AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Del Skrevet 11. januar 2021 Hei! Jeg har nylig kjøpt meg en brukt toyota c-hr og synes den er drivstoffgjerrig. Ca 0,4-0,5 l på mila på langkjøring. Det er jo en såkalt "selvladende" hybrid, slik at den kan gå mye på strøm i bykjøring, men den har ikke motorvarmer. Ved kaldstart så bruker den opp til 1.5 l per mil, før motoren har blitt varm. Den slår heller ikke over til strøm før motoren har blitt varm. Og ved mye småkjøring rekker jo ikke motoren å bli helt varm før den kan slå over på strøm. Det jeg lurer på er om en motorvarmer vil hjelpe på å få ned forbruket de første kilometerne ved kaldstart? Noen som har bilen eller lignende modeller som har opplevd det samme? Anonymkode: b3125...b9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2 Del Skrevet 11. januar 2021 Motorvarmer reduserer forbruket ved kaldstart, ja. Men du kan kjøpe mye bensin for det det koster å få det montert. Så må du huske ledningen hele tiden. Anonymkode: f6be8...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Motorvarmer reduserer forbruket ved kaldstart, ja. Men du kan kjøpe mye bensin for det det koster å få det montert. Så må du huske ledningen hele tiden. Anonymkode: f6be8...4b3 Så du tenker at det ikke vil være verdt det? Jeg skal prøve å høre med forhandler jeg kjøpte bilen fra om de kan montere defa til redusert pris, men tror egentlig ikke at de vil gjøre det. Jeg har jo allerede kjøpt bilen og det er vel litt for seint å prøve å prute på det. Men det er verdt et forsøk Anonymkode: b3125...b9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #4 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så du tenker at det ikke vil være verdt det? Jeg skal prøve å høre med forhandler jeg kjøpte bilen fra om de kan montere defa til redusert pris, men tror egentlig ikke at de vil gjøre det. Jeg har jo allerede kjøpt bilen og det er vel litt for seint å prøve å prute på det. Men det er verdt et forsøk Anonymkode: b3125...b9b Da går du heller til et uavhengig verksted å gjør det der. Bare tull at de skal nekte å sette på det når kunden ønsker det. Det er en holdning de har hatt i mange år. Anonymkode: 2cca3...1db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #5 Del Skrevet 12. januar 2021 Veldig avhengig av bruksmønsteret ditt og hvor lenge du vil ha bilen. Kan du ikke ha den i kun-elektrisk modus for småkjøring? Det er viktig at motoren blir ordentlig varm når bilen først brukes. Anonymkode: 0cd9a...6d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #6 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Da går du heller til et uavhengig verksted å gjør det der. Bare tull at de skal nekte å sette på det når kunden ønsker det. Det er en holdning de har hatt i mange år. Anonymkode: 2cca3...1db Montere motorvarmer nekter de ikke, men et godt tilbud er heller tvilsomt. sjekk litt rundt. Anonymkode: f6be8...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #7 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 12.1.2021 den 0.13): Jeg har nylig kjøpt meg en brukt toyota c-hr og synes den er drivstoffgjerrig. Ca 0,4-0,5 l på mila på langkjøring Ikke spesiellt drivstoffgjerrig det altså... Min gamle 2007 Peugeot Stasjonsvogn gikk glatt på 0,37 på kjapp langkjøring på vinteren, og småkjøring på under 0,5, også på vinteren. Hadde mye småkjøring på den, men fikk den aldri over 0,5 selv om det var bikjekaldt ute. Brukte aldri motorvarmer. Kjøpte den for 37000, solgte den for 43000. Kanskje en av de beste bilene jeg har hatt, både med tanke på driftsutgifter og komfort. Og jeg har hatt mange biler, både nye og gamle. Anonymkode: b46bc...46d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 12. januar 2021 #8 Del Skrevet 12. januar 2021 Den lader batteriet også. Derfor bruker den mere drivstoff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #9 Del Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 12.1.2021 den 0.13): Hei! Jeg har nylig kjøpt meg en brukt toyota c-hr og synes den er drivstoffgjerrig. Ca 0,4-0,5 l på mila på langkjøring. Det er jo en såkalt "selvladende" hybrid, slik at den kan gå mye på strøm i bykjøring, men den har ikke motorvarmer. Ved kaldstart så bruker den opp til 1.5 l per mil, før motoren har blitt varm. Den slår heller ikke over til strøm før motoren har blitt varm. Og ved mye småkjøring rekker jo ikke motoren å bli helt varm før den kan slå over på strøm. Det jeg lurer på er om en motorvarmer vil hjelpe på å få ned forbruket de første kilometerne ved kaldstart? Noen som har bilen eller lignende modeller som har opplevd det samme? Anonymkode: b3125...b9b Hvordan måler du at den bruker 0,4-0,5 på langkjøring? Er det ikke toyota som er helt rå på å presentere "juksetall" på presentasjonen av forbruk? Den deler opp turen i masse segmenter og viser bare den beste. Klarte aldri å finne noen måte å få den til å rapportere faktisk drivstoffforbruk. Gjetter at du vil få deg en liten overraskelse om du ser på hvor mange kilometer liter du har fylt vs hvor mange kilometer du har kjørt.. Anonymkode: 4712d...d3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #10 Del Skrevet 13. januar 2021 Hr. Aktiv skrev (13 timer siden): Den lader batteriet også. Derfor bruker den mere drivstoff. Er ikke det litt å pisse i buksa for å holde varmen da? Bruke mere drivstoff og forurense mer for å være mere "miljøvenlig"? Anonymkode: b46bc...46d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #11 Del Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke det litt å pisse i buksa for å holde varmen da? Bruke mere drivstoff og forurense mer for å være mere "miljøvenlig"? Anonymkode: b46bc...46d Hybrid er det verste fra 2 verdner, kjøp heller en skikklig elbil. Anonymkode: 4712d...d3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #12 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Er ikke det litt å pisse i buksa for å holde varmen da? Bruke mere drivstoff og forurense mer for å være mere "miljøvenlig"? Anonymkode: b46bc...46d Det der er jo velkjent. Det er de samme politikerne som bruker skattebetalernes midler til å støtte hybrider som like før støttet salg av diesel politisk. 🤪 Anonymkode: 0cd9a...6d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #13 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 13.1.2021 den 13.54): Er ikke det litt å pisse i buksa for å holde varmen da? Bruke mere drivstoff og forurense mer for å være mere "miljøvenlig"? Anonymkode: b46bc...46d Jeg bruker mindre bensin etter at jeg kjøpte hybrid. Fyller bensin sjeldnere selv om tanken er mindre. Anonymkode: dd54e...de7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå