Gå til innhold

Rasisme ok på kvinneguiden?


Vinterjenta

Anbefalte innlegg

Det har skjedd så mange ganger nå at jeg har mista tellinga. Tråder med rasistisk innhold blir stående, og rapportering av dette fører ikke frem. Istedet fjernes kommentarer om at dette er rasisme, under påskudd av personangrep/latterliggjøring av TS etc.  Kritikk av Kvinneguidens moderering blir fjernet. Resultatet av deres moderering er at trådene her flyer over av ytterliggående holdninger. Det går ikke an å ha saklig debatt, om det er det som er hensikten, om innholdet omhandler tema som 'x er ikke norsk fordi hen er mørk i huden' eller ' vil ikke ha dame som har ligget med mørkhudete'

Dere er klar over at det er noe som heter rasismeparagrafen ja? 

"..på samme måte straffes den som offentlig forhåner eller opphisser til hat eller ringeakt mot en folkegruppe som karakteriseres ved en bestemt trosbekjennelse, avstamning eller opprinnelse for øvrig eller som truer en slik folkegruppe eller sprer falske beskyldninger mot den. Medvirkning straffes på samme måten..."

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Nei, rasisme er ikke ok på Kvinneguiden, og moderatorteamet rydder stadig bort regelbrudd som bryter med dette. Vi har blant anent følgende regel:

Du skal ikke poste innhold med:

Sitat

* Diskriminerende, nedsettende eller hatefullt innhold. Med dette menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor en gruppe på grunn av deres hudfarge, kjønn, nasjonale eller etniske opprinnelse, religion eller livssyn, legning, leveform eller orientering, eller nedsatte funksjonsevne. Moderatorene tar utgangspunkt i Straffelovens §185, men på Kvinneguiden tillater vi heller ikke innlegg som inneholder oppfordringer til eller fyrer opp under hat.

Er det regelbrudd du mener bryter spesifikt med reglene, er det flott at dette blir rapportert inn. 

Når det er sagt: skriftlig kommunikasjon kan være vanskelig, og det kan også gjøre at vi leser innlegg på ulike måter, i ulik tolkning eller i ulik kontekst. Om det er noe spesifikt du ønsker vi skal ta en nærmere titt på, er det fint at man rapporterer dette på nytt, så skal vi det en ny vurdering rundt dette.

Anglofil (teamleder)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterjenta skrev (På 9.1.2021 den 12.59):

Det har skjedd så mange ganger nå at jeg har mista tellinga. Tråder med rasistisk innhold blir stående, og rapportering av dette fører ikke frem. Istedet fjernes kommentarer om at dette er rasisme, under påskudd av personangrep/latterliggjøring av TS etc.  Kritikk av Kvinneguidens moderering blir fjernet. Resultatet av deres moderering er at trådene her flyer over av ytterliggående holdninger. Det går ikke an å ha saklig debatt, om det er det som er hensikten, om innholdet omhandler tema som 'x er ikke norsk fordi hen er mørk i huden' eller ' vil ikke ha dame som har ligget med mørkhudete'

Dere er klar over at det er noe som heter rasismeparagrafen ja? 

"..på samme måte straffes den som offentlig forhåner eller opphisser til hat eller ringeakt mot en folkegruppe som karakteriseres ved en bestemt trosbekjennelse, avstamning eller opprinnelse for øvrig eller som truer en slik folkegruppe eller sprer falske beskyldninger mot den. Medvirkning straffes på samme måten..."

 

Nå må dere roe litt ned her, det er ikke rasisme det jeg har skrevet og det jeg har sett andre skrive her med forbehold om det jeg ikke har sett. 

Nen en mørkhudet kan ikke være helt norsk selv om vedkommende er født i Norge. Det er ganske så enkelt og forstå men tydeligvis ikke for alle, man er jo såklart ikke rasist for å skrive det...

Det samme hadde vært om jeg hadde søkt asyl i et annet land, hatt med meg kona herfra og fått barn i det landet, mine barn hadde ikke vert f. Eks pakistanere. 

Hvorfor er det kun deres mening som skal være godkjent og ikke andres? 

Du må nesten forklare hvordan det er mulig å være norsk med mørk hud (ikke solbrun) 

Hvis jeg er rasist er dere omvendt rasister, altså rasister mot oss hvite, da kan man si at nesten alle er rasister på en eller annen måte, dette blir for dumt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...