Gå til innhold

Sover mme barn bedre en mm barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min oppfatning er at barn på mme sover utrolig mye bedre enn barn på mm. Noen som vet hvorfor evt?

Anonymkode: c550b...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cer3s skrev (2 minutter siden):

Mm er veldig lettfordøyelig, mens mme metter lengre

Er mme avføring annerledes også?

Anonymkode: c550b...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er mme avføring annerledes også?

Anonymkode: c550b...4af

Jeg har fullamma begge mine så akkurat det med avføring er jeg litt usikker på, men hørt at den lukter mer og tror mme barn er mer avhengig av å ha avføring hver dag siden de lettere blir forstoppet, mens mm barn kan ha avføring 1 gang i uka uten å være forstoppet

Endret av Cer3s
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente er begge deler. Jeg ammer og supplerer med mme da jeg ikke har nok melk. Og de nettene jeg ikke trenger supplere faller hun mye lettere til ro igjen etterpå. Det eneste mme hjelper på er å sikre at hun får nok, så hun ikke våkner fordi hun er sulten. Ved appetittspring kan det være vanskelig å henge med om man kun ammer (men så går det seg hurtig til).

Anonymkode: 7c780...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ammet først, så måtte over på mme. Ingen forskjell. Sov like dårlig på begge to. Også etter vi slutta med mme. 

Anonymkode: 9f484...bd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er motsatt. MME er ikke bra for magen, så min med litt ømfintlig mage sov så dårlig etter MME. Gikk heller over til BLW og nå sover hun mye bedre.

Anonymkode: e772f...e75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at søvnen ble enda verre etter mme. 

Anonymkode: 7e269...d5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er motsatt... gutten min som jeg ammet sov godt hele tiden, mens jenta mi som kun for mme sover generelt dårlig, kun 20-30 min i slengen. 

Anonymkode: 1a55c...dc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeeei! Helt motsatt! MM-barn sover så mye bedre. Jeg har prøvd begge deler.

Anonymkode: 91b88...f51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Min oppfatning er at barn på mme sover utrolig mye bedre enn barn på mm. Noen som vet hvorfor evt?

Anonymkode: c550b...4af

Mitt mm-barn har sovet godt hele veien. Hun har akkurat fylt ett år.

Anonymkode: 4d589...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine barn startet med å ammes, gikk over på begge deler og til slutt kun mme. Merket ingen endring i søvn på noen av de. De har alltid sovet hele natten gjennom, med unntak ved sykdom feks. 

Anonymkode: 84dc0...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min erfaring er motsatt. MME er ikke bra for magen, så min med litt ømfintlig mage sov så dårlig etter MME. Gikk heller over til BLW og nå sover hun mye bedre.

Anonymkode: e772f...e75

Hva er BLW?

Anonymkode: 3b2cc...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er ganske tilfeldig. 
Men jeg har hatt en av hver og barnet som fikk mme har definitivt sovet best om nettene. 

Anonymkode: ad75a...580

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet begge deler og merket ingen forskjell. Sov godt på begge deler ;) Kun tenner/sykdom som gjorde at de var våkne om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn hvor en ble fullammet og en fikk kun mme. Barnet med kun mme sov hele natten igjennom og det var himmelsk. Så min erfaring er at ja, de sover bedre og lengre økter.

Anonymkode: a2a1e...a6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er nok i hovedsak tilfeldig, samtidig som det nok både finnes noen som sover bedre med mme fordi de er mette lenger og noen som sover bedre med mm fordi de blir døsige av ammingen og søvnfremmende hormon i melken.

Jeg har fullammet to hvorav den ene sov gode, lange strekk fra start og den andre våknet hele tiden og helst ville sove med puppen i munnen. 

Anonymkode: 99801...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe å sammenligne med, men sønnen sov som en stein hele det første året (og andre, for den saks skyld). MME hele veien med unntak av noe MM i tillegg de første ukene.  Han hadde en skikkelig dårlig natt ved et par ukers alder og noen få oppvåkninger pga. tenner ved drøyt et halv års alder. Med unntak av de første månedene da han skulle drikke litt på natta har jeg aldri sovet så godt som jeg gjorde til jeg begynte i jobb igjen. Jeg har faktisk hatt det lettere som aleneforelder enn de fleste jeg kjenner som har vært to fordi de har slitt så mye med søvnen.

Anonymkode: da5ed...a2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel ingen forskning som støtter at mme-barn generelt sett sover bedre. 

Anonymkode: 9828b...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...