AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Del Skrevet 11. januar 2021 Noen med peil her som vet/klarer å beregne ca. antall kalorier i Egon kyllingsnadder? Har begynt å logge alt jeg spiser i en app for å få kontroll på vektøkning. Legger ved link til menyen: https://egon.no/menyen Anonymkode: 1bc02...491 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2 Del Skrevet 11. januar 2021 Det som er værstingene her er bearnaise-sausen, smøren/oljen maten er stekt i og chipsen. Så ville tippet rundt 1200-1500 kalorier i hele. Ja, kylling og grønnsaker er sunt, men det er garantert stekt i mye smør og olje for smaken sin skyld. Bearnaise-sausen til egon er kjent for å være kaloririk og chipsen er frityrstekt. Når jeg skal ut å spise bruker jeg faktisk å be de steke uten olje og smør, droppe chipsen og heller få mer grønnsaker. Mange synes jeg nok er fanatisk, men jeg liker å spise ute uten dårlig samvittighet så det er dette som funket for meg (har gått ned 40+ kg). Anonymkode: b075a...449 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Del Skrevet 11. januar 2021 1200-1500??? 😱 Er jo nesten det jeg skal ha på en dag! Ts Anonymkode: 1bc02...491 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #4 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 1200-1500??? 😱 Er jo nesten det jeg skal ha på en dag! Ts Anonymkode: 1bc02...491 Ja, du trodde vel ikke bearnaisesaus og pommes frites/frityrstekte poteter var slankemat? Det er en grunn til at den slags er bannlyst hos slankere. Men det er ingen krise å spise litt mye EN gang. Det er hva du spiser uken gjennom som teller. Du får "ta bort litt" i menyene dine til middag og lunsj de neste dagene etter Egon-måltidet, så blir ukesgjennomsnittet ok likevel. Anonymkode: 3e84c...053 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #5 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): 1200-1500??? 😱 Er jo nesten det jeg skal ha på en dag! Ts Anonymkode: 1bc02...491 Det går bra. Kutt litt ellers, som nevnt over. Når man spiser på resultat spiser i allefall jeg mindre på kvelden. Spiser du magert før på dagen også er dette ingen krise. Men du trenger ikke å spise all sausen eller chipsen om du er mett. Anonymkode: a2cc8...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #6 Del Skrevet 11. januar 2021 Tror jeg må titte på menyen en gang til og se om jeg finner noe mindre kaloririkt 😅 Eller hva om jeg hadde spurt om å få ris istedenfor pommes og droppet sausen? Anonymkode: 1bc02...491 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #7 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tror jeg må titte på menyen en gang til og se om jeg finner noe mindre kaloririkt 😅 Eller hva om jeg hadde spurt om å få ris istedenfor pommes og droppet sausen? Anonymkode: 1bc02...491 Kanskje lese denne også for her var noen gode råd: https://www.vektklubb.no/artikkel/matogkosthold/P9L2zX/slik-sparer-du-kalorier-nar-du-spiser-ute Anonymkode: a2cc8...2fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #8 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror jeg må titte på menyen en gang til og se om jeg finner noe mindre kaloririkt 😅 Eller hva om jeg hadde spurt om å få ris istedenfor pommes og droppet sausen? Anonymkode: 1bc02...491 Da hadde jeg heller spist hjemme. Seriøst. Anonymkode: 15618...ccf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #9 Del Skrevet 11. januar 2021 Hvor ofte spiser du ute? Hvis svaret er sjeldent (type en gang i mnd), så kan du ta det som en spisedag og ikke bry deg så mye om kaloriene. Hvis du «må» spise ute og ikke har lyst til å bruke opp ukens kaloriunderskudd på det så kan du gå for salat eller rent kjøtt/fisk med grønnsaker. Spør om å få dressing/saus servert separat. Da kan du ta litt for smakens skyld ☺️ Ofte er det enorme menger saus/dressing. Anonymkode: ca573...afb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #10 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tror jeg må titte på menyen en gang til og se om jeg finner noe mindre kaloririkt 😅 Eller hva om jeg hadde spurt om å få ris istedenfor pommes og droppet sausen? Anonymkode: 1bc02...491 Ris er -litt- bedre enn pommes, men gir deg ingenting næringsmessig, så hvis du vil droppe tomme kalorier be heller om mer grønnsaker (dampede/ikke stekt i smør) og dropp pommes/ris. Sausen er jo veldig god og selv om det er mye kalorier/fett - så ville hvertfall jeg heller ofret det frityrstekte/karborike og kost meg på restaurant! Anonymkode: 81024...659 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #11 Del Skrevet 11. januar 2021 Bare 1 dl bernaise alene gir rundt 500-600 kalorier (og 1 dl ser gjerne veldig lite ut på en stor tallerken). Anonymkode: dc376...da3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #12 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor ofte spiser du ute? Hvis svaret er sjeldent (type en gang i mnd), så kan du ta det som en spisedag og ikke bry deg så mye om kaloriene. Hvis du «må» spise ute og ikke har lyst til å bruke opp ukens kaloriunderskudd på det så kan du gå for salat eller rent kjøtt/fisk med grønnsaker. Spør om å få dressing/saus servert separat. Da kan du ta litt for smakens skyld ☺️ Ofte er det enorme menger saus/dressing. Anonymkode: ca573...afb Spiser nok ikke så ofte ute. Kanskje en gang i måneden eller sjeldnere. Så kan jo ta det som en "spisedag" og nyte hver bit 😊 Tusen takk for alle råd og tips dere har kommet med alle sammen 👍Det har vært en skikkelig "eye-opener". Hadde selv tippet på at retten kanskje inneholdt 700-800 kalorier, så da kan dere jo tenke dere hvor mye jeg feilberegner ellers også 🤷♀️ Anonymkode: 1bc02...491 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #13 Del Skrevet 24. januar 2021 Hvor mange kcal tenker dere Blackened kylling med kokt ris kan inneholde? Sausen og dressingen blir jo servert oppi små glass, og jeg bruker bare å dyppe kyllingen litt oppi bbq-sausen for smakens skyld, er ikke så glad i saus i utgangspunktet. Bruker ikke hvitløksdressingen. Anonymkode: f335b...48d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #14 Del Skrevet 24. januar 2021 Haha altså, skal dere ned i vekt bør dere bare droppe Egon. Evt innse utskeielsen... «jeg bruker bare å dyppe kyllingen litt oppi bbq-sausen for smakens skyld».. 😅😅 Skjønner nesten ikke hva sånne tråde gjør på dette forumet en gang. Tips. Spør på Egon - hvis noen vet så er det dem 😊 Anonymkode: b1de7...e1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #15 Del Skrevet 24. januar 2021 Blackened chicken tror jeg er det sunneste du finner på menyen til egon 😄👌 Anonymkode: e0cfd...7f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #16 Del Skrevet 24. januar 2021 Eller laks/torsk. Alle tre er veldig gode Anonymkode: e0cfd...7f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #17 Del Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 11.1.2021 den 12.10): Noen med peil her som vet/klarer å beregne ca. antall kalorier i Egon kyllingsnadder? Har begynt å logge alt jeg spiser i en app for å få kontroll på vektøkning. Legger ved link til menyen: https://egon.no/menyen Anonymkode: 1bc02...491 Det er nok en del kalorier. Nei jeg skal ikke prøve å estimere. Men som noen som har drevet med kaloritelling selv, så kan jeg si at det ikke er den ene middagen som ødelegger opplegger. Du har vært ute, du har spist, så legger du det bak deg og teller videre i morgen. En dag med «for mange kalorier» ødelegger ikke, men det er steget videre som betyr noe. Mange knekker sammen og tenker «ja da var det helt ødelagt», og ting går galt. Men om man er rett tilbake i tellegamet neste dag, så betyr den ene dagen fint lite. 7000kalorier = 1kg. Anonymkode: e5f9d...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #18 Del Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 11.1.2021 den 21.50): Bare 1 dl bernaise alene gir rundt 500-600 kalorier (og 1 dl ser gjerne veldig lite ut på en stor tallerken). Anonymkode: dc376...da3 Du overdriver vel ganske bra her... Ferdig tilberedt Toro Bernaise gir 233 kcal pr. 100 g (ca 1 dl). Velger du lett-varianten gir den bare 72 kcal pr. 100 g. Anonymkode: a40fc...2c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #19 Del Skrevet 26. januar 2021 Spiste på Egon nesten hver dag ifb studiesamling. droppet ris/pasta/chips og saus, og ba om mer grønnsaker. Funket fint Anonymkode: c8edf...2f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #20 Del Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 25.1.2021 den 5.18): Du overdriver vel ganske bra her... Ferdig tilberedt Toro Bernaise gir 233 kcal pr. 100 g (ca 1 dl). Velger du lett-varianten gir den bare 72 kcal pr. 100 g. Anonymkode: a40fc...2c9 Ekte bernaise er nok mye mer, det består jo bare av smør og eggeplommer. Men vet ikke hva de serverer på Egon jeg, det er vel kanskje Toro? Jeg har aldri spist der. TS, man får noen kalorisjokk når man lærer seg hva ulike matvarer og matretter inneholder, etter en stund vil du klare å estimere bedre og ta de "lette" valgene av deg selv Anonymkode: 566ea...520 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå