AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #561 Del Skrevet 6. februar 2021 Heia TIX 🤗 Anonymkode: c2bee...244 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #562 Del Skrevet 6. februar 2021 Blå lenestol skrev (11 minutter siden): Er enig mtp Kiim (enig med en annen her, hvorfor i all verden to i'er??), men faktisk ikke mtp Walmann - den låten la jeg ikke merke til i det hele tatt da den ble sluppet i 2017, men i finalen så sjarmerte han meg med litt sånn kul, laidback attitude. Endte opp med å stemme på den (og den vant jo 😊) To i'er fordi han alltid er litt sein så da må folk rope på han og da høres det ut som Kiim, han forklarte det under pressekonferansen på mandag Anonymkode: aa27e...950 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blå lenestol Skrevet 6. februar 2021 #563 Del Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): To i'er fordi han alltid er litt sein så da må folk rope på han og da høres det ut som Kiim, han forklarte det under pressekonferansen på mandag Anonymkode: aa27e...950 Ah, takk 😅 da har jeg kontekst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #564 Del Skrevet 6. februar 2021 Men hva er i veien med å dra fram mangfold i en internasjonal musikk konkurranse som i stor grad favner om mangfold? For meg så er dette grunnen til at jeg ser på og koser meg med MGP og Eurovision! Musikken er så som så, men hvordan man liker musikk vil jo ALLTID være smak og behag - og vi liker jo forskjellige ting, noe som er helt greit! Gjennom Eurovision har jeg mulighet til å bli kjent med musikktradisjoner andre steder i Europa, og nyte kreative artistiske uttrykk med eller uten større, underliggende budskap eller samfunnskritikk/speiling. Det BESTE jeg vet med denne sangkonkurransen er når artister drar frem galskap, glitter, glam og sirkus til scenen - da er det nesten uten betydning hvilken musikalsk sjanger de tilhører, for jeg blir gjerne bergtatt uansett 😅 Islands bidrag for to år siden, Hatari, er et eksempel på uhemmet galskap på Eurovision scenen som man lett kan sette pris på kun fordi det var ren og skjær galskap! (Ja, de hadde et budskap også for de som var interessert i det). De russiske bestemødrene som hoppet og sang for mange år siden er også en del av showet som hører hjemme i dette konkurranseuniverset. Ja takk til mangfold også på den norske MGP scenen! Både i form av ulike kjønnsroller, musikalsk uttrykk, og etnisitet. Keiino sitt konsept er helt fantastisk for å vise frem joik og det samiske, Royane og Big Daddy Karsten hadde et konsept som gjennom sitt sceneshow utfordrer tradisjonelle kjønnsroller, og viser frem dans på en annen måte. Til og med bygde Norge er representert gjennom «rølpemusikk» man gjerne finner på nachspiel eller bygdefest på samfunnshuset, og korpstradisjonen er representert med Blåsemafiaen (det er jo dog ikke nytt, Sunstroke Projekt har jo gjort noe liknende to ganger i ESC finalen). Og til syvende og sist så er det så enkelt som at hvis man ikke liker MGP så lar man være å følge med på det. Det skader ingen, ingen tvinges til å se på det, og det sier mer om dem som har problemer med mangfoldet enn at mangfold vises frem og anerkjennes 😉 Anonymkode: 81162...abf 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 6. februar 2021 #565 Del Skrevet 6. februar 2021 Blå lenestol skrev (25 minutter siden): Er enig mtp Kiim (enig med en annen her, hvorfor i all verden to i'er??), men faktisk ikke mtp Walmann - den låten la jeg ikke merke til i det hele tatt da den ble sluppet i 2017, men i finalen så sjarmerte han meg med litt sånn kul, laidback attitude. Endte opp med å stemme på den (og den vant jo 😊) Tiendeplass i Eurovision-finalen, det var det jeg siktet til. Enig i fin låt, men står steilt på at Walmann var som en plastdokke på scenen i Kiev. Og fordi jeg er et skikkelig petimeter, jeg nevnte de to ii-ene i Kiim først, ikke den andre brukeren 😁 Ok, skjønner jeg bør logge av for kvelden. God natt, @Blå lenestol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #566 Del Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Heia TIX 🤗 Anonymkode: c2bee...244 🤮🤮🤮 Anonymkode: 5ab2b...f93 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristina S. Skrevet 6. februar 2021 #567 Del Skrevet 6. februar 2021 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #568 Del Skrevet 6. februar 2021 Kiim sin er jo kliss lik Nederland sin vinnerlåt fra 2019. Anonymkode: bf9e4...1fc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #569 Del Skrevet 6. februar 2021 Kristina S. skrev (16 minutter siden): Men skal det være kun sirkus? Syns det har vært veldig mye av dette, så greit med noe annet også. Jeg skjønner ikke hvorfor artister sier at mgp og esc er det høyeste man kan være med på, hvis det ikke skal være kvalitet inni bildet også, og ikke minst oppdatert musikk. Ikke bare sånn gammeldags som går i den samme mgp-takten, sånn som man kan høre er laget for mgp. Det er jo som jeg skriver opp til hver enkelt. Å konkurrere i musikk er egentlig umulig, fordi hva hver enkelt av oss anser som god musikk er helt subjektivt og individuelt! Jeg kommer fra en familie med flere promoterte norske musikere, og ingen av dem tenker at karrierens høydepunkt hadde vært å være med i MGP/ESC 😉 MGP er show mer enn det er «god musikk». Noen bidrag følger populærmusikksjangeren, andre bidrag kommer fra land med helt fremmede musikktradisjoner for oss. Vet ikke om så mange artister i nyere tid som har blitt store verdensstjerner etter å ha vunnet ESC finalen? Anonymkode: 81162...abf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristina S. Skrevet 6. februar 2021 #570 Del Skrevet 6. februar 2021 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #571 Del Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kiim sin er jo kliss lik Nederland sin vinnerlåt fra 2019. Anonymkode: bf9e4...1fc Vent vent....Loving you is a losing game...Ja? Anonymkode: 216c6...089 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #572 Del Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vent vent....Loving you is a losing game...Ja? Anonymkode: 216c6...089 Visste den minnet meg om noe! Elsker Arcade, og den er ikke helt ulik, nei! Anonymkode: 896a7...87e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 6. februar 2021 #573 Del Skrevet 6. februar 2021 2 hours ago, Hedy Lamarr said: Han virker som en fin fyr i intervjuer, men mangler «stage presence». Litt som Walmann i 2017, fin fyr, fin låt, men null karisma på scenen. Fin beskrivelse Får litt sånn "leke Jan Werner"~vibber. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 7. februar 2021 #574 Del Skrevet 7. februar 2021 Syns vi hadde nok en fin delfinale i kveld, likte veldig godt Pages og Kiim rørte meg veldig! Han er fabelaktig på scenen, der snakker vi stemmekontroll, altså 😄 men hang meg litt opp i håret hans, det syns jeg var litt rart..hehe Landeveiens helter var morsomme. Altså så mye glede på en scene fra eldre folk, eller hva skal man kalle dem.. ganske fengende sang også, skulle nesten tro at de skulle gå videre for de har nok en solid fanskare rundt om i det ganske land. Royane sin syns jeg var litt spesiell. Ikke helt min smak sjangermessig,men hun hadde jo kveldens kuleste scheneshow og det kunne absolutt blitt en snakkis i Eurovision - og det er aldri feil å bli en snakkis der. Atle, perfekt på scenen. Passe med energi og låta er bra. Men blir det litt glatt? Men sender vi han så er ikke det så ille tror jeg. Neste uke er jeg spent på hva som kommer. Og låta til Rein er jeg veldig spent på. Tenk om den spenner bein for keiino.... Nei det blir artig å se hvordan det går nå, og for en finale vi får! 12 låter med høy kvalitet! Luksus altså 😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 7. februar 2021 #575 Del Skrevet 7. februar 2021 Tenker det er kniving om MGP og HGVM, kanskje derfor det ikke ble mer råning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #576 Del Skrevet 7. februar 2021 Håper Keiino går av med seieren i finalen, ikke hørt en eneste sang som overgår "monument"😁 Anonymkode: 24328...71e 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #577 Del Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Håper Keiino går av med seieren i finalen, ikke hørt en eneste sang som overgår "monument"😁 Anonymkode: 24328...71e Jeg ble så glad når Keiino-snutten ble spilt, minte meg på at vi har en sjanse til å ikke drive oss ut fullstendig. Håper dog Jorn eller Stina blir wild card. Anonymkode: bf9e4...1fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #578 Del Skrevet 7. februar 2021 Jeg synes mgp har vart litt vel lenge nå, det blir liksom aldri ferdig og det kommer nye sanger hele tiden. Delfinaler er greit, men jeg hadde foretrukket litt færre. Anonymkode: bb144...13f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #579 Del Skrevet 7. februar 2021 Og forresten, wild card er fint det på en måte, for da får man en mulighet til å opptre igjen i finalen. Men det blir jo sannsynligvis uten store håpet for å vinne, siden de alt har røket ut da en annen sang ble valgt i den delfinalen. Derfor synes jeg konseptet også er litt rart. Anonymkode: bb144...13f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #580 Del Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er så ille at jeg kunne ønske Jahn Teigen kunne stilt opp post mortem. Anonymkode: 28683...873 Hvorfor det? Det gikk vel ikke så bra de gangene han stilte opp i denne sammenhengen? Anonymkode: 6ec32...d82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå