Gå til innhold

443 nye smittetilfeller


Example

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg bare skulle lage en tråd nå i dag, sånn at folk kan ha det i bakhodet når den nye tråden på tirsdag kommer. 

:)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig burde vi hatt en sticky med "antall smittede coronatilfeller pr dag" sånn at man hadde en samletråd for alle som har lyst til å poste antallet hver dag ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Example said:

Tenkte jeg bare skulle lage en tråd nå i dag, sånn at folk kan ha det i bakhodet når den nye tråden på tirsdag kommer. 

:)

Hjelper ikke, folk kommer bare til å påpeke færre testede i helgen. Mens når de samler opp og får høyere smittetall på mandag så er det krise. Jeg synes det hadde holdt med smittetall maks en gang i uken, så får man et mer riktig bilde. Men media leser opp hver bygd og by i hver eneste sending hver eneste dag. Alltid med hovedfokus på de verste tallene de kan finne. Alltid fryktbasert kommunikasjon. Det ville vært bedre å lese opp antall vaksinerte. Men der er heller fokuset på at eldre overraskende nok fortsetter å dø selv etter vaksinering mot covid-19. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste man egentlig bør se på er FHI sine ukesrapporter og det er de som viser om smitten er stigende , synkende eller flat. Følger med på vg selv fordi jeg er nysgjerrig men ser også på ukesrapporter. FHI fører også statistikk på de smittede sine alder. Hvis smitten når ut til høyere aldersgrupper er det klart mer bekymringsfullt enn når utbrudd skjer blant de yngre. FHI beregner også R tallet . Det er jo disse tingene som har noe og si. Alle har vel kanskje fått med seg hva R tallet har og si for den videre utviklingen. Det siste jeg hørte fra at den er på 1,3. Da øker smitten. Selv om vi har tiltak er det ikke sikkert vi ser effekten av de før en enda tid frem. Men det vet de vel  innen neste  vurdering som er om 1 uke. 

Endret av J.E
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

på worldometer kan man velge løpende 7-dagerssnitt. Det synes jeg er et bedre tall enn dag for dag, for det utjevner etterslep etter helgen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så går det litt ned, og så er det 10 flere med positiv test enn det var sist og da må det stenges igjen😄 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ned til 429 nå, denne uken så det ikke ut til å være noe stort etterslep fra helgen heller. Samtidig kom det tall om at bare 1,9% testede på Gardermoen var positive, litt lavere enn prosenten for tester som helhet. Regner med det kommer av at mange også har testet seg før de reiste. Litt tidlig å si om vi er inne i en positiv trend nå, men kombinert med vaksinering kan det bli bra. Synes fortsatt vaksineringen går noe for tregt i Norge, på nyhetene i går sa de kun 81 vaksinerte siste døgn. Får håpe det bare er et etterslep på rapporteringen, ellers må de ganske kraftig opp om de skal ta unna 40 000 doser i uken. Og det skal jo også økes kraftig på etter hvert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...