Gå til innhold

Lang syklus med ikke PCOS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det siste året har jeg hatt lange sykluser (50-60 dager). Jeg har ikke PCOS

Vet noen andre årsaker til forlenget syklys? Jeg er i midten av 20-årene.

Jeg har bestilt legetime, men ventetiden er så laang...

Anonymkode: d896b...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lavt stoffskifte 

Anonymkode: 0a972...c0f

Tusen takk for svar.

Skal lese litt om dette. Har du erfaring med diagnosen og fertilitet selv?

Anonymkode: d896b...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gått på hormonprevensjon? Den kan sitte i opptil 1 år etter slutt og dermed skape ustabile og lange sykluser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være noe annet som fører til hormonell ubalanse. Både følelsesmessige endringer, vektnedgang eller sykdommer 

Anonymkode: b93fb...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 minutter siden):

Har du gått på hormonprevensjon? Den kan sitte i opptil 1 år etter slutt og dermed skape ustabile og lange sykluser.

Det er nå ca et år siden jeg sluttet med hormonell prevensjon, og syklusene har blitt lengre istedenfor kortere.

Anonymkode: d896b...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lavt stoffskifte selv ja. Tok diverse blodprøver hos legen da vi hadde prøvd en stund, men slet med ustabil syklus. Fikk medisiner, men det tok en stund å regulere det riktig.

Fant ut etterhvert da vi var i gang med IVF at stoffskiftet bør ligge mellom et viss nivå for at egget skal klare å feste seg + at dosen må økes når man er blitt gravid. Da fungerte det for oss! Har nå et barn på to år og er faktisk gravid med nr to som vi klarte på egenhånd med et godt regulert stoffskifte:)

Anonymkode: 0a972...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26 år og det siste året har jeg hatt sykluser på 32-64 (mest vanlig 48-64) dager og har alltid hatt ustabile sykluser, men har aldri holdt oversikt over de. Blodprøvene mine viser ingenting galt, celleprøvene mine er normale og den innvendige ultralyden viste heller ingenting annet enn at jeg har bakovervendt livmor, men det er irrelevant. Så det er ingen som finner en forklaring på hvorfor syklusen min er som den er... Denne syklusen startet jeg på Letrozol etter å ha vært hos privat gynekolog (anbefales hvis du er utålmodig og det offentlige tar for lang tid) og nå, i følge måling av basaltemperatur, fikk jeg eggløsning på dag 16 i syklusen og håper inderlig at jeg blir gravid denne gangen 👏🏻👏🏻🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...