AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #1 Skrevet 12. januar 2021 Er kjempesliten etter mye jobbing og har så lyst på et stort rekesmørbrød, men orker ikke tanken på å måtte skrelle en eneste reke. Vil bare legge meg på sofaen med et digert rekesmørbrød. Har sett i butikken før at det selges ørten forskjellige typer reker i lake, men etter å ha smakt det en gang for femten eller tjue år siden har jeg bevisst holdt meg unna. Men kanskje rekker i lake har blitt bedre siden den gang? Er det noen av dem som faktisk smaker reke og som man kan ha på et rekesmørbrød? Anonymkode: e693a...5f7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #2 Skrevet 12. januar 2021 Coop har noen håndpillede reker som er ganske gode. Koster en del (120-130?) Er et plastglass med blått skrulokk Anonymkode: 1cf3e...fd9
Havtorn Skrevet 12. januar 2021 #3 Skrevet 12. januar 2021 Generelt vil du gå for de som ikke ser "oppløste" ut, de store boksene med lurvete småreker duger kun i mat, synes jeg. De mellomstore som er litt mer hele og pene har som regel god smak synes jeg, de kokes i saltvann og slenges på boks.
PassionatePatti Skrevet 13. januar 2021 #4 Skrevet 13. januar 2021 Fiskemannens pillede reker er ålreit, bare skyll dem godt først.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #5 Skrevet 13. januar 2021 Pillelede reker fra Lyngenfjorden eller luxus reker er de beste syns jeg. Får kjøpt de på Hansen & Andersen i Drammen og Sjøveien Asker. Kanskje andre sjømatbutikker rundt om kring. Anonymkode: 633b7...28c
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #7 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 12.1.2021 den 18.52): Er kjempesliten etter mye jobbing og har så lyst på et stort rekesmørbrød, men orker ikke tanken på å måtte skrelle en eneste reke. Vil bare legge meg på sofaen med et digert rekesmørbrød. Har sett i butikken før at det selges ørten forskjellige typer reker i lake, men etter å ha smakt det en gang for femten eller tjue år siden har jeg bevisst holdt meg unna. Men kanskje rekker i lake har blitt bedre siden den gang? Er det noen av dem som faktisk smaker reke og som man kan ha på et rekesmørbrød? Anonymkode: e693a...5f7 Ingen reker i lake er etter mitt syn spiselige annet enn i fiskesuppe. Skal du ta deg bryet med å lage et rekesmørbrød får du ta bryet med å pille. Anonymkode: 2c68d...fe4 1
Kalevala Skrevet 15. januar 2021 #8 Skrevet 15. januar 2021 Reimes reker fra Langesund. Ingen over, ingen ved siden.
petterm Skrevet 16. januar 2021 #9 Skrevet 16. januar 2021 Synes generelt at de små, rimelige rekene smaker mindre bra, mens de store, gjerne håndpillede rekene smaker ganske bra.
Minya Skrevet 16. januar 2021 #10 Skrevet 16. januar 2021 Se etter hva som helst så lenge det er håndpillede reker, for de er større og er som regel ikke mush. Synes du laken smaker litt voldsomt, så kan du også skylle dem litt før du legger dem på skiva.
Meadow Skrevet 16. januar 2021 #11 Skrevet 16. januar 2021 Kalevala skrev (På 15.1.2021 den 12.58): Reimes reker fra Langesund. Ingen over, ingen ved siden. Enig! Kjøper de på Meny. Rekesmørbrød er undervurdert, kjempegodt 😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå