AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #41 Skrevet 9. januar 2021 Har rosendahl sine. Vannglassene og kaffe latte glassene. Bruker begge som hverdagsglass. De er tykke og tåler litt. Fikk en pakke av hver til jul fra tidligere jobb et par år, så supplerte dem bare. Hadde nok ikke valgt akkurat de, for synes de er litt for tykke. Men igjen, de egner seg som hverdagsglass. Anonymkode: ed338...71a
Eksplisitt Skrevet 9. januar 2021 #43 Skrevet 9. januar 2021 (endret) Har vannglass fra Hadeland Glassverk i Odysse-serien. Delikate, og med knusgaranti, noe som er helt genialt! Anbefales. De er ofte på tilbud. Endret 9. januar 2021 av Eksplisitt Skrivefeil 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #44 Skrevet 9. januar 2021 Til hverdags har jeg Iittala sine rillete glass i to størrelser og Rosendahl sine i to størrelser - og jeg har MANGE av begge merkene og i begge størrelsene. (mer enn 50 stk!) (har hatt dem i mer enn 20 år - har erfaring med at Rosendahl er litt sartere enn Iitala sine. Til pent har jeg Holmegaard sine Ideelle glass og Magnor sin Alba glass. (Holmegaard sine har jeg hatt i nærmere 30 år, Magnor sine er nye av året) Pen-glassene har jeg 12 av hver av! Superfornøyd med Anonymkode: 8c4e6...7c1 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #45 Skrevet 9. januar 2021 arcoroc sierra i grønt, rødt og oker. Synes kvaliteten er fin. Anonymkode: 8a1ae...b49
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #46 Skrevet 9. januar 2021 Eksplisitt skrev (41 minutter siden): Har vannglass fra Hadeland Glassverk i Odense-serien. Delikate, og med knusgaranti, noe som er helt genialt! Anbefales. De er ofte på tilbud. Har prøvd å google - men finner ingen Odense-glass inne på Hadeland sine sider? Anonymkode: 8c4e6...7c1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #47 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har IKEA Ivrig 45cl. Veldig fornøy med de. Før solgte de noen som hadde samme form, men var litt mindre. Har noen igjen av de som vi bruker til middag f.eks. Resten knuste og har ikke funnet de igjen Med små barn gidder jeg ikke bruke masse penger på hverdagsglass. Til finere anledninger har vi vannglass i samme serie som vin, fra Kosta Boda Chateau. Anonymkode: bcbc9...356 Kan ikea ivrig stables? Anonymkode: b5b85...7c0
Hoppetaujenta Skrevet 9. januar 2021 #48 Skrevet 9. januar 2021 Haha...jeg har ett glass i div. str. av hvert underlige slag som er kjøpt litt hist og pist gjennom ganske mange tiår og alle lar seg drikke all verdens ting av og det har smakt helt fornydelig frem til dags dato, så da holder de nok min tid ut tenker jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #49 Skrevet 9. januar 2021 Vi har vannglass fra Rosendahl - de med mange vertikale riller tett i tett nederst. Disse bruker vi i oppvaskmaskinen. I tillegg har vi vintage Kekkerit glass fra Iittala, som ikke går i maskinen. Topp kvalitet og veldig fornøyde med begge deler. Anonymkode: 2ae5a...fbb
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #50 Skrevet 9. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvorfor betale dyre penger for mote-merker der halvparten har produksjonsfeil og andre skavanker når man kan kjøpe glass av kvalitet for 5-10 kroner stykke? Drar på Ikea og kjøper pokal-glass, er de jeg liker best til hverdags. De koster 8 kroner stykket eller noe slikt Anonymkode: 1daa3...7b3
Ullvott Skrevet 9. januar 2021 #51 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har prøvd å google - men finner ingen Odense-glass inne på Hadeland sine sider? Anonymkode: 8c4e6...7c1 Jeg er rimelig sikker på at stavekontrollen har spilt Eksplisitt et puss, og at det som menes er Odyssé De har knusegaranti. 1
Djungelvrål Skrevet 9. januar 2021 #52 Skrevet 9. januar 2021 Ja, var lei og ha billigglass og hatt det i alle år. Kjøpt 4 av disse og skal kjøpe 4 til. Ikke akkurat rådyre heller, koster bare 90 kr pr glass https://no.coolshop.com/produkt/kaehler-hammershoei-drinking-glass-set-of-4-693080/AM5J6N/?gclid=CjwKCAiAxeX_BRASEiwAc1QdkUpBoqRF3VHjDvDukvv3aWSOKLBftMreMardNsx150ei_idv6qykUxoCrKMQAvD_BwE 1
GammelKaktus Skrevet 9. januar 2021 #53 Skrevet 9. januar 2021 Jeg har hatt de fra Hadeland, Odysse tror jeg de heter, er knusegaranti på de men nå er jeg drittlei av å gå å hente nye glass så jeg har rotet fram billigglassene min fra Rosendal, har store kaffeglass, store vannglass og små vannglass, de tåler at jeg glipper de, hatt de i 10 år og har ennå ikke klart å knuse noen av de. 😅
dillyduzit Skrevet 9. januar 2021 #54 Skrevet 9. januar 2021 (endret) Mumsmums skrev (6 timer siden): Har noen som ble med hjem fra en kafé en gang🙄 de er kjempegode og tåler mye, sku bare ønske jeg visste hvilke merke eller hvor man får tak i flere.. har og noen fra søstrene grene, ser lik ut som noen fra rosendal tror jeg, men de er blitt hvite i oppvaskmaskinen, om det er glassene eller maskinen🤷♀️ men de funker å drikke av😉 Krystallsoda eller en blanding av vann, sitronsyre og edikk. Det kommer av at oppvaskmaskinen har for høy temperatur når glassene er blitt vasket. Rosendahl sine glass er notoriske på å bli melkehvite - Har selv disse fra IKEA, ønsker meg Ivrig men med tanke på mye flytting på gang (først et mellomstopp før alt skal på container) så får det heller bli den gang da. Endret 9. januar 2021 av dillyduzit
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #55 Skrevet 9. januar 2021 Mine er vel omtrent uknuselige https://www.retro-en-design.co.uk/a-40708318/arcoroc-sierra-green/arcoroc-sierra-glassware-drinking-glasses-in-green/#description Anonymkode: 8a1ae...b49
Million Skrevet 9. januar 2021 #56 Skrevet 9. januar 2021 (endret) Brunhilde skrev (5 timer siden): Jeg har disse fra Kähler og syns de passer til det meste. Gode å holde i og å drikke av er de også. De var fine! 🙂 Jeg har middagstallerkener fra Hammershøi, Kähler. De rillene i glasset du har, er samme som rillene man finner langs tallerkenkanten. Ensfarget hvite tallerkener. Endret 9. januar 2021 av Million
Brunhilde Skrevet 9. januar 2021 #57 Skrevet 9. januar 2021 Million skrev (1 minutt siden): De var fine! 🙂 Jeg har middagstallerkener fra Hammershøi, Kähler. De rillene i glasset du har, er samme som rillene man finner langs tallerkenkanten. Ensfarget hvite tallerkener. Jeg kunne godt tenkt meg hele serviset, men foreløpig har jeg bare glassene. Jeg er veldig glad i dem og bruker dem til alle anledninger. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #58 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Når jeg er tørst: IKEA Ivrig 45 cl Når jeg bare er litt tørst eller skal ta en tablett: IKEA 365+ 20 cl De sistnevnte har en tendens til å knuse lett..men kjøper mange i slengen. Er så fornøyd med disse to så har ikke sett etter dyrere alternativer. Anonymkode: 036ed...0b7 Disse er SÅ fine, men veldig håpløse med barn eller andre klønete drikkere. Den smale bunnen gjør at glasset velter lett. Anonymkode: 3fdb9...cb5 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #59 Skrevet 9. januar 2021 Har disse, men bare at de er lilla 🥰 Anonymkode: 37911...e3e 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #60 Skrevet 9. januar 2021 Mumsmums skrev (9 timer siden): Har noen som ble med hjem fra en kafé en gang🙄 de er kjempegode og tåler mye, sku bare ønske jeg visste hvilke merke eller hvor man får tak i flere.. har og noen fra søstrene grene, ser lik ut som noen fra rosendal tror jeg, men de er blitt hvite i oppvaskmaskinen, om det er glassene eller maskinen🤷♀️ men de funker å drikke av😉 Haha, så de er stjålet med andre ord 😏 Anonymkode: e1a77...b3c 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå