Gå til innhold

Sjeldne navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nikoline er jo kjempe mange barn som blir kalt i dag. Kjenner 3 bare siste 6 mnd selv.

Anonymkode: 7f262...f28

I alle tråder hvor noen ber om sjeldne navn må noen komme å foreslå noe sånt som Silje eller Linnea 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elder Millennial skrev (44 minutter siden):

Jentungen min skulle hete Årolilja, dessverre var det ingen i familien min som likte det. Angrer fortsatt på at hun ikke heter Årolilja ❤️ Det er det vakreste navnet jeg vet om

Åå, så koselig å høre. Kanskje hun kan ha det som mellomnavn? 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial
Årolilja skrev (Akkurat nå):

Åå, så koselig å høre. Kanskje hun kan ha det som mellomnavn? 💕

Ja, men far må også samtykke da hun er under 12 år så da blir det ikke noe med mindre hun velger å ta det som mellomnavn selv senere, noe jeg håper hun gjør 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nikoline er jo kjempe mange barn som blir kalt i dag. Kjenner 3 bare siste 6 mnd selv.

Anonymkode: 7f262...f28

😔Da utgår det på min fremtidige datter i alle fall. Kjenner veldig få unger til mitt forsvar, og alle jeg kjenner heter typ Liam og Emma😅

Men resten av de jeg har skrevet opp er nå i alle fall sjeldne(tror jeg??)

Anonymkode: 43ce1...285

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iva, Torine, Telise, Teline, Tilda, Asta, Tilla, Lova, Leni, Paula, Pauline, Linde, Edine, Elivia, Elina, Laura, Elma, Othea, Vendela, Ylvi

Anonymkode: d229d...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sule, Erle to fugle navn men de er nydelige :) Liker Eden åså (akkurat det er kanskje penere på engelsk) Carla.

Anonymkode: 0e390...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med navn.. Noen navn er pene på bokmål enn dialekt og omvendt. Tenk også på engelsk uttalen. 

Anonymkode: de466...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 12.1.2021 den 21.13):

Adora, Elvira, Kirsten, Charlie, Gabrielle, Ovidie, Nikoline, Serine, Thyra, Selda, Irene(sjeldent for barn i dag?), Edwina, Vilje, Hermine, Aliana, Bergljot, Regina, Poppy, Kristense, Irmelin, Idunn, Hortensia, Leonora, Åsne, Zola, Emerense, Sol.

Anonymkode: 43ce1...285

Tror alle de uthevede er forholdsvis vanlige. Og Vilje er vel strengt tatt et guttenavn (i norrøn mytologi er Vilje bror til Odin så vidt jeg husker)?

AnonymBruker skrev (På 12.1.2021 den 21.14):

Eldste her hjemme heter Ulriche Cornelia 

Anonymkode: 7d87c...01e

Hvorfor ikke Ulrikke? Kommer jo til å måtte presisere Ulrikke med ch resten av livet... Noen vil nok også misforstå og tro uttalen er Ulrisje mtp. at ch ofte uttales sj.

Anonymkode: a0e54...07d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...