Gå til innhold

Tips til hjemmetrening?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en lav person på 105kg som skal ned så mye som mulig.
Trenger å begynne helt i det små, da jeg sliter mye med nakken. Det gir migrene og jeg tror jeg kan ha godt av å styrke litt kjernemuskulatur. 

Har ikke noe særlig utstyr, men en matte og noen strikk har jeg. Evt tips om hva jeg bør ha? 

Tips til øvelser/ program eller videoer jeg kan se?

Anonymkode: 2d23e...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg anbefaler svømming om det er et alternativ der du bor. Det er snill trening som er godt for kroppen. Ved vektnedgang er maten viktigst. Hjemme kan det være greit å ha noen vekter (vannflasker :) ). YouTube har alt mulig, kanskje søk low impact exercise etc. Lykke til :)

Anonymkode: 7f5af...4e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg anbefaler svømming om det er et alternativ der du bor. Det er snill trening som er godt for kroppen. Ved vektnedgang er maten viktigst. Hjemme kan det være greit å ha noen vekter (vannflasker :) ). YouTube har alt mulig, kanskje søk low impact exercise etc. Lykke til :)

Ts ønsket tips til hjemmetrening. Hun har antageligvis ikke svømmebasseng i kjelleren 😄 

Jeg går til og fra jobb, 20 min hver vei.  Hjemme i stua setter jeg på musikk og "danser" 45 min. 3-4 dager i uka.  Det blir en blanding av zumba, aerobic, og litt styrkeøvelser.  Jeg er generelt glad i å bevege meg til musikk, så dette er trening som passer for meg.

Anonymkode: 99b1e...cc5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts ønsket tips til hjemmetrening. Hun har antageligvis ikke svømmebasseng i kjelleren 😄 

Jeg går til og fra jobb, 20 min hver vei.  Hjemme i stua setter jeg på musikk og "danser" 45 min. 3-4 dager i uka.  Det blir en blanding av zumba, aerobic, og litt styrkeøvelser.  Jeg er generelt glad i å bevege meg til musikk, så dette er trening som passer for meg.

Anonymkode: 99b1e...cc5

Var litt rask i svaret der, 🤭 men svømming er uansett veldig bra for kroppen. Jeg har det mye bedre om jeg kommer meg dit. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg begynte å trene hjemme gjorde jeg flere av Funkygine sine programmer, se på nettsiden hennes, YouTube eller kjøp den siste boka. Kriweb (Kristine Weber) har også mange fine program for hjemmetrening med blant annet strikk, finner mange filmer på Instagram :) utenom strikk ville jeg kanskje investert i kettlebell og/eller slynge hvis du vil utvide noe.

Men mest går jeg faktisk turer, og etter hvert som formen blir bedre frister det mer og mer å løpe litt innimellom. Frisk luft og aktivitet gjør underverker.

Anonymkode: 25a53...6da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Pinterest masse for inspirasjon! Greit å få opp mange varianter på samme sted :) Da kan du f.eks søke på «full body workout» om du vil ha en generell økt som trener hele kroppen, eller «arm workout» , «leg workout» etc. om du ønsker å fokusere på en muskelgruppe

Anonymkode: 1cf4a...d10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...