Gå til innhold

Ofte oppblåst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er ofte oppblåst etter måltider samme hva det er og uansett mengde ser nesten gravid ut.

: en skål ertesuppe med potet og pølser, en skive med smør

litt pizza rester, ost, kidneybønner og hakkede tomater med chili

En sukkerfri sitrus energidrikk, litt kaffe med sukrin +

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Erter og bønner er jo kjente gassprodusenter ☺️ Jeg reagerer veldig på søtstoffer i sukkerfrie produkter også. Alle de måltidene du nevner ville gjort meg oppblåst. 

Anonymkode: 2e6f6...b29

• Liker 3
Skrevet

Jeg blir oppblåst av for mye karbohydrater, og etter jeg kuttet ned på det så opplever jeg ikke at jeg er oppblåst i det hele tatt. Dog er alle forskjellige, så jeg ville prøvd meg fram. Det er jo tydelig at kroppen din ikke helt tåler noe så godt.

Anonymkode: 876b6...bde

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg blir oppblåst av for mye karbohydrater, og etter jeg kuttet ned på det så opplever jeg ikke at jeg er oppblåst i det hele tatt. Dog er alle forskjellige, så jeg ville prøvd meg fram. Det er jo tydelig at kroppen din ikke helt tåler noe så godt.

Anonymkode: 876b6...bde

Men er oppblåst hele tiden. Om jeg spiser normalt eller for lite..

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Erter og bønner er jo kjente gassprodusenter ☺️ Jeg reagerer veldig på søtstoffer i sukkerfrie produkter også. Alle de måltidene du nevner ville gjort meg oppblåst. 

Kan ikke spise noe uten å bli oppblåst. Blir også oppblåst når jeg ikke spiser ..

Skrevet

jeg blir oppblåst om jeg spiser for mye utover en dag, eller få måltid med masse mat på en gang. 
Jeg har funnet ut at magen min "trives" best med ofte, men små måltider. Drikker du mye vann, eller går det mest i sukkerfri drikker/kaffe/te? 

MASSE vann bør inntas hver dag. Fin mat for min mage er: yoghurt (typ activia), nøtter, GROVE produkter, frukt, evt. juice, smoothies. Drikker du mye vann, eller går det mest i sukkerfri drikker/kaffe/te?  

Men hvis du er KONSTANT oppblåst, bør du kanskje ta kontakt med legen? Eventuelt ta konsultasjon per telefon. Vi på KG kan spekulere og anbefale i det uendelige, men den raskeste og beste måten er jo trossalt å ta kontakt med lege. 

Anonymkode: 0787a...5ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

jeg blir oppblåst om jeg spiser for mye utover en dag, eller få måltid med masse mat på en gang. 
Jeg har funnet ut at magen min "trives" best med ofte, men små måltider. Drikker du mye vann, eller går det mest i sukkerfri drikker/kaffe/te? 

MASSE vann bør inntas hver dag. Fin mat for min mage er: yoghurt (typ activia), nøtter, GROVE produkter, frukt, evt. juice, smoothies. Drikker du mye vann, eller går det mest i sukkerfri drikker/kaffe/te?  

Men hvis du er KONSTANT oppblåst, bør du kanskje ta kontakt med legen? Eventuelt ta konsultasjon per telefon. Vi på KG kan spekulere og anbefale i det uendelige, men den raskeste og beste måten er jo trossalt å ta kontakt med lege. 

Er oppblåst så og si hele tiden. Går mye i kaffe, og sukkerfrie drikker.  Er blakk så har ikkje råd te lege.. spise for lite iforhold til det jeg egt skal spise.. så ende opp med at jeg blir oppblåst og får magesmerter når jeg spiser 

Skrevet

Jeg blir oppblåst av sure ting.. Tror det er litt individuelt. Husker apptital var noe som ble anbefalt. Nå pleier jeg å bruke pepermynteolje.

Anonymkode: 314a7...bff

Skrevet
Regiakakao skrev (3 minutter siden):

Kan ikke spise noe uten å bli oppblåst. Blir også oppblåst når jeg ikke spiser ..

Ok. Sto at du blir ofte oppblåst etter måltider i HI, så svarte ut fra det. Hva mener du med at du blir oppblåst når du ikke spiser? F.eks. før første måltid på dagen?

Jeg var nesten alltid oppblåst før + slet masse med magen. Viste seg at jeg har laktoseintoleranse, men det er også mange andre ting jeg ikke tåler særlig godt (f.eks. bakevarer inkl. brød, kunstig søtning, belgfrukter). Spiser mest mulig ren mat, og har da ingen problemer med oppblåsthet eller andre mageproblemer. 

Skrevet

Jeg tror ikke leger noen sinne har tatt sånne ting seriøst, så at det er så raskt å enkelt er vel en bitteliten overdrivelse. 

Anonymkode: 314a7...bff

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok. Sto at du blir ofte oppblåst etter måltider i HI, så svarte ut fra det. Hva mener du med at du blir oppblåst når du ikke spiser? F.eks. før første måltid på dagen?

Jeg var nesten alltid oppblåst før + slet masse med magen. Viste seg at jeg har laktoseintoleranse, men det er også mange andre ting jeg ikke tåler særlig godt (f.eks. bakevarer inkl. brød, kunstig søtning, belgfrukter). Spiser mest mulig ren mat, og har da ingen problemer med oppblåsthet eller andre mageproblemer. 

Oppblåst før første måltid 15:15

Skrevet

Kutt ut sukkerfrie drikker og drikk vann istedenfor. 

Anonymkode: f53d9...e10

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kutt ut sukkerfrie drikker og drikk vann istedenfor. 

Takle ikke at vann skvulmer i magen..

Skrevet
Regiakakao skrev (7 minutter siden):

Takle ikke at vann skvulmer i magen..

Men da velger du selv å være oppblåst? Vann er i tilegg gratis, du lan spare litt penger så du kan gå til lege. 

Skrevet

Virker ikke som at du er så veldig interessert i råd egentlig? Kikket gjennom noen av dine tidligere poster da jeg synes mange av svarene dine var litt foruroligende. Ser ut til at du har mer pressende problemer enn oppblåsthet. Håper du får hjelp til å jobbe med de ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Virker ikke som at du er så veldig interessert i råd egentlig? Kikket gjennom noen av dine tidligere poster da jeg synes mange av svarene dine var litt foruroligende. Ser ut til at du har mer pressende problemer enn oppblåsthet. Håper du får hjelp til å jobbe med de ❤️

Får dessverre ikke det, psykologen bryr seg kun om aspergeren så... Kaster egt bare vekk tida min annenhver uke på henne..

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Men da velger du selv å være oppblåst? Vann er i tilegg gratis, du lan spare litt penger så du kan gå til lege. 

Jeg takler som sagt ikke at vann skvulmer på grunn av spiseforstyrrelsen min...

Skrevet
Regiakakao skrev (1 minutt siden):

Får dessverre ikke det, psykologen bryr seg kun om aspergeren så... Kaster egt bare vekk tida min annenhver uke på henne..

Det kan ikke være lett ❤️

• Liker 1
Skrevet

Det kan ikke være lett ❤️

Håper bare at møtet med foresatte, elevoppfølging, PPT, rådgiver, psykolog, kontaktlærer om 3 uker kan hjelpe.. med tanke på det sosiale og at jeg evt må ha spesialundervisning i programfag, men fellesfagene ligger stabilt på 3/4 uten om arbeidsmiljø og dokumentasjon

Skrevet

Man blir også oppblåst av å ikke spise noe????

jeg våknet 06-07 om morningen og spiser ikke første måltid før 15-17, magen min da allerede oppblåst. 

jeg kan drikke iskaffe eller kaffe før den sene frokost min noen ganger, da får jeg kjempe oppblåst mage. I hvert fall av melken i iskaffen.

Anonymkode: 71885...5e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...