Gå til innhold

Ville du bodd i Kardemomme by ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om det hadde vært mulig å bo fast i Kardemomme by i Dyreparken i Kristiansand, ville du da ha bodd i Kardemomme by ?

Altså i et av disse huene her

Spoiler

IMG_0272-1920x1280.jpg

Anonymkode: 6d4b0...0a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Husene skal det selvsagt være"

Anonymkode: 6d4b0...0a2

Skrevet

Absolutt ikke. Små, ikke fine, upraktiske, ikke privatliv, ikke hage. Ingenting positivt.

Anonymkode: 7ad75...277

• Liker 3
Skrevet

Nei, det er søtt og alt sånn, men de egner seg best på bilde. :)  Ja, jeg har vært der og kost meg med dem
...dessverre var det en zillion turister som kom på samme idèen på samme dagen, så jeg vet hva jeg snakker om.

• Liker 1
Skrevet

Søt liten by, men jeg liker space og privatliv😅

Anonymkode: 503cd...5b3

• Liker 1
Skrevet

Ikke i Dyreparken i Kristiansand nei, men det opprinnelig tenkte Kardemommeby virker som et litt "sydenskinspirert" sted, og som landsby i syden ville jeg veldig gjerne ha bodd der! 

• Liker 2
Skrevet

Hehe nei. Orker ikke ha folk rundt dørene hele tiden. Og husene er små og kalde😊

Anonymkode: 2672f...758

Skrevet

Nei, ellers takk.

Skrevet

Nei, men jeg har bodd på Kampen der han hentet inspirasjonen sin fra, og det var helt fantastisk!

Anonymkode: a8c2d...7e3

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, kunne ikke bodd der.

Skrevet
Teatrica skrev (8 timer siden):

Ikke i Dyreparken i Kristiansand nei, men det opprinnelig tenkte Kardemommeby virker som et litt "sydenskinspirert" sted, og som landsby i syden ville jeg veldig gjerne ha bodd der! 

Marokko :opplyser:

Anonymkode: bac2b...a0e

Skrevet
Teatrica skrev (8 timer siden):

Kampen i Oslo er der inspirasjonen til Egner er hentet fra. 

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på fellesutgiftene, om jeg kan ha hund og hvor innpåslitne de tre røverne er 😅

• Liker 2
Skrevet

Jeg kunne nok ha kost meg på et sånt sted, men ikke akkurat de husene der, de er helt håpløst utformet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kampen i Oslo er der inspirasjonen til Egner er hentet fra. 

Eh, nei...

En av inspirasjonskildene til miljøskildringene av Kardemomme by er inntrykk fra Egners stipendiereise i 1949 til Italia, Sør-Frankrike, Alger og Marokko. Særlig skal medinaene i Fez og Marrakech i Marokko være viktige inspirasjonskilder. 

Skrevet
Callisto83 skrev (1 minutt siden):

Kommer an på fellesutgiftene, om jeg kan ha hund og hvor innpåslitne de tre røverne er 😅

Mer skeptisk til løven jeg, da 😂

• Liker 1
Skrevet
Teatrica skrev (10 minutter siden):

Eh, nei...

En av inspirasjonskildene til miljøskildringene av Kardemomme by er inntrykk fra Egners stipendiereise i 1949 til Italia, Sør-Frankrike, Alger og Marokko. Særlig skal medinaene i Fez og Marrakech i Marokko være viktige inspirasjonskilder. 

Eh, jo. «Hans egen bydel Kampen Øst i Oslo var en inspirasjonskilde». Han hadde sikkert andre inspirasjonskilder også, men Kampen var en av de.

https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/tema/i-alle-ar-har-det-vaert-en-sannhet-at-det-var-her-egner-skapte-kardemomme-by/63380698/amp

https://www.aftenposten.no/oslo/i/Pzqmp/oslo-foer-kardemomme-by-inspirert-av-gamle-kampen

• Liker 1
Skrevet

Nei. Altfor tettbygd for meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...