AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 Hei:) Jeg fikk påvist Vitiligo i høst. Dette er helt nytt for meg. Jeg kan ikke så mye om det, og kjenner at panikken kommer snikende på nå som jeg vet det ikke er så «lenge» igjen til sommeren. Jeg er i begynnelsen av 30-årene. Er det noen som kan dele sine erfaringer med meg?:) Er det noen av dere som har begynt med behandling, hvordan har det fungert for deg i så fall? For min del syns jeg det er litt rart at det kom så brått på meg sommeren som var. I løpet av de siste månedene føler jeg det har eskalert. Anonymkode: 01457...776
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #2 Skrevet 18. januar 2021 Hei!Har hatt dette siden jeg var barn,er nå 31. Det som har hjulpet meg er å bruke UVB lampe på områder med vitiligo samt sole meg. Jeg har også kuttet ut gluten for noen år siden. Jeg har i irritabel tarmsykdom og tror kanskje vitiligo kan ha sammenheng med det. Dette har gjort at jeg gradvis har fått tilbake mye av pigmentet. Også prøve å stresse mindre da, for det forverres hos meg av stress. Anonymkode: b000a...fbd
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #3 Skrevet 30. januar 2021 Jeg har hatt vitiligo siden jeg var barn. Uv behandling hos hudlege kan gi tilbake pigment, flekkvist. Ellers bør du bruke høy solfaktor og unngå soling, både for å unngå å bli solbrent, men også slik at kontrastene ikke blir så store. Dermacolor camouflage cream fra kryolan er det desidert beste produktet om du vil sminke flekkene. Gjorde meg mye mer av det som barn. Nå tenker jeg sjeldent på det, og de aller fleste vet ikke at jeg har det, da det ikke synes så godt. Anonymkode: 91d2a...764
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå