Gå til innhold

Noen andre som driver med aksjehandel her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått litt øynene opp for aksjehandel i det siste, har laget meg en konto på eToro. Man kan ha en virtuell portefølje med monopolpenger og handle med den reelle aksjekursen slik at man simulerer ekte aksjehandel, der den eneste forskjellen er at det er fiktive penger. Lurer på å investere litt og litt, spennende å følge med på markedet. Men jeg vurderer indeksfond sånn i det langsiktige løp. Flere som synes aksjehandel er litt spennende?

Anonymkode: 4c787...08a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte rett på med kjøp og salg med ekte penger via Nordnet, og det var mye enklere enn jeg trodde😄. Har nå to kontoer (Aksjesparekonto og Aksje- og fondskonto) og rundt 15 forskjellige aksjer i Norge, Sverige og USA. 

Folk sier man ikke skal sitte og følge med på kursene, men jeg gjør det hele tiden, fordi jeg synes det er spennende. Nordnet har tatt over for sosiale medier for min del. Abbonerer også på push-nyheter fra E24 (gratis) for å få inspirasjon til hva jeg skal satse på. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er ganske spennende :)

Men det som gjør der litt kjipt er at man må betale et ganske stort gebyr for hver transaksjon. Dette gjør at man ikke kan kjøpe og selge i hytt og pine. Man bør og handle for større summer side  gebyrene er de samme som når man handler for mindre

Anonymkode: f21f7...c02

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener veldig godt på aksjer, som hobbyinvestor. Ville anbefale det, men sett deg godt inn i det først :)

Anonymkode: 6638a...a1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Knirke skrev (1 time siden):

Jeg begynte rett på med kjøp og salg med ekte penger via Nordnet, og det var mye enklere enn jeg trodde😄. Har nå to kontoer (Aksjesparekonto og Aksje- og fondskonto) og rundt 15 forskjellige aksjer i Norge, Sverige og USA. 

Folk sier man ikke skal sitte og følge med på kursene, men jeg gjør det hele tiden, fordi jeg synes det er spennende. Nordnet har tatt over for sosiale medier for min del. Abbonerer også på push-nyheter fra E24 (gratis) for å få inspirasjon til hva jeg skal satse på. 

jeg synes det er så gøy! er ikke særlig flink dessverre😂

men må snart på rehab fra nordnet🤭logger meg inn hver dag selv om jeg hadde lovt meg selv å ikke bli en sånn freak.

Anonymkode: b2d17...817

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja det er ganske spennende :)

Men det som gjør der litt kjipt er at man må betale et ganske stort gebyr for hver transaksjon. Dette gjør at man ikke kan kjøpe og selge i hytt og pine. Man bør og handle for større summer side  gebyrene er de samme som når man handler for mindre

Anonymkode: f21f7...c02

Velkomsttilbudet til Nordnet er 1 kr per transaksjon første måneden.  Velger man deretter Nordnet mini betaler man 29 kr per transaksjon. Synes ikke det er noen upris, akkurat... Ekstra gebyr påløper selvsagt hvis man handler i utlandet. 

Skrevet
Knirke skrev (10 timer siden):

Velkomsttilbudet til Nordnet er 1 kr per transaksjon første måneden.  Velger man deretter Nordnet mini betaler man 29 kr per transaksjon. Synes ikke det er noen upris, akkurat... Ekstra gebyr påløper selvsagt hvis man handler i utlandet. 

Nordea har:
Aksjehandel med lav kurtasje: Kun 0,04% av kjøpsbeløpet, med en minste kurtasje på 1 krone og maks kurtasje på 99 kroner. 

gøy med aksjer, har gått inn med et mindre beløp og har snart dobbelt pengene. Legger alt inn i Play Magnus her, tror den skal 2-3 eller 4 doble seg. Blir den nye Kahoot dette🥳

Anonymkode: 98727...c6d

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har fått litt øynene opp for aksjehandel i det siste, har laget meg en konto på eToro. Man kan ha en virtuell portefølje med monopolpenger og handle med den reelle aksjekursen slik at man simulerer ekte aksjehandel, der den eneste forskjellen er at det er fiktive penger. Lurer på å investere litt og litt, spennende å følge med på markedet. Men jeg vurderer indeksfond sånn i det langsiktige løp. Flere som synes aksjehandel er litt spennende?

Anonymkode: 4c787...08a

Jeg synes det er veldig spennende 🙌 Det er interessant å lære om ulike selskaper/ sektorer og veldig spennende å følge med på aksjekursene.

Handler mest basert på teknisk analyse, men jeg forsøker å ha "backup" i at selskapene også har en akseptabel  P/B og P/E. 

Finansavisen og Shareville er fellesskap det kan være greit å titte innom - hvis man siler bort alle "verdensmesterene" og ikke lar seg påvirke av enhver gjøk som grunnløst skriker kjøp eller selg.  Anbefaler boken Aksjer og aksjehandel av Stig Mikaelsen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nordea har:
Aksjehandel med lav kurtasje: Kun 0,04% av kjøpsbeløpet, med en minste kurtasje på 1 krone og maks kurtasje på 99 kroner. 

gøy med aksjer, har gått inn med et mindre beløp og har snart dobbelt pengene. Legger alt inn i Play Magnus her, tror den skal 2-3 eller 4 doble seg. Blir den nye Kahoot dette🥳

Anonymkode: 98727...c6d

Morsomt når det skjer. Jeg kjøpte 5.000 aksjer i Zaptec i desember. Per dagens dato så er de oppe 280 %. Kan ikke klage akkurat :ler: ❤️ 

Skrevet

Kjøpte noen aksjer i april da alt var på bunn. Har solgt unna en del og tjent penger på de, flyselskapene venter jeg med å selge til de går ennå mer opp. Men vet ikke om jeg kommer til å fortsette med mindre det kommer en ny krise, det er litt travelt synes jeg. 

Anonymkode: 1f43d...9a8

Skrevet

Angående å kjøpe og selge aksjer selv (altså ikke sette penger i fond eller lignende);

Bare husk på at de fleste som svarer deg her, er de som har tjent penger på aksjer. Ingen vil skryte av å ha tapt penger. Sannheten er at det er akkurat like sannsynlig.....

Jeg gikk først inn med ganske store beløp (sekssifret) men opplevde å tape mye. Man lærer etter hvert å sitte rolig i båten. Vil du ikke ha vondt i magen hver dag, så gå inn med et beløp som du tenker at du har råd til å tape. Bygg deg sakte opp, det har jeg gjort i løpet av noen år. Du MÅ ha tålmodighet og langsiktighet, se på det som en sparing som du kan nyte 10- 20 år frem i tid.

DayTrading (altså kjøpe og selge samme dag) er noe proffene driver med. Ekstremt vanskelig å klare å få noen gevinst ut av det ved å ha en normal jobb i tillegg.

Er beløpet ditt tilstrekkelig, så kan det være lurt å spre de på forskjellige aksjer. Det er også en ide å investere i bransjer du kanskje har litt interesse for, slik at det er lettere og gøyere å følge med.

Lykke til!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...