Gå til innhold

Ta lappen kjapt, kjøretimer eller øve hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.1.2021 den 17.14):

Jeg er redd for å bli lurt. De er jo interessert i å tjene penger. De kan jo si at man trenger 50 timer når man faktisk trenger ikke mer enn 15. 

Anonymkode: bfdac...32e

Hvis jeg kjører dobbelttimer tjener jeg mindre enn hvis jeg kjører obligatorisk. Sikkerhetskurs på bane (glattkjøring) er 8 undervisningstimer, og det tar 6 timer. Hvis jeg skal gjøre det som dobbelttimer er det 4 dobbelttimer, med minimum 15 minutter mellom. Da tar 8 undervisningstimer 6 timer og 45 minutter (men stort sett mer, må jo ha lunsj). Samme med langkjøring. Med to elever på langkjøring kan jeg undervise 10 timer på syv og en halv time. Dess bedre elever, dess mer penger.

Leie av bil til førerprøve er også mye dyrere enn vanlige timer, og da har jeg jo strengt talt fri.

I tillegg vil omdømmetapet av at alle mine elever bruker 60 000 på lappen være problematisk. Å melke elever for timer er kun for de minst talentfulle. Derfor må du lese lærerplanen, forstå målene og ha en realistisk tilnærming til egent ferdighetsnivå. Hvis ledsager ikke kan sitte stille mens du kjører gjennom sentrum i rushtiden med en kokende kopp kaffe som er fylt til randen, beklager, du er ikke ferdig med trinn 3.

AnonymBruker skrev (På 11.1.2021 den 19.01):

Kjøreskolen min sendte hjem elever som kjørte dårlig over tid med beskjed om at de måtte øvelseskjøre mer. 

Anonymkode: ddb98...1d4

Dårlige elever er en forbannelse. Kjører man nok timer med dem, klager de på at det er dyrt. Kjører man for få stryker de. Ber man dem øve hjemme gjør de det kanskje. Hvis jeg kunne filtrert bort elever som trengte mange timer utover obligatorisk ville jeg gjort det. Elendig PR med en elev som ikke øver hjemme, og som bruker masse tid og penger.

Ryzorman skrev (På 11.1.2021 den 22.50):

ta deg god tid, du får ikke ta oppkjøringen før kjørelæreren sier at du er klar :)

Nåja, en sannhet med modifikasjoner. Voksne elever som sutrer og maser og som vil ta en prøve der de garantert ikke står? Hvorfor krangle? Jeg forklarer at de vil stryke, og hvorfor, og så får de samme beskjed fra sensor. Da forstår de fleste at jeg ikke bare kjører timer for morro.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...