Gå til innhold

Gå til psykolog?

Fremhevede innlegg

Skrevet

50 år, aldri vært hos psykolog, men lurer på om det er på tide. Har ippplevd tap/avvisning fra nære familemedlemmer og  dfler meg helt «flat» følelsesmessig. Har dessuten spist meg opp 15-20 kg, er helt passiv og klarer ikke å ta tak i noe. Ingenting gleder meg. Trenger noen til å rydde litt i mine «greier». Orker ikke involvere fastlegen/vente i kø. Er det bare å ringe en psykolog og håpe denne virker ok? Noen råd/tips?

Anonymkode: feaf3...85c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

50 år, aldri vært hos psykolog, men lurer på om det er på tide. Har ippplevd tap/avvisning fra nære familemedlemmer og  dfler meg helt «flat» følelsesmessig. Har dessuten spist meg opp 15-20 kg, er helt passiv og klarer ikke å ta tak i noe. Ingenting gleder meg. Trenger noen til å rydde litt i mine «greier». Orker ikke involvere fastlegen/vente i kø. Er det bare å ringe en psykolog og håpe denne virker ok? Noen råd/tips?

Gjør det! Verdt hver en krone! Mental helse og velvære er viktig å ta tak i. Du kan se nye sider av deg selv og vokse enormt. 
google psykologer i ditt område, og les hva de er god på. I ditt tilfelle handler det om å finne en du får god kjemi med. 

Anonymkode: c01b8...a04

Gjest Lisa Rowe
Skrevet

Jeg tenker det høres ut som en veldig god idé. Mange venter gjerne i flere måneder etter de første symptomene har oppstått, og da er det fort gjort at problemene får utviklet seg mer enn de behøver. Vil dog informere deg om at det ikke er slik at det er lang kø på DPS men ingen kø hos private.. Ofte er det lengre kø hos private, fordi de har stor etterspørsel. Jeg kom inn til DPS etter 2 uker (nå var jeg prioritert, tror gjennomsnittlig ventetid er på ca. 40 dager) mens min mor som søkte seg inn hos en privat psykolog måtte vente i 6 mnd. 

Skrevet
Lisa Rowe skrev (16 timer siden):

Jeg tenker det høres ut som en veldig god idé. Mange venter gjerne i flere måneder etter de første symptomene har oppstått, og da er det fort gjort at problemene får utviklet seg mer enn de behøver. Vil dog informere deg om at det ikke er slik at det er lang kø på DPS men ingen kø hos private.. Ofte er det lengre kø hos private, fordi de har stor etterspørsel. Jeg kom inn til DPS etter 2 uker (nå var jeg prioritert, tror gjennomsnittlig ventetid er på ca. 40 dager) mens min mor som søkte seg inn hos en privat psykolog måtte vente i 6 mnd. 

Takk. Ikke sikker på hva DPS er, men regner med det et snakk om et offentlig tilbud. Vet ikke pm jeg har lyst til å hå via fastlege, og det må man vel. Tviler på at jeg er prioritert. Bor i en mellomstor by med ganske mange psykologer, men vet ikke helt hvordan jeg skal finne en som jeg vil føle meg vel med. Vil i alle fall ikke ha en purung/nyutdannet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...