Gå til innhold

Bøker lest i 2021


mia83

Anbefalte innlegg

Tar meg den frihet å starte en ny tråd da et nytt år har begynt. Så får vi se hvor mange bøker som blir lest etter hvert. Myk start på året for meg da jeg har travle dager for tiden, så jeg er foreløpig snart ferdig med bok nr 1.

1. Sofia Lundberg - Et spørsmålstegn er et halvt hjerte.

(Selv velger jeg å ikke nevne lydbøker her, men det er selvfølgelig opp til hver enkelt) :)

Endret av mia83
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Kafka på stranden, Haruki Murakami

2. Et godt liv, Jens M. Johansson 

3. Veronica vil dø, Paulo Coelho

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vigdis Hjorth - Er mor død

2. Anne Holt - Mandelaeffekten

3. Gulraiz Sharif - Hør her 'a (denne driver jeg med nå)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. A letter from America, Geraldine O'Neill
2. På grunn av et løfte, Harlan Cohen 
3. Two Weddings and a Baby, Scarlett Bailey
Secrets of the Lighthouse, Santa Montefiore <<--avbrøt etter 270 sider. Klarte bare ikke engasjere meg
4. Lying to You, Amanda Reynolds
5. Ut av ensomheten, Benedict Wells
6. The Honeymooner, (Paradise Bay#1)Melanie Summers
7. Whisked Away, (Paradise Bay#2) Melanie Summers
8. The Suite Life, (Paradise Bay#3) Melanie Summers

 

Nr 1&4 er forresten lydbøker.

Jobber i treningsbransjen, og det er begrensa med aktivitet disse dager...så forsøker se det positive i det og utnytte sjansen til å lese litt mer :)

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine så langt:

1.  The Black Company - Glen Cook.

2. The Space Between Worlds - Micaiah Johnson

3. Giovanni's Room - James Baldwin

4. A Dead Djinn in Cairo - P. Djèlí Clark

5. Waiting for You - Elle Spencer

6. To The Lighthouse - Virginia Wolf

7. Space Opera - Catherynne M. Valente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myk start for meg også. Inntil fredag hadde jeg veldig mye å gjøre på jobb, men nå har vi flyttet litt på noen tidsfrister, noe som gir meg litt mer fritid. Regner dog med å ligge på omtrent samme antall som i fjor da leselysten går litt opp og ned. Fjorårets gode forsett om å ikke kjøpe så mange nye bøker og heller lese de jeg har gikk ut vinduet da jeg fikk gavekort i bokhandel til jul.

Foreløpig i 2021:

1. Ensomme hjerter og hjemløse hunder - Lucy Dillon

2. Den underjordiske jernbanen - Colson Whitehead (Er ikke helt ferdig, men snart. Fantastisk bra bok, leste til nesten 2 i natt, og da måtte jeg ta meg sammen og sove siden jeg skal fungere på hjemmekontor i dag.)

Jeg får ikke til å bruke lydbøker, klarer ikke skru av all støy i hjernen, så ingen av mine bøker i løpet av et år er lyttet til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ullvott skrev (2 timer siden):

4. Men du ser ikke syk ut - Ragnhild Holmås

Blir så glad for å se at den blir lest! Så utrolig viktig bok for å bekjempe fordommer og misforståelser om usynlig sykdom. 

Anonymkode: a77a5...849

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste bok i serien "tre søstre" av Bente Pedersen

Rødstrupe- Jo Nesbø

The hate u give- Angie Thomas 

Anonymkode: aaf9f...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Blir så glad for å se at den blir lest! Så utrolig viktig bok for å bekjempe fordommer og misforståelser om usynlig sykdom. 

Anonymkode: a77a5...849

Jeg likte den boka veldig godt. Jeg har en usynlig lidelse selv, og jeg kjente meg igjen i veldig mye, både i Anne Kat Hærlands fantastiske forord og i selve boka. Det jeg imidlertid lurer litt på etter å ha lest er hvem andre som leser denne typen bøker. Er det en overvekt av usynlige kronikere som leser den som en selvhjelpsbok, eller leses den også av andre? Boka burde jo virkelig fått vid spredning blant vanlige friske, og ikke minst blant helsepersonell og beslutningstakere i NAV.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullvott skrev (38 minutter siden):

Jeg likte den boka veldig godt. Jeg har en usynlig lidelse selv, og jeg kjente meg igjen i veldig mye, både i Anne Kat Hærlands fantastiske forord og i selve boka. Det jeg imidlertid lurer litt på etter å ha lest er hvem andre som leser denne typen bøker. Er det en overvekt av usynlige kronikere som leser den som en selvhjelpsbok, eller leses den også av andre? Boka burde jo virkelig fått vid spredning blant vanlige friske, og ikke minst blant helsepersonell og beslutningstakere i NAV.

 

Boka lå på bestselgerlisten en stund ved utgivelse, så jeg håper det betyr at friske også leser og lærer av den. Men jeg er redd for at det er en overvekt av kronisk syke som leser den, ja. Vet også en del som er syke selv har gitt den i gave til venner og familie for å opplyse de og kanskje få bedre forståelse fra de rundt seg, så noe utretter boka, selv om det nok ikke er på den skalaen vi hadde foretrukket. 

Anonymkode: a77a5...849

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9. With All My Love, Patricia Scanlan
10. The Accident, Dawn Goodwin
11. The Babysitter, Phoebe Morgan
12. One Endless Summer, Laurie Ellingham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8. The Left-Handed Booksellers of London - Garth Nix

9. Fangirl - Rainbow Rowell

10. Cemetery Boys - Aidan Thomas

11. Graceling - Kristin Cashore

12. Yes No Maybe So - Becky Albertalli og Aisha Saeed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...