Gå til innhold

Uke 15 kynnere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, er gravid for første gang og har de siste dagene kjent stikkinger nedre del av magen begge sider. Mulig rundt der man får vindt når man har mensen. Mulig livmoren som gjør vondt. Er ikke smertefult men litt ubehagelig. Varer bare i noen sekunder. Vanskelig å forstå hva dette er. Er dette normalt? Hvordan kjennes kynnere ut? 

Anonymkode: 0961a...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper heller det er ligamentsmerter enn kynnere. 

Kynnere så strammes hele magen, og det er stramt og ubehagelig. Førstegangsfødende opplever kynnere langt senere enn uke 15, om de i det hele tatt opplever det. 

Anonymkode: cf38a...348

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde slike kynnere fra uke 14 da jeg var gravid. Første gang. Var svært plaget av det faktisk. Om jeg småløp til t banen eller gikk litt fort bare så var de der. Slik fortsatte der helt til uke 37. Da fødte jeg. Med andre barnet hadde jeg mindre av det og fikk til termin... 

tror alt er normalt ..

Anonymkode: 198dd...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kynnere fra uke 15 i mitt første svangerskap. Det ble et problem fordi jeg fikk så mye kynnere generelt sett og det gikk ut over nattesøvnen. Men jeg reagerer på at du kaller det stikkinger, for jeg opplevde det som en mer dump smerte. Nesten litt som mensmurringer, bare annerledes, over et større område og anstrengende på et vis. Men gjerne det oppleves ulikt. Jeg vil tippe du kanskje kjenner ligamentsmerter, men det kan jo være at det er slik kynnere er for deg for alt jeg vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med kynnere siden uke 18 ca, er førstegangsfødende. Det har vært skikkelig slitsomt og litt skummelt. Kjenner du at magen blir hard på noen måte? 🙂

Anonymkode: fb60b...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplever ikke at magen blir hard tror jeg. Vanskelig å vurdere da jeg er mye oppblåst og tarmen går litt tregere. 

Anonymkode: 0961a...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.1.2021 den 18.16):

Tipper heller det er ligamentsmerter enn kynnere. 

Kynnere så strammes hele magen, og det er stramt og ubehagelig. Førstegangsfødende opplever kynnere langt senere enn uke 15, om de i det hele tatt opplever det. 

Anonymkode: cf38a...348

Feil.

Jeg hadde kynnere fra uke 15 når jeg var førstegangs. Kjente de første sparkene da også, selv med morkake foran. De kom etter orgasme, og begynte med nedpress allerede fra uke 18(hvor jeg selvsagt ble rådet til å ikke bære tungt, og slappe av mest mulig)... blir seriøst så forbanna provosert av kvinner som bare «det skjer i hvertfall ikke med deg siden du er førstegangs, for akkurat DET VET jeg», LOL!

Når det er sagt, så høres det mer ut som ligamentsmerter, men kan også være en blanding av at de kommer samtidig!

Anonymkode: c0022...bb1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Feil.

Jeg hadde kynnere fra uke 15 når jeg var førstegangs. Kjente de første sparkene da også, selv med morkake foran. De kom etter orgasme, og begynte med nedpress allerede fra uke 18(hvor jeg selvsagt ble rådet til å ikke bære tungt, og slappe av mest mulig)... blir seriøst så forbanna provosert av kvinner som bare «det skjer i hvertfall ikke med deg siden du er førstegangs, for akkurat DET VET jeg», LOL!

Når det er sagt, så høres det mer ut som ligamentsmerter, men kan også være en blanding av at de kommer samtidig!

Anonymkode: c0022...bb1

Når det er sagt hadde jeg masse masse kynnere resten av svangerskapet, og var på føden i uke 24 og uke 33 fordi jeg mistenkte fødsel. Var bare sterke kynnere... ble satt igang 38+2, og fra 3cm til baby var ute tok det 1,5 time. Så kan hende det har en sammenheng(selv om det er tungt og slitsomt) at kroppen øver seg mer med kraftige kynnere - jeg hørte ihvertfall det av jordmor. Hun trodde det ville gå fort. 

Anonymkode: c0022...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Feil.

Jeg hadde kynnere fra uke 15 når jeg var førstegangs. Kjente de første sparkene da også, selv med morkake foran. De kom etter orgasme, og begynte med nedpress allerede fra uke 18(hvor jeg selvsagt ble rådet til å ikke bære tungt, og slappe av mest mulig)... blir seriøst så forbanna provosert av kvinner som bare «det skjer i hvertfall ikke med deg siden du er førstegangs, for akkurat DET VET jeg», LOL!

Når det er sagt, så høres det mer ut som ligamentsmerter, men kan også være en blanding av at de kommer samtidig!

Anonymkode: c0022...bb1

Det er jeg veldig enig i 🙂 Gikk rundt hele andre trimester og var livredd for prematur fødsel fordi så mange sa at det var umulig med så mye kynnere som førstegangs så tidlig. Jeg hadde det nokså likt med deg, ble sykemeldt og inn på føden en gang i uke 24. 

Anonymkode: fb60b...516

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kjennes kynnere ut? Og hvordan kjennes nedpress ut? 

Anonymkode: 0961a...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men hvordan kjennes kynnere ut? Og hvordan kjennes nedpress ut? 

Anonymkode: 0961a...348

Det er litt ulikt hvordan kynnere føles 🙂 Hos meg blir magen knallhard (det skjer hos alle) og det er akkurat som at noen andre strammer livmor-muskelen mens du selv har null kontroll. Når det strammer hardt nok, er det nesten vondt! I begynnelsen var presset mest utover, nå presser det også nedover.

Nedpress er jeg litt usikker på om jeg har kjent (uke 35 nå). Disse lynnedslagene eller dåseknivene er jo et nedpress, om du har kjent det? 

Anonymkode: fb60b...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men hvordan kjennes kynnere ut? Og hvordan kjennes nedpress ut? 

Anonymkode: 0961a...348

Nedpress for meg er når det kjennes ut som om baby vil ut når jeg står eller går... Er 36 uker nå og har begynt å kjenne på denne følelsen.. Ikke behagelig. Kynnerne mine er stramming i magen, knallhardt, tar gjerne pusten fra meg (lugger i lungene på en måte) og kan være vonde mens de står på som verst. Ligamentsmertene mine er som om jeg har veldig ømme belter på siden av magen og bak i ryggen. At det står i spenn på en måte. 

Anonymkode: d0a47...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...