Gå til innhold

Hjelp! Forloveren min har trekt seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og samboeren min planlegger bryllup sommeren 2022/2023. Vi er litt usikre på når vi skal ha det, og er egentlig mest i tenkefasen enda.

Min aller nærmeste venninne visste alt om min samboers frieri i august 2020, og har de siste månedene engasjert seg veldig. Sier ofte at hun skal lage verdens beste utdrikningslag.. Jeg har også flere ganger sagt at jeg gleder meg til å ha henne og min søster som forlovere. 

Problemet mitt er at nå har venninnen min sagt at hun ikke ønsker å være forlover. Sånn helt ut av det blå. Hun begrunner det med at hun planlegger å bli gravid i 2022, og at hun ikke vil ta «plassen» som forlover fra min søster. I tillegg sier hun at hun er litt langt nede psykisk nå, og derfor ikke kommer til å bli en god forlover. 

Litt usikker på hvordan jeg skal håndtere dette. Har sagt til min venninne at jeg aksepterer valget hennes, er der for henne om hun trenger å prate - men at jeg er lei meg og trenger tid på å bearbeide det. 

Føler på en måte at det er egoistisk av henne, jeg vet jo ikke en gang hvilket år bryllupet blir, og føler også at begrunnelsen er litt tynn. 

Hva skal jeg si til venninnen min? Skal jeg la det gå, late som ingenting?
Skal jeg velge en av de andre venninnene mine som forlover? 

Tusen takk for alt hjelp! 

Anonymkode: 73b4e...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan hende du krever litt mye - og med ett lite barn så er det ikke lett å gjøre en som er kravstor fornøyd. Tenkt på det?

Anonymkode: 27baa...284

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har jeg ikke tenkt på :( Burde jeg snakke med henne? Var jo absolutt ikke meningen hun skulle føle det sånn. 

Anonymkode: 73b4e...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor du trenger tid på å bearbeide? Venninna di var ærlig. Hun føler ikke at hun vil klare å gi alt av seg i oppgaven som forlover. Da min venninne skulle gifte seg og spurte om jeg ville være forlover, så sa jeg som det var at jeg ikke trodde at jeg ville bli en god forlover, siden jeg slet en del personlig. Da fikk hun velge seg en forlover som faktisk hadde tid, energi og viljen til å virkelig engasjere seg. 

Anonymkode: 15098...971

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et lite barn (under 1 år) da jeg skulle være forlover for venninnen min. Hun ønsket mye som ble vanskelig for meg, som utdrikningslag i utlandet, at jeg skulle overnatte både før og etter bryllupet med henne (altså en hel helg borte fra barnet mitt) da jeg fremdeles ammet osv. På grunn av det så trakk jeg meg nesten fra å være forlover. Kanskje hun føler det blir mye ansvar og stress å være forlover? Ønsker du å involverer henne veldig i planlegging av bryllup osv? 

Anonymkode: 9a190...977

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo prate med henne, og avklarte hva du forventer/ønsker av henne som forlover? Er det å gjøre alt mulig rart, eller er det å stå ved siden av deg på den store dagen, og det er det? :) Kanskje tror hun at du forventer veldig mye, når du bare er fornøyd med å ha henne ved siden av deg? Kanskje kan hun og søsteren din dele på oppgavene? Dialog er alltid bra!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gode svar! Er absolutt bare glad om hun bare vil stå ved min side på dagen min, men om hun ikke ønsker det så respekterer jeg det 😄 

Anonymkode: 73b4e...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prat med henne, og ikke minst respekter valget hennes! Og vær glad for at hun har vært ærlig såpass tidlig! I tillegg holder det jo med en forlover, siden du allerede har søsteren din som det trenger du jo ikke flere, gjør du vel?!

Anonymkode: dd7a2...b8f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør da ikke være noe problem. Du vet ikke når du skal gifte seg, og du har allerede booket din søster som forlover.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Kan hende du krever litt mye - og med ett lite barn så er det ikke lett å gjøre en som er kravstor fornøyd. Tenkt på det?

Anonymkode: 27baa...284

Hjelp! Sto du opp med feil fot idag? Er jo ikke snakk om å gjøre en jobb og lage mye styr. Er jo bare å møte opp i kirken og smile til kamera. 

Anonymkode: 73b4e...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig problemet her? Du skriver du skal ha din søster som forlover. Kan du ikke bare la henne være forlover og la venninnen din slippe hvis hun ikke har lyst?

Anonymkode: 2727e...f73

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei!

Jeg og samboeren min planlegger bryllup sommeren 2022/2023. Vi er litt usikre på når vi skal ha det, og er egentlig mest i tenkefasen enda.

Min aller nærmeste venninne visste alt om min samboers frieri i august 2020, og har de siste månedene engasjert seg veldig. Sier ofte at hun skal lage verdens beste utdrikningslag.. Jeg har også flere ganger sagt at jeg gleder meg til å ha henne og min søster som forlovere. 

Problemet mitt er at nå har venninnen min sagt at hun ikke ønsker å være forlover. Sånn helt ut av det blå. Hun begrunner det med at hun planlegger å bli gravid i 2022, og at hun ikke vil ta «plassen» som forlover fra min søster. I tillegg sier hun at hun er litt langt nede psykisk nå, og derfor ikke kommer til å bli en god forlover. 

Litt usikker på hvordan jeg skal håndtere dette. Har sagt til min venninne at jeg aksepterer valget hennes, er der for henne om hun trenger å prate - men at jeg er lei meg og trenger tid på å bearbeide det. 

Føler på en måte at det er egoistisk av henne, jeg vet jo ikke en gang hvilket år bryllupet blir, og føler også at begrunnelsen er litt tynn. 

Hva skal jeg si til venninnen min? Skal jeg la det gå, late som ingenting?
Skal jeg velge en av de andre venninnene mine som forlover? 

Tusen takk for alt hjelp! 

Anonymkode: 73b4e...0fa

Det egoistiske er å ikke respektere avgjørelsen hennes. 

Anonymkode: 13b88...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper hun vet noe om din kommende ektemann som hun ikke har hjerte til å fortelle deg, men hun vil ikke være en hyklersk forlover 

Anonymkode: 7819c...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde selv ikke likt å være forlover et år jeg planla å bli gravid. Man aner ikke når termin kommer, hvordan formen under graviditeten er, i verste fall kan man risikere å få en spontanabort rett før bryllupet..

Jeg har vært i ok form under mien graviditeter, men minimalt med energi og krefter. Jeg hadde følt jeg fort kunne ha skuffet en venninne som hadde ønsket jeg skulle engasjere meg i planlegging,  ha et morsomt utdrikningslag osv. Selv om jeg hadde samlet alle krefter så hadde jeg ikke klart å deltatt i et utdrikningslag fra morgen og ut i de sene timer. 

Tenk om jeg plutselig skulle endt med termin en måned før bryllupet... da hadde jeg vært en elendig forlover, baby måtte jo ha fått sine ammepauser.

Så jeg måtte ha sagt nei, da jeg hadde vært livredd for å være en dårlig forlover og da også skuffe bruden. 

 

Anonymkode: 380bb...497

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er en stor jobb å være forlover. Man skal arrangere utdrikningslag som er et kapittel for seg selv, delta i forberedelser, støtte bruden og holde tale i bryllupet.  Jeg ble veldig stresset av dette. Å være forlover passer ikke for alle og bør respekteres selv om det er din aller beste venninne. Jeg forstår skuffelsen din, men dette har nok ingenting med vennskapet deres å gjøre. Hun setter grenser for seg selv og gir beskjed i god tid. Forhåpentligvis finner du en annen, som kanskje tar rollen med glede? 

Anonymkode: 6e34e...186

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 13.1.2021 den 20.00):

Hei!

Jeg og samboeren min planlegger bryllup sommeren 2022/2023. Vi er litt usikre på når vi skal ha det, og er egentlig mest i tenkefasen enda.

Min aller nærmeste venninne visste alt om min samboers frieri i august 2020, og har de siste månedene engasjert seg veldig. Sier ofte at hun skal lage verdens beste utdrikningslag.. Jeg har også flere ganger sagt at jeg gleder meg til å ha henne og min søster som forlovere. 

Problemet mitt er at nå har venninnen min sagt at hun ikke ønsker å være forlover. Sånn helt ut av det blå. Hun begrunner det med at hun planlegger å bli gravid i 2022, og at hun ikke vil ta «plassen» som forlover fra min søster. I tillegg sier hun at hun er litt langt nede psykisk nå, og derfor ikke kommer til å bli en god forlover. 

Litt usikker på hvordan jeg skal håndtere dette. Har sagt til min venninne at jeg aksepterer valget hennes, er der for henne om hun trenger å prate - men at jeg er lei meg og trenger tid på å bearbeide det. 

Føler på en måte at det er egoistisk av henne, jeg vet jo ikke en gang hvilket år bryllupet blir, og føler også at begrunnelsen er litt tynn. 

Hva skal jeg si til venninnen min? Skal jeg la det gå, late som ingenting?
Skal jeg velge en av de andre venninnene mine som forlover? 

Tusen takk for alt hjelp! 

Anonymkode: 73b4e...0fa

Jeg forstår henne, jeg sa ja til å være forlover og så viste det seg at det var to andre forlovere også. Det var en kjip situasjon. Så poengterte hun at jeg var hovedforlover, men samtidig ikke. Jeg var veldig syk i denne perioden og følte jeg ikke kunne si nei som den eldste venninnen, men skulle ønske jeg hadde gjort det. Siden jeg hadde slitt meg ut på å fikse utdrikningslaget skulle en av de andre holde tale og planlegge gave, men i bryllupet var det helt tydlig forventet av alle at jeg skulle holde tale. Jeg var så syk og sliten at all energi gikk til å være der. Jeg skulle ønske jeg hadde sagt nei. Ikke fordi hun ikke er nær venninne, men fordi det hadde vært riktig for meg og når du velger flere enn en forlover så sier du jo til forloverene at ingen av de er viktige.

Anonymkode: a9cfa...553

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2021 den 20.00):

 

Føler på en måte at det er egoistisk av henne, jeg vet jo ikke en gang hvilket år bryllupet blir, og føler også at begrunnelsen er litt tynn. 

 

Anonymkode: 73b4e...0fa

Hjelpes så dramatisk, det er kanskje to år til bryllupet og du har allerede forloverne klar.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/13/2021 at 8:00 PM, AnonymBruker said:

Føler på en måte at det er egoistisk av henne, jeg vet jo ikke en gang hvilket år bryllupet blir, og føler også at begrunnelsen er litt tynn. 

Anonymkode: 73b4e...0fa

Jeg føler motsatt det er ganske kravstort av deg å forvente at noen skal forplikte seg til å delta i et arrangement på en ikke-fastsatt dato 2-3 ut i fremtiden. 

Anonymkode: 7bdad...e6d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...