AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #1 Skrevet 13. januar 2021 Kan noen forklare meg på en enkel og forståelig måte hvordan refinansiering fungerer? Jeg har to forbrukslån og en klarnakonto jeg ønsker å bli fort ferdig med/betale ned. Jeg klarer å betale avdragene hver mnd uten problem - men det er jo mye dyre renter. Hvis jeg skal refinansere dette, får jeg da nytt lån til å betale ned gjelden selv, for å så få ETT nytt samlet lån på samme beløp? Eller samles dette på egenhånd? Syntes det er vanskelig å forklare🤷🏻♀️ Håper noen forstår hva jeg lurer på😅 Anonymkode: b9c45...5cb
DaddyDom Skrevet 13. januar 2021 #2 Skrevet 13. januar 2021 (endret) Ring banken din imorgen. Spør om å få refinansering av disse forbrukslånene. Vær ydmyk og få fram at du har hverken anmerkninger eller sliter med å betale. Men innser at dette er dyrt og dumt. Det er ikke sikkert banken vil bake dette inn i ett lån med pant i huset ditt. Det kommer an på hvor mye sikkerhet du har i huset. Å samle de til ett lån skjer ikke automatisk. Og ikke sikkert at banken kan hjelpe deg med heller. Mange faktorer som spiller inn. Hvis du har mye EK i boligen din og gått innenfor 5 gange regelen så kan du øke huslånet ditt (og da kun ha den ene lånet) og betale ut eller fortere ned forbrukslånene dine. Men det vil banken hjelpe deg med å finne den beste løsningen. Endret 13. januar 2021 av DaddyDom
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #3 Skrevet 13. januar 2021 Har du boliglån i tillegg til disse du oppgir her? Anonymkode: 4ee4e...30c
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #4 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du boliglån i tillegg til disse du oppgir her? Anonymkode: 4ee4e...30c Ja, sammen med samboer Anonymkode: b9c45...5cb
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #5 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, sammen med samboer Anonymkode: b9c45...5cb Dere kan, om det er mulig med pant, refinansiere boliglån og de du oppgir til nytt lån. Øke boliglånet. Ring banken å spør der. Anonymkode: 4ee4e...30c
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #6 Skrevet 13. januar 2021 Er det noen ulemper ved refinansiering? Anonymkode: b9c45...5cb
prt90 Skrevet 13. januar 2021 #7 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det noen ulemper ved refinansiering? Anonymkode: b9c45...5cb Det er mange som refinansierer masse ny gjeld inn i boliglånet uten å øke avdragene tilsvarende. På den måten ender de opp med 30 års nedbetalingstid på forbruksgjelden. Det er jo ikke så lurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå