Gå til innhold

Dårlig av melkesukker?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg er en kvinne 37.

Jeg blir akutt dårlig av alkohol. Kjenner ut som jeg må spy og brekker meg etter to slurker feks.

Jeg toler heer ikke mye mat med feks meieriprodukter. Dårlig av rømme. Også laktosefri..Spiser jeg feks rømme dipp blir jeg dårlig 1-2 timer etter. Da har jeg magesmerter og diare.

Lagde thai suppe i dag og fikk vondt 1-2 timer etter. Og så spiste jeg pizza og ble dårlig (diare) en time etter. 

Det eneste magen takler bra et knekkebrød og måltider uten sukker,melk,rømme,fløte.. tåler en skvett fløte i feks en saus. Men kan bli kjempedårlig av kake. Akutt diare liksom. Uff hva kan dette være? 

Anonymkode: 8dda8...c53

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei,

Jeg er en kvinne 37.

Jeg blir akutt dårlig av alkohol. Kjenner ut som jeg må spy og brekker meg etter to slurker feks.

Jeg toler heer ikke mye mat med feks meieriprodukter. Dårlig av rømme. Også laktosefri..Spiser jeg feks rømme dipp blir jeg dårlig 1-2 timer etter. Da har jeg magesmerter og diare.

Lagde thai suppe i dag og fikk vondt 1-2 timer etter. Og så spiste jeg pizza og ble dårlig (diare) en time etter. 

Det eneste magen takler bra et knekkebrød og måltider uten sukker,melk,rømme,fløte.. tåler en skvett fløte i feks en saus. Men kan bli kjempedårlig av kake. Akutt diare liksom. Uff hva kan dette være? 

Anonymkode: 8dda8...c53

Tenker du på allergi mot melkeproteiner? Det kan jo være du har en allergi, men det letteste er å holde seg unna og se om det kan hjelpe for så å re-introdusere igjen. Eller ta en blodprøve hos legen. Hvordan alkohol reagerer du på?! Tenkte på glutenallergi om du drikker øl eller annen alkohol med gluten..

Anonymkode: be1f5...a21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du også blir dårlig av laktosefritt, så er det ikke melkesukre som er problemet. Dra til legen å ta en blodprøve.

Anonymkode: 947ee...902

Skrevet

Hvor lenge har du hatt det sånn?

Anonymkode: c68ac...c5c

Skrevet

Kan du ikke spise normale middager og sånt da? Tipper at magen din vil tåle ting som kylling, fisk mm.

Kutt ut det du vet du ikke tåler, rett og slett og spis alt annet 😊 Sånne ting kan også forandre seg med tid. Jeg tålte ikke egg tidligere, fikk akutt diare av det, men nå tåler jeg det veldig bra. 

Anonymkode: 47bef...6c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du også blir dårlig av laktosefritt, så er det ikke melkesukre som er problemet. Dra til legen å ta en blodprøve.

Anonymkode: 947ee...902

Det er dessverre ikke riktig.

Det er villedende merking - ‘laktosefritt’ betyr kun at det er laktose mindre enn en viss verdi i produktet. Såpass lite at det går greit for de fleste laktoseintoleranse å spise/drikke. 

Men for noen laktoseintolerante med større ømfintlighet, så vil det fremdeles kunne være for mye.

Det tok meg selv et par år på streng diett før jeg kunne tolerere små mengder ‘laktosefritt’.

Ellers helt enig i at smart å gå til legen og få en utredning.

Anonymkode: ae080...59f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...