AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #1 Skrevet 13. januar 2021 Jeg har flytteplaner og driver å ser på flere muligheter for å bo litt utenfor byen. Men nå i vinter, så har jeg hatt heftig astma av det skiftene været, her jeg er, midt i mellom innland og sjø, så har det gått fra å være varmegrader i desember til -12 og mer nå i januar. Av de jeg ser på så ligger det ene huset på innlandet-hvor det fort kan bli -20, der er det vel veldig tørr luft Et annet hus ligger helt ute ved sjøen, og når det er er -5 her jeg er nå, så har de -2, men det er jo mye mer vind. Når jeg leser om astma så skrives det at omtrent alt av forskjellig klima vil være utfordrende for en astmatiker, og jeg opplevde også heftig astma i varmere strøk for en stund tilbake, da på vinterstid der, men det var jo fortsatt 10-15+ ute. Astmaen min har forverret seg veldig de siste årene, så det er derfor jeg spør etter erfaringer, jeg har ikke mye forståelse fra "et helt liv" å ta av. Da jeg var barn hadde jeg mest allergiutløst astma. Må det prøving og feiling til, eller har noen lest seg opp på et slags svar? Anonymkode: 1bdde...79f
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #2 Skrevet 13. januar 2021 Ble noen kommafeil i første avsnitt der, men dere klarer å lese likevel håper jeg Anonymkode: 1bdde...79f
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #3 Skrevet 13. januar 2021 For min del så er tørt vintervær best, men ikke alt for kaldt. Fuktig sommer og høst er det verste for meg. Våren kan være fin, men så har man pollen da, om man reagerer på det. Vet om noen få som bor på forskjellige steder alt etter som hvor pollenutbruddet er verst. Hjemme tidlig på våren og hytta på fjellet senere på våren. Noen reagerer jo veldig på kald luft, jeg gjør ikke det. Rå, fuktig luft er helt grusomt for min del. Så rent geografisk vet jeg ikke hvor er best. Det beste hadde vel vært å kunne bytte bosted i løpet av året Anonymkode: 3f95e...7c3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #4 Skrevet 14. januar 2021 16 hours ago, AnonymBruker said: For min del så er tørt vintervær best, men ikke alt for kaldt. Fuktig sommer og høst er det verste for meg. Våren kan være fin, men så har man pollen da, om man reagerer på det. Vet om noen få som bor på forskjellige steder alt etter som hvor pollenutbruddet er verst. Hjemme tidlig på våren og hytta på fjellet senere på våren. Noen reagerer jo veldig på kald luft, jeg gjør ikke det. Rå, fuktig luft er helt grusomt for min del. Så rent geografisk vet jeg ikke hvor er best. Det beste hadde vel vært å kunne bytte bosted i løpet av året Anonymkode: 3f95e...7c3 Jeg merker at jeg ikke reagerer så mye på kald luft jeg heller egentlig.. Var -18 i morrest (ikke vanlig for området), gikk bra å gå ut, men jeg hoster mye mer om morgenen i det jeg våkner når det er kaldt, og det frister egentlig ikke å bo slik til at -20 er det vanlige liksom. Rå, fuktig luft ja.. Hmm.. jeg lurer veldig på det huset jeg har sett som ligger helt ute ved havet, tempraturen der er jo fin -men kanskje jeg vil reagere kraftig jeg og. Ikke så lett å velge bosted når man ikke vet hvordan man reagerer på klimaet!! Tror jeg skal spørre om å få leie med tanke på å kjøpe, bare for å få sjangs til å "prøvebo". Planen er faktisk å ikke tilbringe hele året i huset etterhvert, om jeg kjøper, men det vil ikke skje før om kanskje et par år og må finne noe som er holdbart uansett. Har vært rimelig "heldig" med pollen, reagerer noe, men mest på burot midt på sommeren, ikke på bjørka om våren. Ble litt skremt her i januar da jeg fikk et skikkelig astma/allergi-sjokk og havnet på sykehuset -et hus jeg besøkte som jeg ikke tålte, men vet ikke hva det var utenom katten, som jeg har passet før, men aldri blitt så dårlig av. Har du det bra mesteparten av året der du er nå eller? Anonymkode: 1bdde...79f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå