Gå til innhold

Har hjelpetelefonen svartelistet meg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg prøvde ringe dit igjen nå, for første gang på noen måneder. For noen uker siden ble fyren som svarte skikkelig irritert på meg. Har ringt inn og sagt fra om at jeg skulle skade meg selv eller allerede hadde skadet meg selv tidligere... En gang tror jeg det var grunnen til at jeg overlevde. De sendte politi og jeg havnet på respirator. Jeg lurer på om jeg nettopp ble kastet ut av telefonkøen pga det jeg har gjort tidligere? Uff. Jeg vil jo ikke være ubehagelig for dem men de HAR virkelig hjulpet meg de gangene... Skulle ikke komme med "trusler" i dag - bare snakke om noe som allerede har hendt. Det var trist at de kicket meg fra køen. 

Anonymkode: 99da5...ac9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan ble han irritert for noen uker siden om du ikke har ringt på måneder? 

Ellers, prøv å ring igjen. Det kan være noe annet som gjorde at det brøt. 

Anonymkode: 137a7...3bd

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan ble han irritert for noen uker siden om du ikke har ringt på måneder? 

Ellers, prøv å ring igjen. Det kan være noe annet som gjorde at det brøt. 

Anonymkode: 137a7...3bd

Husker bare ikke eksakt når det var og 2 måneder er feks d samme som 8 uker. 

Han ble irritert fordi jeg hadde drukket noe da jeg ringte. Jeg har et barn. 

Jeg prøver å ringe igjen men vet ikke om jeg tør allikevel. 

Gjest Smiley99
Skrevet

Det var merkelig. Vanskelig å si hvorfor du ble kastet ut. Går du til psykolog? Hvis ikke så burde du gjøre det. :) 

Skrevet

Registreres du på noe vis slik at de lett kjenner deg igjen? 

Jeg synes at du burde prøve å ringe til dem igjen. Det høres ikke logisk ut at de skal svarteliste deg, det er jo en hjelpetelefon. 

Skrevet
Forundret.. skrev (4 minutter siden):

Registreres du på noe vis slik at de lett kjenner deg igjen? 

Jeg synes at du burde prøve å ringe til dem igjen. Det høres ikke logisk ut at de skal svarteliste deg, det er jo en hjelpetelefon. 

Hjelpetelefonen svartelister ingen. Så det er nok helt andre grunner til at du ikke kommer gjennom, de har et enormt påtrykk av telefoner inn som bare øker og øker.... Ekstra tilskudd i 2020 står ikke i samsvar med hvor mange flere som ringer inn enn det gjorde før 2020.

De har derimot tiltak for at noen ikke skal okkupere for mye tid, noen ringer nemlig mange ganger daglig og lenge hvis mulig. De får et annet tilbud innad med veileder, og en begrensning på 3 tlf pr dag til hjelpetelefonen....slik at andre også skal nå gjennom.

Skrevet
*Mocca* skrev (11 minutter siden):

Hjelpetelefonen svartelister ingen. Så det er nok helt andre grunner til at du ikke kommer gjennom, de har et enormt påtrykk av telefoner inn som bare øker og øker.... Ekstra tilskudd i 2020 står ikke i samsvar med hvor mange flere som ringer inn enn det gjorde før 2020.

De har derimot tiltak for at noen ikke skal okkupere for mye tid, noen ringer nemlig mange ganger daglig og lenge hvis mulig. De får et annet tilbud innad med veileder, og en begrensning på 3 tlf pr dag til hjelpetelefonen....slik at andre også skal nå gjennom.

Ok. Hvis Ts ikke har ringt på noen uker så kan det jo ikke være det at hun har brukt opp kvoten sin. 

TS, hvis du ikke har gitt det et forsøk til så burde du kanskje prøve igjen. 

Skrevet

Det høres veldig merkelig ut at en hjelpetelefon skal svarteliste folk.

• Liker 1
Skrevet
Forundret.. skrev (34 minutter siden):

Ok. Hvis Ts ikke har ringt på noen uker så kan det jo ikke være det at hun har brukt opp kvoten sin. 

TS, hvis du ikke har gitt det et forsøk til så burde du kanskje prøve igjen. 

Nettopp, det kan ikke være grunnen,..... Det må ligge et helt annet sted enn hos hjelpetelefonen

Skrevet

Ringte opp igjen og snakket med dem lenge. Spurte om de hadde svartelistet nummeret mitt men de sa det ikke stemte. Så slik svarer jeg nå på spørsmål i egen tråd, i tilfelle flere lurte nå. De kunne ikke forklare hvorfor jeg falt ut av køen. 

Smiley99 skrev (1 time siden):

Det var merkelig. Vanskelig å si hvorfor du ble kastet ut. Går du til psykolog? Hvis ikke så burde du gjøre det. :) 

Ja. Jeg gjorde. Sluttet nylig. Ting gikk bra! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ringte opp igjen og snakket med dem lenge. Spurte om de hadde svartelistet nummeret mitt men de sa det ikke stemte. Så slik svarer jeg nå på spørsmål i egen tråd, i tilfelle flere lurte nå. De kunne ikke forklare hvorfor jeg falt ut av køen. 

Så bra du både fikk kontakt, og fikk avklart det med svartelisting direkte med dem. 👍

• Liker 1
Skrevet

Ser de tlf nr på de som ringer da? Er det ikke anonymt? 

Anonymkode: 8c34d...e3c

Skrevet

Du har ansvar for er ett barn også drikker du deg full noen ganger og prøver å ta selvmord mens barnet er i huset?? Helt utrolig at de ikke kontaktet barnevernet! 😮

Anonymkode: 65c3a...755

• Liker 5
Skrevet

Her er en liste med forskjellige numre. Skulle det oppstå noe igjen, finnes det alternativ. Den ser kanskje voldsom ut, men en grei oversikt :Nikke:

20201223_235941.jpg

Anonymkode: c6656...078

• Liker 2
Skrevet

De har selvsagt ikke svartelistet deg selv av at nødetater måtte rykke ut. Det betyr jo snarere at de tok deg meget alvorlig. At du har truffet på en eller annen som hadde en dårlig dag og tok det ut på sårbare mennesker er uheldig og pinlig for DEM, ikke deg. Ring igjen. Det er nok bare noe teknisk galt eller noe sånt. Ville tatt det helt piano.

Anonymkode: 1fda3...bb5

Gjest Smiley99
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så bra. :) Det finnes andre hjelpetelefonee du kan ringe. Du kan sjekke det opp hvis du ikke allerede har gjort det. Jeg har selv snakket med en hjelpetelefon som var helt håpløst. Ringte to ganger og begge gangene var de arrogante og utrolig uemptatiske mot meg. Da prøvde jeg en annen hjelpetelefon som var mye bedre. 

https://psykiskhelse.no/hjelpetelefoner-og-nettsteder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...