Gå til innhold

UVI etter TVT-operasjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter en tvt operasjon i høst har jeg hatt flere uvi-infeksjoner - og er garantert å få det etter sex:/  Operasjonen var vellykket, lekker ikke en dråpe lenger🙌🏻 Men får nå uvi i hytt og pine.... Noen som har erfaring med dette? Selexid ordner problemet fort, men etter 2-3 uker så er ny uvi på plass🙈

Anonymkode: c2ab7...144

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Be legen om en skikkelig kur, en lengre kur med sterkere antibiotika for å se om det hjelper. Ikke alltid selexid tar alt. Be om at de sender inn en dyrkningprøve for å stavfeste hvilke microber som gir deg infeksjoner. Hvis ikke det hjelper så be om videre henvisning. 

Anonymkode: 4e4c2...3aa

Skrevet

Tisser du etter sex? Mulig båndet er litt for stramt så du alltid har resturin. Be legen om å måle. 

AnonymBruker
Skrevet
Nussepus skrev (1 time siden):

Tisser du etter sex? Mulig båndet er litt for stramt så du alltid har resturin. Be legen om å måle. 

Tisser alltid etter sex - følger de fleste råd og tips mot uvi. Vil resturin pga stramt bånd bli bedre etterhvert?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tisser alltid etter sex - følger de fleste råd og tips mot uvi. Vil resturin pga stramt bånd bli bedre etterhvert?

Det kan det bli. Prøv å skifte stilling litt mens du tisser. Sitt litt mer fremover for eksempel. 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje prøve å reise deg litt opp og sjekke om det kan komme mer urin når du tror du er ferdig?..... Hvor mye lekkasjer hadde du tidligere og var operasjonen grei? Ønsker med den selv, kan overhodet ikke jobbe, danse ol. Lekker ved rask gange og sykling i oppoverbakker feks:( Var det vanskelig å få innvilget operasjon?

Anonymkode: 9f5c5...427

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje prøve å reise deg litt opp og sjekke om det kan komme mer urin når du tror du er ferdig?..... Hvor mye lekkasjer hadde du tidligere og var operasjonen grei? Ønsker med den selv, kan overhodet ikke jobbe, danse ol. Lekker ved rask gange og sykling i oppoverbakker feks:( Var det vanskelig å få innvilget operasjon?

Jeg hadde stor lekkasje. Kunne ikke jogge/hoppe eller gå nedoverbakke. Var ikke vanskelig å få innvilget operasjon, kom til fort heldigvis. Angrer på at jeg ikke gjorde det for flere år siden! Operasjonen gikk greit, tok ca 25 min og jeg hadde ingen smerter i etterkant. Har fått et helt nytt liv nå - bare jeg får orden på det uvi-tullet:/

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde stor lekkasje. Kunne ikke jogge/hoppe eller gå nedoverbakke. Var ikke vanskelig å få innvilget operasjon, kom til fort heldigvis. Angrer på at jeg ikke gjorde det for flere år siden! Operasjonen gikk greit, tok ca 25 min og jeg hadde ingen smerter i etterkant. Har fått et helt nytt liv nå - bare jeg får orden på det uvi-tullet:/

Håper du får det. Kjenner ei som må bruke Hiprex for å gjøre urinen sur, har hatt gjentakende uvi. Men lakk du dersom du ikle trente feks? Jeg lekker ikke når jeg unngår alt jeg vet fører til lekkasje, bortsett fra når jeg feks nyser ol, eller sklir på isen da. Håper jeg kan få operasjon alikevel. Hvis jeg feks forsøker å jogge så bare siver det ut, ingen små dråper akkurat.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Håper du får det. Kjenner ei som må bruke Hiprex for å gjøre urinen sur, har hatt gjentakende uvi. Men lakk du dersom du ikle trente feks? Jeg lekker ikke når jeg unngår alt jeg vet fører til lekkasje, bortsett fra når jeg feks nyser ol, eller sklir på isen da. Håper jeg kan få operasjon alikevel. Hvis jeg feks forsøker å jogge så bare siver det ut, ingen små dråper akkurat.

Jeg gjorde akkurat som deg - lot være alt av aktivitet der jeg fikk lekkasje.... er så herlig å kunne gjøre alt uten å være redd for små og større lekkasjer:)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg har det slik som deg. Lekker ikke hvis jeg unngår aktivitet som løping, hopping, veldig tunge løft etc. Fikk innvilget operasjon uten problem. Har dessverre måttet vente veldig lenge da. Er vel godt over et halvt år nå.. Håper jeg kan opereres før sommeren. Har så lyst til å kunne løpe etter ungene og hoppe på trampolina uten å bruke Tena... 

Anonymkode: 5c546...ddd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har det slik som deg. Lekker ikke hvis jeg unngår aktivitet som løping, hopping, veldig tunge løft etc. Fikk innvilget operasjon uten problem. Har dessverre måttet vente veldig lenge da. Er vel godt over et halvt år nå.. Håper jeg kan opereres før sommeren. Har så lyst til å kunne løpe etter ungene og hoppe på trampolina uten å bruke Tena... 

Anonymkode: 5c546...ddd

Det er et handikap, som er veldig plagsomt. Jeg savner å kunne trene det jeg vil, levd med problemet i 9 år nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...