Gå til innhold

Ja da er vi snart like langt selv om vaksine kommer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ikke kast bort vaksine på de som er halvdøde uansett! Gi den til 60-åringer!

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 9
Skrevet

Det jeg prøver å få frem at alle tiltakene nå begynner å bli uhensiktsmessig  og den ene artikkelen etter den andre dukker opp som underbygger det. 

• Liker 3
Skrevet

Vaksinehåndteringen føyer seg jo bare inn i rekken av elendige vurderinger. Man trenger ikke være utdannet innen helse for å forstå at det er fullstendig meningsløst å bruke opp vaksinene på de som bare har noen dager eller uker igjen å leve. Det blir hevdet at det er etisk rett å hjelpe de mest sårbare. Jeg tenker det heller er etisk uforsvarlig å starte vaksineringen på en gruppe den ikke engang er testet ut på i testfasen. 

• Liker 11
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det er fordi de prioriterer de som bor på sykehjem. 

Skrevet (endret)
Catalina Culès skrev (2 minutter siden):

Det er fordi de prioriterer de som bor på sykehjem. 

Ja hurra fortsett med d😂. D ser ut til å bli kjempesuksess 

Endret av Bente1234
  • Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
Bente1234 skrev (1 minutt siden):

Ja hurra fortsett med d😂. D ser ut til å bli kjempesuksess 

Ja, det er en latterlig prioritering. 

Skrevet
Catalina Culès skrev (1 minutt siden):

Ja, det er en latterlig prioritering. 

8 stk døde etter å ha fått vaksine foreløpig, to uker etter at vi begynte å vaksinere. Merkelig nok har ikke ordførere landet rundt gitt sine dypeste kondolanser denne gangen. 

(og nei, jeg tror ikke de døde AV vaksinen. Dette viser bare hvilken latterlig prioritering som gjøres). 

• Liker 12
Skrevet

Viktig å beskytte de eldre og syke, men jeg har hele tiden tenkt at det heller burde vært dem som jobber ved sykehjem og pårørende til sykehjemsbeboere er dem som burde blitt vaksinert. Ikke de syke og eldre. Det er ikke dem som er ute i samfunnet. Og det at det skjer dødsfall nå etter vaksinering er med på å skape frykt for denne vaksinen. 

• Liker 8
Skrevet (endret)

En god "krise" i valgår er ikke å forrakte... 🤧

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 1
Skrevet
Den Sagnsomsuste skrev (1 time siden):

En god "krise" i valgår er ikke å forrakte... 🤧

Det må være det eneste positive med tiltakene der de skyter seg selv i foten😂

• Liker 3
Skrevet
Bente1234 skrev (1 time siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zgM1d1/fhi-ber-om-at-sykehjemsbeboere-vurderes-foer-vaksinen-gis
Hvis det ikke er hensiktsmessig å gi en andel eldre vaksine vil jo d si at tiltakene må opprettholdes? Hva om vaksinert helsepersonell alikevel bærer smitte? Jeg syns det bare dukker opp flere og flere spørsmål enn svar.

Bente1234 skrev (1 time siden):

Det jeg prøver å få frem at alle tiltakene nå begynner å bli uhensiktsmessig  og den ene artikkelen etter den andre dukker opp som underbygger det. 

Nå er jeg forsåvidt enig i at mange tiltak er uhensiktsmessige, men skjønte ikke helt hvordan du mener denne artikkelen viser det, eller hvorfor tiltak må opprettholdes fordi enkelte eldre ikke bør prioriteres ti lvaksinering?

Hadde jeg hatt tillit til disse vaksinene så ville jeg forsåvidt vært enig med FHI & co at det git liten mening i å gi den til de som allerede er døden nær. Og som det også påpekes, selv de normale bivirkningene er såpass kraftige at de kan være mer enn en veldig skrøpelig person tåler, og dermed neppe egnet til å gis til de aller dårligste

• Liker 2
Skrevet
Ukjent. skrev (1 time siden):

8 stk døde etter å ha fått vaksine foreløpig, to uker etter at vi begynte å vaksinere. Merkelig nok har ikke ordførere landet rundt gitt sine dypeste kondolanser denne gangen. 

(og nei, jeg tror ikke de døde AV vaksinen. Dette viser bare hvilken latterlig prioritering som gjøres). 

Det er jo naturlig at disse 8 gamle menneksene var særs skrøpelige og at hvis de fikk mer enn milde bivirkninger av vaksinen, så ville de gjerne  ikke tåle dette, akkurat som de ikke ville tålt det meste av infeksjoner osv. Nå sier jo FHI at kommunene bør være mer obs på dette og la være å gi vaksinen til de som er såpass skrøpelige for å unngå dette.

• Liker 6
Skrevet
Enda en tulling skrev (2 minutter siden):

Nå er jeg forsåvidt enig i at mange tiltak er uhensiktsmessige, men skjønte ikke helt hvordan du mener denne artikkelen viser det, eller hvorfor tiltak må opprettholdes fordi enkelte eldre ikke bør prioriteres ti lvaksinering?

Hadde jeg hatt tillit til disse vaksinene så ville jeg forsåvidt vært enig med FHI & co at det git liten mening i å gi den til de som allerede er døden nær. Og som det også påpekes, selv de normale bivirkningene er såpass kraftige at de kan være mer enn en veldig skrøpelig person tåler, og dermed neppe egnet til å gis til de aller dårligste

At de som skal stelle disse gamle må nå være trygge først og fremst disse eldre flyr ikke rundt på kjøpesenter og drikker kaffe og napoleons kake med munnbindet på haka ... satt på spissen. Disse eldre kan jo dø av korona uansett. 

• Liker 1
Skrevet
Bente1234 skrev (16 minutter siden):

At de som skal stelle disse gamle må nå være trygge først og fremst disse eldre flyr ikke rundt på kjøpesenter og drikker kaffe og napoleons kake med munnbindet på haka ... satt på spissen. Disse eldre kan jo dø av korona uansett. 

Ok.
Nå er det jo sånn at mange av dusse kan dø når som helst av hva som helst. Galskapen består i at det som før ble betraktet som en helt normal og ytterst lite bemerkelsesverdig hendelse nå gjøres til en nasjonal tragedie så fort den gamle dør med en positiv koronatest i journalen.

• Liker 5
Skrevet
Enda en tulling skrev (26 minutter siden):

Ok.
Nå er det jo sånn at mange av dusse kan dø når som helst av hva som helst. Galskapen består i at det som før ble betraktet som en helt normal og ytterst lite bemerkelsesverdig hendelse nå gjøres til en nasjonal tragedie så fort den gamle dør med en positiv koronatest i journalen.

Ja det er helt latterlig og tragisk... spiller ingen rolle hva du dør av men korona er fy fy

• Liker 4
Skrevet (endret)

Myndighetene og FHI maser om at det er viktig å ikke ha for høye smittetall fordi da øker innleggelsene. Nå var det jo høyere antall positive tester etter jul men likevel et stabilt antall innlagte.

Selv om alle risikogruppene  blir vaksinert mener de at man fremdeles må ha tiltak pga. de er redd for at det skal bli mange yngre og friske smittede og flere blir innlagt hvis det ikke er tiltak.Argumentet var tidligere at selv om det var mange yngre som ble smittet men ikke særlig syke så kunne de smitte risikogruppene-men selv om de gruppene er vaksinert hjelper det ikke for da kommer innleggelsene til å øke blant de yngre?
Og selv om nesten hele Norge blir vaksinert må man fremdeles være forsiktig for man må se hvor effektiv vaksinen er/ om den virker slik den skal. Og hvis positive tester øker da.. Skal de stenge igjen? Vente på en ny type vaksine? Gjøre dette i 2 år til?

Derfor må man leve på mest mulig normal måte nå, med vanlig smittevern som feks å være hjemme når man er syk , og ha smittevern en stund til på feks konserter. 

Endret av mima
  • Liker 3
Skrevet
mima skrev (1 time siden):

Myndighetene og FHI maser om at det er viktig å ikke ha for høye smittetall fordi da øker innleggelsene. Nå var det jo høyere antall positive tester etter jul men likevel et stabilt antall innlagte.

Selv om alle risikogruppene  blir vaksinert mener de at man fremdeles må ha tiltak pga. de er redd for at det skal bli mange yngre og friske smittede og flere blir innlagt hvis det ikke er tiltak.Argumentet var tidligere at selv om det var mange yngre som ble smittet men ikke særlig syke så kunne de smitte risikogruppene-men selv om de gruppene er vaksinert hjelper det ikke for da kommer innleggelsene til å øke blant de yngre?
Og selv om nesten hele Norge blir vaksinert må man fremdeles være forsiktig for man må se hvor effektiv vaksinen er/ om den virker slik den skal. Og hvis positive tester øker da.. Skal de stenge igjen? Vente på en ny type vaksine? Gjøre dette i 2 år til?

Derfor må man leve på mest mulig normal måte nå, med vanlig smittevern som feks å være hjemme når man er syk , og ha smittevern en stund til på feks konserter. 

Joker nord

• Liker 1
Skrevet (endret)

https://www.businessinsider.com/who-says-no-evidence-coronavirus-vaccine-prevent-transmissions-2020-12?r=US&IR=T&fbclid=IwAR0JFqANSLl_1ubaAIg0zu3TyifoKnucI7q6dDubmyLpVTKfeCtqQo3aJa4

Men de lovte vaksinen var 95% effektiv?

Det er problemet med at den ikke er testet lenge nok. Man vet ikke helt hvor bra/ hvordan den funker. Og selv om man tar den må man sannsynligvis i karantene ved reise til utlandet. Men om den ikke hindrer smitte så skal den iallefall- ifølge Pfizer dempe symptomene slik at ikke mange blir så syke og det blir så mange innlagte? Var det ikke det som var målet- ikke «overbelaste» helsevesenet? Men nå skal målet være nulltoleranse for overføring av viruset, selv om man ikke skulle bli særlig syk?

Endret av mima
  • Liker 2
Skrevet
Bente1234 skrev (4 timer siden):

Ja det er helt latterlig og tragisk... spiller ingen rolle hva du dør av men korona er fy fy

Virkelig? Om du dør brått av hjertesvikt eller om du ligger i dagevis og pines er fullstendig likegyldig? Har du sittet på mange dødsleier?

• Liker 8
  • Opprett ny...