AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #1 Skrevet 13. januar 2021 Hei Kan man bruke antidepressiver hele livet? Har forsøkt å slutte med de før, men symptomene dukker fort opp igjen. Er det farlig å bruke for alltid? Anonymkode: 6d800...1a8
Kalevala Skrevet 13. januar 2021 #2 Skrevet 13. januar 2021 Jeg kommer til å gå på dem resten av livet. Har tilbakevendende depresjoner, men etter at jeg startet på antidepressiva (SSRI) for 8 år siden, har de holdt seg unna. Jeg føler meg helt trygg på at dette går fint, og at det uansett er bedre for meg enn å fortsette med depresjonene. Depresjoner er skadelig for hjernen, og for hver nye depresjon øker sjansen for flere. Antidepressiva er brukt i så mange år, av hundretusener av mennesker over hele verden. Hvis det var farlig å bruke dem for alltid, ville vi visst det nå.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #3 Skrevet 13. januar 2021 Her tror jeg man må veie eventuelle nedsider ved langvarig bruk opp mot sykdommen man sliter med. Jeg bruker det for en annen fysisk tilstand som er helt uutholdelig, jeg klarer ikke leve med tilstanden i lengden. Jeg har jo visst på forhånd at symptomene kan komme tilbake, eller at ssri blir umulig for meg å slutte på. Men jeg tar heller lavdose livet ut enn å risikere å ikke ville leve med den sykdommen jeg har. Den er slik jeg ser det MYE verre enn å stå på ssri i åresvis/livet ut. Anonymkode: 06c42...f1e 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #4 Skrevet 13. januar 2021 Kalevala skrev (1 time siden): Jeg kommer til å gå på dem resten av livet. Har tilbakevendende depresjoner, men etter at jeg startet på antidepressiva (SSRI) for 8 år siden, har de holdt seg unna. Jeg føler meg helt trygg på at dette går fint, og at det uansett er bedre for meg enn å fortsette med depresjonene. Depresjoner er skadelig for hjernen, og for hver nye depresjon øker sjansen for flere. Antidepressiva er brukt i så mange år, av hundretusener av mennesker over hele verden. Hvis det var farlig å bruke dem for alltid, ville vi visst det nå. Jeg tenker selv litt sånn at heller dø noen år tidligere med livskvalitet enn å ha 0 livskvalitet og leve noen få år lengre. Eventuelt ha mildere sideeffekter kontra ulevelig/uholdbar sykdom. De fleste medisiner har jo bieffekter tenker jeg. Anonymkode: 06c42...f1e 1
Gjest Lisa Rowe Skrevet 14. januar 2021 #5 Skrevet 14. januar 2021 Tenker man må se på fordelene og ulempene. Om du hadde klart å blitt bedre uten medisiner, så hadde jo selvsagt det vært optimalt, men for mange så er symptomene, livskvaliteten og reaksjonene de får uten medisiner såpass ille at det er bedre for kroppen deres å heller være stabil på medisiner på livstid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå