Gå til innhold

Kan alle ta Corona-vaksine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er lite info å finne om corona-vaksinene. Er jo flere forskjellige på gang. Kan virkelig alle ta dem? Jeg er en av de som aldri har fått ta vanlig influensavaksine pga allergi. Er allergisk mot egg, proteiner i melk (blir slimete), skalldyr og div pollen. De fleste vaksiner inneholder egg. Mine allergier er påvist av lege, så jeg er ikke en av de som "tror" jeg ikke tåler ting 🙂. Jeg har jo lyst til å ta vaksinen, men allergisjokk frister ikke 🥺. Noen som har info om dette? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør legen din. Får du allergisjokk, har legekontoret "motgift"

Skrevet
Chiubi skrev (2 minutter siden):

Spør legen din. Får du allergisjokk, har legekontoret "motgift"

Ja, skal selvfølgelig spørre legen, men er nok mange mnd til det er min tur. Vet at de har motgift, men allergisjokk er jo uansett en grusom opplevelse. Tunge hovner bl.a opp, man får ikke puste etc. Så at hun norske sykepleieren som fikk det måtte ha et døgn på sykehus. Ingen ønsker nok den opplevelsen. 

Gjest Sprettballen
Skrevet

https://www.nettavisen.no/nyheter/her-er-svarene-pa-sporsmalene-du-kanskje-ikke-har-turt-a-stille-om-koronavaksiner/s/12-95-3424071061

Sitat

Koronavaksinen produseres ikke i egg, så denne vaksinen vil ikke være et problem for eggallergikere. Det sagt, så har det vært en del rapporter om allergi i tilknytning til koronavaksiner, og det er fortsatt uklart akkurat hva som forårsaker dette. Derfor, om man har alvorlig allergi kan det være greit å ta en ekstra vurdering av vaksinering sammen med behandlende helsepersonell.

Skrevet
Viki6 skrev (3 timer siden):

Jeg syns det er lite info å finne om corona-vaksinene. Er jo flere forskjellige på gang. Kan virkelig alle ta dem? Jeg er en av de som aldri har fått ta vanlig influensavaksine pga allergi. Er allergisk mot egg, proteiner i melk (blir slimete), skalldyr og div pollen. De fleste vaksiner inneholder egg. Mine allergier er påvist av lege, så jeg er ikke en av de som "tror" jeg ikke tåler ting 🙂. Jeg har jo lyst til å ta vaksinen, men allergisjokk frister ikke 🥺. Noen som har info om dette? 

Dette er vaksiner som bruker nye metoder, uten levende virus, så det er ikke egg i dem.

Skrevet

Alle friske under 45 år blir ikke tilbyd vaksinen i første omgang.

• Opprett ny...