Gå til innhold

Ber FBI etterforske Kinas rolle i global koronanedstenging

Anbefalte innlegg

Skrevet

En gruppe bestående av bl.a en lege, en pensjonert general og flere advkater har sendt et åpent brev til FBI der de ber om etterforskning av det kinesiske kommunistpartiet og dets innen- og utenlandske støttespilleres rolle i nedstengning av de fleste land i verden.
De har gjort en god jobb når det gjelder å beskrive og dokumentere det de mener er kinesisk innflytelse over viktige beslutningstakere og vitenskapelig svindel.
Her tar de opp bl.a 
- Forholdet mellom Kina og insitusjoner som WHO og Imperial College, samt media
. Hvorvidt asymptomatisk spredning er et reelt problem.
- Problemene med PCR-testingen, protokollene som brukes og utviklingen av disse.
- Problemet med overdreven bruk av respirator i begynnelsen
- Dominerende nedstengningsforkjempere mangler nødvendig bakgrunn og kompetanse.

Lang, men interessant lesning for de som vil gå i dybden når det gjelder koronatitak og deres historikk og begrunnelse.

Det som er trist at det måtte en gruppe spesielt interesserte privatpersoner til for å produsere et slikt dokument. Undersøkende journalister burde ha slåss om jobben, men de har foholdt seg tause.

Brevet kan leses her:

https://ccpgloballockdownfraud.medium.com/the-chinese-communist-partys-global-lockdown-fraud-88e1a7286c2b

Ville egentlig anbefalt nedstengningsforkjemperne på forumet å lese dette brevet, men det er vel å håpe for mye. 
Forventer i stedet kommentarer som diskrediterer forfatterne, noen av dem har vel en parkeringsbot eller noe slik. Eller selvfølgelig universalmerkelappen "konspirasjonsteoretikere" som kan settes på alle som ikke uten videre støtter nedstengning, slik at man da kan slippe å ta stilling til hva de faktisk sier. Glem det, er ikke interessert. Ta ballen, ikke mannen.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir interessant om de finner ut av hvordan det kan ha seg at viruset var i mange ulike land allerede FØR det ble oppdaget i Wuhan. 

Det gjelder ihvertfall land som USA, Spania, Frankrike og Italia, hvor viruset i ettertid er oppdaget i ulike typer prøver uker og måneder før desember 2019.

• Liker 4
Skrevet (endret)

FBI har ikke myndighet til å etterforske noe som helst utenfor USA. 

Det er vel noe Interpol må etterforske om det skulle ha blitt etterforsket.

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 6
Skrevet

Er ikke dette utenfor FBI sin "jurisdiction"?

• Liker 4
Skrevet
stan skrev (3 minutter siden):

Det blir interessant om de finner ut av hvordan det kan ha seg at viruset var i mange ulike land allerede FØR det ble oppdaget i Wuhan. 

Det gjelder ihvertfall land som USA, Spania, Frankrike og Italia, hvor viruset i ettertid er oppdaget i ulike typer prøver uker og måneder før desember 2019.

Tja, da er det igjen spørsmål om hvor mye man kan stole på opplysningene fra Kina da...

Men uansett, i denne sammenhengen er opprinnelsesstedet til viruset ganske underordnet - Kina brukte det uansett for alt hva det var verdt.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Enda en tulling skrev (1 time siden):

Forventer i stedet kommentarer som diskrediterer forfatterne, noen av dem har vel en parkeringsbot eller noe slik. Eller selvfølgelig universalmerkelappen "konspirasjonsteoretikere"

Vel, bare at nettsiden heter "global-lockdown-fraud" sier jo egentlig det som trengs å si om siden.

Hva med å ta seg en tur ut i frisk luft i stedet for å saumfare all slags tullesider på nettet? 

Endret av Hatsumomo
  • Liker 6
Skrevet
Aragorn ll Elessar skrev (2 minutter siden):

Så vit jeg vet har ikke FBI myndighet til dette.

Det er vel noe Interpol må etterforske om det skulle ha blitt etterforsket.

Hatsumomo skrev (2 minutter siden):

Er ikke dette utenfor FBI sin "jurisdiction"?

Det vet jeg ikke, men de burde vel i så fall kunne videresende til rette etterforskningsinstans.
I det minste burde de kunne etterforske amerikanske personer som kan tenkes å vøre involvert.
Men gitt at de sto bak mya av etterforskningen av Trump & Russland antar jeg de har et ganske bredt myndighetsområde.

Skrevet (endret)
Enda en tulling skrev (4 minutter siden):

Det vet jeg ikke, men de burde vel i så fall kunne videresende til rette etterforskningsinstans.
I det minste burde de kunne etterforske amerikanske personer som kan tenkes å vøre involvert.
Men gitt at de sto bak mya av etterforskningen av Trump & Russland antar jeg de har et ganske bredt myndighetsområde.

FBI har ingen myndighet til å etterforske noe som helst utenfor USA, De har ikke en gang myndighet til å etterforske Amerikanere utenfor USA.

FBI er ikke politi for verden det er politi for USA.

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 5
Skrevet
Aragorn ll Elessar skrev (1 minutt siden):

FBI har ingen myndighet til å etterforske noe som helst utenfor USA, De har ikke en gang myndighet til å etterforske Amerikanere utenfor USA.

Riktig.

• Liker 1
Skrevet
Enda en tulling skrev (3 minutter siden):

Tja, da er det igjen spørsmål om hvor mye man kan stole på opplysningene fra Kina da...

Men uansett, i denne sammenhengen er opprinnelsesstedet til viruset ganske underordnet - Kina brukte det uansett for alt hva det var verdt.

Det er ikke fra Kina denne informasjonen kommer. Her er noe :

https://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_the_COVID-19_pandemic_in_2019

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor vi skal stole på USA når det gjelder korona. Deres håndtering helt katastrofe. Kinas håndtering, bortsett fra helt i starten, har vært blant de beste i verden. 

• Liker 3
Skrevet
Hatsumomo skrev (4 minutter siden):

Vel, bare at nettsiden heter "global-lockdown-fraud" sier jo egentlig det som trengs å si om siden.

Hva med å ta deg en tur ut i frisk luft i stedet for å saumfare all slags tullesider på nettet? 

Nettopp, var det jeg ventet meg...

Nettstedet heter Medium og er åpent for selvpublisering av artikler. Brukeren er da globallockdownfraud, Kanskje ikke overraskende at noen som mener nedstengning er basert på tvilsom vitenskap ikke kaller seg wesupportlockdownonehundrerdpercent eller hva det nå måtte hete for at du skal ville lese det.

Fint at du blankt avviser alt innhold bare på grunnlag av et navn.

• Liker 2
Skrevet
Enda en tulling skrev (11 minutter siden):

Tror ingen tør å ta i dette jeg 😊

Skrevet
Aragorn ll Elessar skrev (6 minutter siden):

Neivel. Så får vel FBI sende det videre da. Som jeg allerede har sagt.
Er forøvrig sendt kopi til disse: U.K. Security Service (MI5);
Australian Security Intelligence Organisation;
Canadian Security Intelligence Service;
Bundesnachrichtendienst;
U.S. Department of Justice

Skrevet
Enda en tulling skrev (7 minutter siden):

Fint at du blankt avviser alt innhold bare på grunnlag av et navn.

Bare hyggelig :tekola:

• Liker 2
Skrevet
Enda en tulling skrev (1 time siden):

Ville egentlig anbefalt nedstengningsforkjemperne på forumet å lese dette brevet, men det er vel å håpe for mye. 

Jeg kom så langt som beskrivelsen av innføring av lockdown og historisk bakgrunn, til at det var nok idioti for meg for idag. 

• Liker 4
Skrevet
stan skrev (17 minutter siden):

Det er ikke fra Kina denne informasjonen kommer. Her er noe :

https://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_the_COVID-19_pandemic_in_2019

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor vi skal stole på USA når det gjelder korona. Deres håndtering helt katastrofe. Kinas håndtering, bortsett fra helt i starten, har vært blant de beste i verden. 

Du mener seriøst at opplysninger om når viruset først ble påvist i Kina ikke stammer fra Kina?? Ser ikke noe i den linken din som påstår noe annet. Uansett betyr det lite, da de ikke nødvendigvis har undersøkt, eller funnet noe selv om det har vært der, eller ikke opplyst om det om de har funnet noe. Men igjen, hvor viruset egentlig oppsto først er helt på siden av saken.

Hvor har jeg sagt noe om at man skal stole på USA og deres koronahåndtering??

At Kina har håndtert det så bra er jo nettopp det som trekkes i tvil i dette brevet, da.....

Skrevet
Justlooking skrev (21 minutter siden):

Tror ingen tør å ta i dette jeg 😊

Nei, det er en helt annen sak....

• Liker 1
Skrevet
Enda en tulling skrev (38 minutter siden):

Du mener seriøst at opplysninger om når viruset først ble påvist i Kina ikke stammer fra Kina?? Ser ikke noe i den linken din som påstår noe annet. Uansett betyr det lite, da de ikke nødvendigvis har undersøkt, eller funnet noe selv om det har vært der, eller ikke opplyst om det om de har funnet noe. Men igjen, hvor viruset egentlig oppsto først er helt på siden av saken.

Hvor har jeg sagt noe om at man skal stole på USA og deres koronahåndtering??

At Kina har håndtert det så bra er jo nettopp det som trekkes i tvil i dette brevet, da.....

Det jeg skriver er at mye tyder på at viruset allerede var mange steder i verden når det ble oppdaget i Wuhan.

CDC har selv rapportert både kloakkprøver og blodprøver tatt desember 2019 og tidligere, viser at viruset var allerede da i USA. Lignende er kjent fra en rekke andre land. Undersøkelser om belyser dette er interessante. 

At Kina kunne håndtert ting bedre i starten er det ingen tvil om. Samtidig tyder også det som skjedde at Kina ikke bestandig vet hva Kina gjør. Samtidig som myndigheter i Wuhan eller Hubei prøvde å dysse det ned, drev andre å kartla viruset og varslet WHO.

Siden særlig USA med Trump i spissen har gjort er stort nummer av hvor viruset kom i fra, så er det absolutt interessant å vite mer om opprinnelsen.

Mange tror at noen kinesere spiste flaggermus fra et marked i Wuhan, men det er en myte.  Markedet kom i søkelyset fordi flere av de tidlige tilfellene hadde tilknytning til markedet. Flaggermus er kjent for å ha mange typer virus, og selv om noen kinesere faktisk spiser flaggermus, så er dette neppe veien for viruset over til mennesker. Først og fremst fordi slik mat ville være godt varmebehandlet, kokt eller stekt, som ødelegger viruset. Mer sannsynlig er det at avføring fra flaggermus er kilden, siden flaggermus som kjent flyr og avføring kan komme nesten hvor som helst. 

En annen sak er at den type flaggermus som er kjent for å ha en virustype som ligner mest på Sars-Cov-2 ikke finnes i Hubei, men i Yunnan. To provinser som ligger nesten 2000 km fra hverandre.

Så selv om jeg tror viruset kom fra Kina, så er det nå såpass mye som er uklart. Siden det er lite som tyder på at dette er unikt, er det virkelig verd å finne ut mer så kanskje vi kan unngå nye pandemier.

Skrevet
stan skrev (8 minutter siden):

Det jeg skriver er at mye tyder på at viruset allerede var mange steder i verden når det ble oppdaget i Wuhan.

CDC har selv rapportert både kloakkprøver og blodprøver tatt desember 2019 og tidligere, viser at viruset var allerede da i USA. Lignende er kjent fra en rekke andre land. Undersøkelser om belyser dette er interessante. 

At Kina kunne håndtert ting bedre i starten er det ingen tvil om. Samtidig tyder også det som skjedde at Kina ikke bestandig vet hva Kina gjør. Samtidig som myndigheter i Wuhan eller Hubei prøvde å dysse det ned, drev andre å kartla viruset og varslet WHO.

Siden særlig USA med Trump i spissen har gjort er stort nummer av hvor viruset kom i fra, så er det absolutt interessant å vite mer om opprinnelsen.

Mange tror at noen kinesere spiste flaggermus fra et marked i Wuhan, men det er en myte.  Markedet kom i søkelyset fordi flere av de tidlige tilfellene hadde tilknytning til markedet. Flaggermus er kjent for å ha mange typer virus, og selv om noen kinesere faktisk spiser flaggermus, så er dette neppe veien for viruset over til mennesker. Først og fremst fordi slik mat ville være godt varmebehandlet, kokt eller stekt, som ødelegger viruset. Mer sannsynlig er det at avføring fra flaggermus er kilden, siden flaggermus som kjent flyr og avføring kan komme nesten hvor som helst. 

En annen sak er at den type flaggermus som er kjent for å ha en virustype som ligner mest på Sars-Cov-2 ikke finnes i Hubei, men i Yunnan. To provinser som ligger nesten 2000 km fra hverandre.

Så selv om jeg tror viruset kom fra Kina, så er det nå såpass mye som er uklart. Siden det er lite som tyder på at dette er unikt, er det virkelig verd å finne ut mer så kanskje vi kan unngå nye pandemier.

Jeg sier ikke at ingen har interesse av å vite hvor viruset kom fra. Personlig har jeg ingen sterke oppfatninger den ene eller andre veien. Men det er en helt annen disksjon, og helt på siden av det jeg prøver å ta opp her, nemlig hvorvidt responsen på koronakrisen er basert på feilinformasjon som stammer fra Kina.

Foreslår at du faktisk leser artikkelen, så får du heller være så uenig du bare vil i det som står, men da er det iallfall et grunnlag for å diskutere innholdet.

Nå hverken kan eller vil jeg tvinge noen til å lese den riktignok , men det er begrenset hvor mange stråmenn og avsporinger jeg gidder å forholde meg til.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ingen formening om hvem disse menneskene er, og hvorvidt brevet er sendt til rette instanser. Men de stiller jo en del spørsmål som mange har stilt seg det siste året, som feks:

Hvorfor den massive nedstengningen når det ikke er et eneste land som hadde dette som strategi i sine kriseplaner for pandemier? Jeg tror ikke dette hadde skjedd om vi ikke hadde sett de voldsomme bildene fra Kina før det kom hit (uten at jeg tenker at Kina hadde noen «plan» bak dette).

Hvorfor dette massive fokuset på smittede personer som ikke er syke? Og hvor stort er egentlig problemet med falsk positive tester?

Det som er så innmari synd er journalister, advokater og opposisjonen ikke spør eller stiller kritiske spørsmål. Og de ytterst få gangene det er debatt så er det enten tåkeprat fra myndighetene eller de går til angrep. Noen eksempler er da Ivar Sønbø Kristiansen eller Mette Kalager var på Debatten, svarene til Nakstad og Høie er mildt sagt foruroligende, fordi de har ingen argumenter og tallmateriale som tilsier at det er forsvarlig å stenge ned på den måten de gjør. Loven krever proporsjonalitet mellom tiltak og alvorlighetsgrad. Og dette har ikke jeg sett at blir dokumentert på en tilstrekkelig måte. 

• Liker 2
  • Opprett ny...