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Min Rottweiler er drektig med en stafferanien (75% staffordshire bull terrier og 25% pomeranien, veldig lite trekk fra pomeranien, så valpene vil bli staff bullweilere). Ha burde jeg legge ut valpene for? Har sett veldig mye forskjellig. Har ikke funnet noen annonser på valper som selges i Norge. I England har jeg sett valper av denne rasen lagt ut for alt mellom 9000-18000kr.

Dette er jo ikke en rase i det hele tatt, dette er maks gatemiks med helt tilfeldig utkomme. Du vet ikke hva du får av noenting, utseende, lynne, nada. Spekulativt å gamble med dyr for profitt. Synes dette er skikkelig dårlig, Stakkars valper, poenget med renraser er jo at man kan spore trekkene i alle generasjoner bakover, her er det bare random hva du får. Hadde ikke betalt en krone til noen som driver "oppdrett" på denne måten, vil nødig oppfordre til hunder med medfødte problemer, lyter eller underliggende problemer ikke engang "oppdretter" har kontroll på og som potensielt går utover den stakkars valpen og/eller eiere/andre de møter på i livet sitt.

Folk får bli så sure de vil over dette, men det er helt ekstremt hvor mye rare blandinger og utkommer som dukker opp og jeg synes genuint synd på dyrene det gjelder. Kan ikke forstå at det er samvittighet til slikt inne i bildet.

Anonymkode: 5be60...37f

• Liker 19
Skrevet
Troyamin skrev (Akkurat nå):

Flott! Og så håper jeg du bruker pengene fra valpene til å kastrere tispen. Så slipper du flere tjuvparringer. For jeg regner med dette er et uhell og ikke enda et useriøst "kjøkkenoppdrett"? 😉

Det var et lite uhell ja. 😅 I og med at det er to raser som kan få litt av hvert av unoter dersom de ikke trenes riktig, skal ingen flytte før potensielle eiere har vært på besøk et par ganger, slik at jeg har forsikret meg om at de vet hva som skal til. Beholder heller valpene selv enn å selge til dårlige hjem. Mor skal steriliseres 😊

• Liker 8
Skrevet

Blir vanskelig å tilfredsstille diverse krav, når det er snakk om blandings hunder som ikke har stamtavle.

20210114_112421.thumb.jpg.9dea9f04e06ac9e5a3eb46969aaa6649.jpg

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er jo ikke en rase i det hele tatt, dette er maks gatemiks med helt tilfeldig utkomme. Du vet ikke hva du får av noenting, utseende, lynne, nada. Spekulativt å gamble med dyr for profitt. Synes dette er skikkelig dårlig, Stakkars valper, poenget med renraser er jo at man kan spore trekkene i alle generasjoner bakover, her er det bare random hva du får. Hadde ikke betalt en krone til noen som driver "oppdrett" på denne måten, vil nødig oppfordre til hunder med medfødte problemer, lyter eller underliggende problemer ikke engang "oppdretter" har kontroll på og som potensielt går utover den stakkars valpen og/eller eiere/andre de møter på i livet sitt.

Folk får bli så sure de vil over dette, men det er helt ekstremt hvor mye rare blandinger og utkommer som dukker opp og jeg synes genuint synd på dyrene det gjelder. Kan ikke forstå at det er samvittighet til slikt inne i bildet.

Anonymkode: 5be60...37f

Det er ikke en planlagt drektighet. Ingen valper selges til folk uten erfaringer og kompetanse om de to rasene. Pris er kun et utgangspunkt for å sørge for at eventuelle nye eiere vet hva det innebærer med kostnader, og ikke bare fordi de skaffer seg hun fordi de har lyst akkurat der og da.

Skrevet
6 minutter siden, Anonymsalgavvalp said:

Det er ikke en planlagt drektighet. Ingen valper selges til folk uten erfaringer og kompetanse om de to rasene. Pris er kun et utgangspunkt for å sørge for at eventuelle nye eiere vet hva det innebærer med kostnader, og ikke bare fordi de skaffer seg hun fordi de har lyst akkurat der og da.

Det er også viktig at de som kjøper er klar over at dette er valper som blir store og sterke hunder, i tillegg til at de vil kreve omfattende sosialisering i ung alder.

• Liker 3
Skrevet

Dette var trist. Veldig uheldig blanding som kan gi ikke bare problemhunder men hunder med helseplager også. 
Hvor langt er hun drektig? For seint å ta med til veterinær for abort?

Foreslår at du steriliserer tispa for pengene du evt får for valpene. 
blandingshunder synes jeg ikke man skal selge for mer enn 5-6000,- 

Viktig å ta litt - så ikke folk henter hund på impuls, men å pushe oppunder prisen på rasehunder som har blitt jobbet med (på godt og vondt) i 100 år blir for dumt. 

Anonymkode: 20006...2f7

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette var trist. Veldig uheldig blanding som kan gi ikke bare problemhunder men hunder med helseplager også. 
Hvor langt er hun drektig? For seint å ta med til veterinær for abort?

Foreslår at du steriliserer tispa for pengene du evt får for valpene. 
blandingshunder synes jeg ikke man skal selge for mer enn 5-6000,- 

Viktig å ta litt - så ikke folk henter hund på impuls, men å pushe oppunder prisen på rasehunder som har blitt jobbet med (på godt og vondt) i 100 år blir for dumt. 

Denne blandingen er en av blandingsrasene med mindre helseplager.

• Liker 1
Skrevet

Her kan man altså risikere å få en hund med rottweilerens størrelse og styrke ispedd litt typisk "småhundgemytt" fra pommen. Interessant... :sjenert:

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Fordi? 

• Liker 3
Skrevet
Leo skrev (2 minutter siden):

Fordi? 

Søk opp rasen. Finner masse om den på amerikanske oppdrettssider😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er en blanding av tunge raser og ganske små, spede raser. Det er en uheldig blanding. 

• Liker 5
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Her er sider om henholdsvis rottweiler og staffordshire bull terrier. Valpene kan få hva som helst av gener fra foreldrehundene, og derfor også de sykdommene som er arvet fra den ene eller andre siden.

http://www.vetstreet.com/dogs/rottweiler#health

http://www.vetstreet.com/dogs/staffordshire-bull-terrier#health

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...