AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 Jeg spiser normalt, sunt og variert. Hele livet (40 år) har jeg mer enn gjerne hoppet over frokost uten at det har vært noe problem, men resten av dagen har jeg spist jevnlig. Jeg har blitt testet for diabetes tidligere (et par år siden sist) i forbindelse med annen lidelse (fibromyalgi osv) og testene har alltid vist at jeg ikke har diabetes De siste par ukene har jeg fått skikkelig lavt blodsukker hver dag. Eller, har jo ikke akkurat målt det 😄 men jeg har blitt helt skjelven i kroppen, jeg rister skikkelig inni meg, men lite som synes utenpå, får «dotter» eller vakuumfølelse i øra/rundt hodet på en måte, blir blek i huden. Så dette er jo klare symptomer på lavt blodsukker. Jeg ender opp med å spise litt, men blir ikke spesielt mye bedre før et par timer senere Men om jeg ikke har diabetes, spiser som jeg alltid har gjort, hva kan det være da? 🤷♀️ Anonymkode: 0d032...49e
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 Høres mer ut som lavt blodtrykk, men jeg er ikke lege, snakk med legen din. Anonymkode: 16bc3...a4a 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres mer ut som lavt blodtrykk, men jeg er ikke lege, snakk med legen din. Anonymkode: 16bc3...a4a Veldig rart om det er det også siden blodtrykket alltid er fint. Var på sykehuset senest for 2 uker siden og var like fint da også. Tenkte å høre med legen, men tar det ikke før på neste legebesøk Anonymkode: 0d032...49e
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #4 Skrevet 11. januar 2021 Når får du lavt BS? Kam det også skje kort etter du har spist? Anonymkode: b4b03...720
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #5 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Når får du lavt BS? Kam det også skje kort etter du har spist? Anonymkode: b4b03...720 Det føles ut som at det kan skje når som helst. Først trodde jeg at jeg kanskje hadde spist litt «galt» og at jeg var sulten. Spiste mat, men ble ikke bedre før lenge etter måltidet. Så innså jeg at det egentlig ikke hadde så mye sammenheng med maten. Det kunne skje før mat, rett etter mat osv Anonymkode: 0d032...49e
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #6 Skrevet 11. januar 2021 Ubehandlet diabetes vil uansett ikke gi lavt blodsukker. Hvorfor sjekker du ikke blodsukkeret når symptomene oppstår, så får du bekreftet/avkreftet at det er blodsukkeret som er problemet? Sjekk om apoteket kan tilby den tjenesten, eller spør om legekontoret kan ta en rask test. Anonymkode: 43598...e86 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #7 Skrevet 11. januar 2021 Kan være bivirkninger av medisiner, lavt BT, essensiell tremor osv osv Bra du skal til legen, for ingen her kjenner hva medisiner du står på, sykdoms historikk eller familiære sykdommer... Anonymkode: b4b03...720
Blueberrymuffin Skrevet 12. januar 2021 #8 Skrevet 12. januar 2021 Det finnes en sykdom som heter reaktiv hypoglykemi, som er det motsatte av diabetes. Det er en sykdom hvor kroppen enten er overfølsom for insulin, eller produserer for mye insulin. Men, dersom man har reaktiv hypoglykemi så vil man som regel få føling noen timer etter å ha spist, om måltidet eller det man drakk var høyglykemisk (med mye sukker/karbohydrater). Siden du opplever plagene både før, og etter måltid, til ubestemte tider (uten noe bestemt mønster) så tviler jeg på at det er blodsukker relatert, da kosthold og hva man spiser vil påvirke blodsukkeret. Reaktiv hypoglykemi defineres som blodsukker under 2.7 mmol. Men om du fremdeles tenker at det kan være blodsukkeret, så er det lov å spørre om en blodsukkermåler på apoteket. Man kan kjøpe blodsukkermåler med 50 målinger. Men man må betale fra egen lomme om man ikke har diabetes, da slikt utstyr kun blir dekket av blå-resept. Om du skal kjøpe blodsukkermåler så anbefaler jeg accu-chek mobile eller contour next one. En blodsukkermåler koster rundt 200-350 kroner, og strimler eller kasset med 50 målinger koster som regel rundt 300 kroner. Men skal du kjøpe en blodsukker måler så anbefaler jeg at du rådfører deg med apotek tekniker eller lege først, slik at du får veiledning til når du blr måle, og hvordan du skal lese av målingene. Lykke til om du går for å teste blodsukkermåler 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #9 Skrevet 12. januar 2021 Er du i god fysisk form ellers? Normal muskelmasse? , Anonymkode: a5b4e...a90
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå