AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 Har nylig fått valp i hus, og våknet opp til en del snø i dag. Har varmepumpe så lider ingen direkte nød, men kom til å tenke på at burde vi sikret peisen med grind for valpen? Eller vil den kjenne varmen og unngå den? Vet at det ikke finnes en fasit, men hva gjør dere andre hundefolk? Anonymkode: 07d72...123
Leo Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 Min erfaring er at det ikke er noe problem for, som du sier, unngår de instinktivt varmen/flammene. Jeg gjør med andre ord ingenting.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Skrevet 11. januar 2021 Det kommer så an på valpen. Hvordan har dere? Her trengte vi ikke å sikre, valpen holdt god avstand, å skjønte selv at peisen var varm. I tillegg var valpen relativt stor da vi begynte å fyre, hunden er født på vårpart. Og peisen går heller ikke helt ned til gulvet. Er du usikker, så sikrer du Anonymkode: 14f95...35f 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #4 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kommer så an på valpen. Hvordan har dere? Her trengte vi ikke å sikre, valpen holdt god avstand, å skjønte selv at peisen var varm. I tillegg var valpen relativt stor da vi begynte å fyre, hunden er født på vårpart. Og peisen går heller ikke helt ned til gulvet. Er du usikker, så sikrer du Anonymkode: 14f95...35f Hvordan peis har dere, skulle det stå. Anonymkode: 14f95...35f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #5 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kommer så an på valpen. Hvordan har dere? Her trengte vi ikke å sikre, valpen holdt god avstand, å skjønte selv at peisen var varm. I tillegg var valpen relativt stor da vi begynte å fyre, hunden er født på vårpart. Og peisen går heller ikke helt ned til gulvet. Er du usikker, så sikrer du Anonymkode: 14f95...35f Takk for svar! Vi har en jøtul-ovn med glass i front, som står litt opp fra gulvet, men ikke mer enn kanskje 30 cm opp. Jeg tror vi prøver og ser om hun reagerer på varmen og flytter seg, mens vi passer på selvsagt Anonymkode: 07d72...123
Troyamin Skrevet 11. januar 2021 #6 Skrevet 11. januar 2021 Jeg må ha peisgrind. Mine er dessverre ikke naturlig redd flammer 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #7 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvordan peis har dere, skulle det stå. Anonymkode: 14f95...35f «Hvilken» peis heter det Anonymkode: e72eb...2e8
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #8 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): «Hvilken» peis heter det Anonymkode: e72eb...2e8 Så bra at du var her for å redde dagen altså! Dette kunne gått ordentlig ille. Prøv deg litt frem, ts. Du merker nok fort om valpen er naturlig skeptisk, eller alt for nysgjerrig. Anonymkode: 14f95...35f 2
Flamme Skrevet 11. januar 2021 #9 Skrevet 11. januar 2021 Brenner seg på ovnen 1 gang så har de lært å ikke borti 🙂 Har hatt 7 valper de siste årene og ingen har skadet seg eller trengt peisgrind. Hunder passer seg naturlig for bålet når man er på tur også. 1
Min_hund_er_Grå Skrevet 11. januar 2021 #10 Skrevet 11. januar 2021 Ingen av mine hunder har vist en naturlig frykt for flammer/varme/bål. Nysgjerigheten har tatt overhånd gjentatte ganger og ved bål er det eneste som har funket er lydighet. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå