Gå til innhold

Melodi grand Prix 2021

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kunne de ikke egentlig bare droppet sistesjansen? Det er jo låter som allerede har blitt vurdert som ikke de beste. Har det noen gang skjedd at en sistesjanse-låt har vært i nærheten av å vinne MGP?

Anonymkode: c89d7...ad9

Er i grunn enig i at de kunne droppet det, men Bjørn Johan Muri fikk vel en 4. plass med yes man, som også ble en hit senere. Har skjedd flere ganger i sverige at noen fra 2 chansen har vunnet hele melodifestivalen 

Anonymkode: aa27e...950

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Witch wood høres ut som om det kunne vært introen til en serie på Disney Channel...

Anonymkode: 9ecaa...31c

Litt som denne: 

Anonymkode: 864aa...c6c

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva??? Tviler på at så mange har stemt på denne gamlingen 

Anonymkode: 216c6...089

Den var utvilsomt best av alt makkverket som befant seg blant disse 15 låtene.

• Liker 6
Skrevet

Yes!!! Jørn videre 🤟

Anonymkode: 7696d...40e

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

8EE8B677-0AF6-41CB-9C3B-843C6963F3B5.jpeg

Ingen tvil om hvem Europa mener vi bør sende i alle fall 😅 Vi kan ikke rote til dette! Vi må sende Keiino! Enkelt og greit! 

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen tvil om hvem Europa mener vi bør sende i alle fall 😅 Vi kan ikke rote til dette! Vi må sende Keiino! Enkelt og greit! 

Ja!! 🎉

• Liker 3
Skrevet
Amatariel skrev (36 minutter siden):

Men Keiino skal uansett vinne uansett da 😁

Jeg liker ikke KEiiNO, men tror nok de er favoritter til å vinne den norske finalen. Det er OK med litt joiking her og der, men jeg forstår ikke hvorfor de har lange partier med samisk dialog flere steder i sangen. For folk flest blir dette bare uforståelig babbel, og det trekker ned.

Anonymkode: 5ab2b...f93

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg liker ikke KEiiNO, men tror nok de er favoritter til å vinne den norske finalen. Det er OK med litt joiking her og der, men jeg forstår ikke hvorfor de har lange partier med samisk dialog flere steder i sangen. For folk flest blir dette bare uforståelig babbel, og det trekker ned.

Det samme er norsk utenfor Norge.

Anonymkode: 12dcb...d5b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Keiino har allerede fått mye hype i Europa. 

https://www.youtube.com/watch?v=Izut3NU7t7A

Anonymkode: 7696d...40e

Det er ikke hype. Det er bare at folk i Europa ikke kjenner til noen andre norske mgp-artister, bare Keiino

Anonymkode: 216c6...089

• Liker 2
Skrevet

Er det bare meg som føler det er litt trynefaktor på hvem som er forhåndskvalifisert til finalen? 

Anonymkode: aa088...459

• Liker 5
Gjest Frosendiva
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det bare meg som føler det er litt trynefaktor på hvem som er forhåndskvalifisert til finalen? 

Selvfølgelig  er det det. Hadde du forventet  noe andet?

Skrevet
Frosendiva skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig  er det det. Hadde du forventet  noe andet?

Nei, egentlig ikke. Men det er likevel litt irriterende at de gjemmer seg bak at det er de «sterkeste låtene» som er forhåndskvalifisert, når det egentlig er de mest «kjente navnene». Av den grunn håper jeg at en av de fra delfinalene vinner.

Alle skjønner jo at f.eks. Stavangerkameratene har null sjanse til å stikke av med seieren.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, egentlig ikke. Men det er likevel litt irriterende at de gjemmer seg bak at det er de «sterkeste låtene» som er forhåndskvalifisert, når det egentlig er de mest «kjente navnene». Av den grunn håper jeg at en av de fra delfinalene vinner.

Alle skjønner jo at f.eks. Stavangerkameratene har null sjanse til å stikke av med seieren.

Helt enig i denne. Kan ikke forstå hvordan de kan ha fått gullbillett direkte til finalen. Den var jo ikke noe bra den låta! Mange delfinalelåter som var mye bedre enn dette!

Lurer også fælt på hvorfor de har sluppet inn så mye rølp i år? Minner mest om russelåter mange av de. Var der ingen innsendte bidrag som var bedre??

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er i grunn enig i at de kunne droppet det, men Bjørn Johan Muri fikk vel en 4. plass med yes man, som også ble en hit senere. Har skjedd flere ganger i sverige at noen fra 2 chansen har vunnet hele melodifestivalen 

Anonymkode: aa27e...950

Jeg elsker "yes man" den dag i dag 🤩

Og må si...landeveiens helter var krise, men kunne de ikke ha PRØVD å ha noe sammenheng i antrekkene sine? Så (og hørtes) ut som 4 stk på karaokekveld på en shady bar.

Anonymkode: bf9e4...1fc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette "uforståelige babbelet" er en stor del av min identitet, eller hjertespråk som vi sier. La meg opplyse deg, det som "babbles" er, Alt vi ser har fortiden skapt, alt vi hører er fortidens ekko. Rimelig essensielt i denne teksten. 

En annen ting, har du en like respektløs holdning til andre språk du ikke kan? 

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Babbel, faktisk. Syns joik er fint og stemningsfullt jeg og syns samisk er et vakkert språk, selv om jeg ikke skjønner et kløyva ord. Joiken trakk ikke så veldig ned sist gang da ;) Har ikke hørt noen andre låter enn Keiino sin i år, men jeg likte den og tror den ville slått an i den internasjonale finalen. 

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I såfall burde Raylee vært forhåndskvalifisert.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har sett litt videoer av folk som hører Keiino sin for første gang (YouTube rabbit Hole 😂) , og det ser ut til at alle elsker det uforståelige babbelet. :) 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...