Gå til innhold

Flytting ifm nytt forhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Drømmen er vel for de fleste single i søken etter en ny partner å finne seg en i nærheten av sitt hjemsted. Er dere villig til å flytte på dere hvis drømmeprinsen/prinsessa bor og jobber et annet sted i landet/verden? Hva skulle i såfall til for at dere tar steget og begir dere i vei?

Anonymkode: b12e0...f72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes ikke interessert i å finne noen som bor i nærheten av hjemstedet mitt, nettopp fordi jeg ikke har lyst å bo på bygda resten av livet mitt. Det ideelle for meg er å finne noen som er interessert i å flytte litt rundt i byene i spesielt Norge. Jeg vil bo i by igjen på sikt, men er åpen på hvilken by. Vil derimot ikke ha en som er låst til stedet han bor nå i både praksis og ønske. Da hadde jeg ikke turt å gå inn i et forhold da jeg vet det hadde tatt slutt innen få år. 

Anonymkode: 70444...0f7

Skrevet

Nei. Jeg flytter ikke for en mann. Eller rettere sagt i mitt tilfellet: jeg skal flytte og blir ikke værende her for en mann. 

Derfor er jeg av markedet. Flytter dit jeg ønsker. Er der en mann der: bonus. Hvis ikke: tipp topp. 

Flytter ikke etter en mann pga den dagen det blir slutt må man flytte igjen. I verste fall har man ikke noe nettverk på mannens sted. Der er nok av eksempler på forhold som tar slutt der dama bor på mannens sted og er temmelig låst pga barn. 

Jeg skal dessuten, om jeg havner i forhold, ha særbo. 

Anonymkode: 14838...e51

Skrevet

Kona mi kom flyttende nordover for 14 år siden og hun har i følge henne ikke angret ett sekund på den avgjørelsen. Hun hadde vært singel i flere år på et mindre sted, hvor utvalget var begrenset og de fleste "gode" mennene var opptatt. For henne var det derfor ikke et vanskelig valg å flytte.

• Liker 1
Skrevet

Det er så personavhengig. :) Selv letet jeg maks en halvtime unna meg selv, og jeg var ikke villig til å flytte. Da jeg matchet med samboer, bodde han 5 minutter unna meg. 

En venninne av meg leter i hele Norge, pluss Sverige og Danmark. Hun er ikke villig til å flytte, men åpen for avstandsforhold, eller at han flytter hit. 

En tredje venninne av meg flyttet 9 timer unna, for en mann. 

Så egentlig så kjenner jeg folk i alle endene, når jeg tenker meg om :)

Anonymkode: 94cfb...390

Skrevet

Jeg flyttet vel ikke for kjæresten sånn sett, men.. 

Jeg valgte å flytte til andre siden av vårt langstrakte land for noen år siden, siden jeg anså mulighetene for karriere og lignende her som større enn der jeg er fra. Som en bonus møtte jeg det som nå er min samboer, og jeg har ingen planer om å flytte tilbake til hjemstedet mitt, til tross for at det er et sted jeg er svært glad i. Jeg har det rett og slett bare bedre her jeg er nå, selv om det ikke er noen ting galt med hjembyen heller. 

Anonymkode: 75699...0a9

• 2 uker senere...
Skrevet
On 1/12/2021 at 9:50 AM, AnonymBruker said:

Jeg flyttet vel ikke for kjæresten sånn sett, men.. 

Jeg valgte å flytte til andre siden av vårt langstrakte land for noen år siden, siden jeg anså mulighetene for karriere og lignende her som større enn der jeg er fra. Som en bonus møtte jeg det som nå er min samboer, og jeg har ingen planer om å flytte tilbake til hjemstedet mitt, til tross for at det er et sted jeg er svært glad i. Jeg har det rett og slett bare bedre her jeg er nå, selv om det ikke er noen ting galt med hjembyen heller. 

Anonymkode: 75699...0a9

Jeg flytta til Japan for å være med kjæresten, har en IT basert jobb der det gikk greit, takket være korona'en ble hjemmekontor permanent for meg, bortsett fra kvartalsrapportering fire ganger i året, hvor jeg er hjemme.

Anonymkode: f5b84...4a7

Skrevet

Aldri i livet. Har flyttet så mye rundt at jeg er utslitt. Det krever så mye å skape seg et nytt nettverk og ny jobb og et nytt liv at så vondt vil jeg meg ikke en gang til. Har flyttet to ganger etter en mann, til hans hjemsted. Og har flere venninner som har gjort det samme. Riktignok kjenner jeg også et par hvor mannen flyttet fra et annet land, men de er unntaket- ellers er det bare damene som gir slipp på alt og flytter etter. Går forholdet skeis har man tapt så mye mer. Nei, nå blir jeg her. 

Anonymkode: da3a8...7b8

Skrevet

Jeg er kvinne og i et avstandsforhold nå, men planen er at han skal flytte hitover etter hvert. Bor på en annen kant av landet. Jeg har barn og ikke han.  I tillegg har han en jobb hvor det er oppdrag rundt omkring i landet, mens jeg har fast jobb her. 

Anonymkode: af79f...7c2

Skrevet

Nope, blir ikke aktuelt. 

Anonymkode: c93db...82d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er kvinne og i et avstandsforhold nå, men planen er at han skal flytte hitover etter hvert. Bor på en annen kant av landet. Jeg har barn og ikke han.  I tillegg har han en jobb hvor det er oppdrag rundt omkring i landet, mens jeg har fast jobb her. 

Må legge til at jeg tror jeg hadde vært åpen for å flytte på meg for kjærligheten hvis jeg ikke hadde barn. Men det er uaktuelt å flytte barnet til en annen kant av landet for en mann. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...