Gå til innhold

hvilke vannglass har du? Er det kvalitet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen små fra Eva Solo som kan stables, tror det er de samme som linkes til over her. Veldig fornøyd med dem siden de tar liten plass og er passelig størrelse. Har aldri mistet dem i gulvet, så vet ikke om de knuser lett. Bor alene, så de blir ikke så mye eller hardt brukt heller

Anonymkode: 14f0b...d51

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har kartio og Kastehelmi fra Iittala. Veldig fornøyd.

Anonymkode: 0140b...1fb

Skrevet (endret)

Jeg har disse fra Ikea og har enda ikke knust noen. Solide og gode å holde i. Trenger ikke noe annet, og gidder ikke betale i dyre dommer for glass fra dyrere produsenter. Hvorfor det?

Har også noen få av disse fra Ikea som heter VARDAGEN, men i grønt glass. 

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har Eva solo, ikke fornøyd. De er blitt oppripet og de fleste har det gått skår av.

Tidligere hatt Rosendahl grand cru, samme erfaring.

Skal kjøpe nye nå straks, og antar det blir fra Europris.

Anonymkode: 1c961...a0f

• Liker 1
Skrevet

IKEA ivrig har jeg. Syntes de er fine og gode å drikke av 😊

• Liker 1
Skrevet

Jeg har 'avansert' til WikWalsø alv. Søte og fine glass, men litt tynne og stabler de ikke. (Har servise i samme) Har jo noen Ikea også til bruk innimellom.

AnonymBruker
Skrevet
Ullvott skrev (11 minutter siden):

Jeg skrev samtidig som du spurte om Iittala :) Jeg har Iittala Aino Aalto, 33cl

De er gode å drikke av og har god kvalitet. Har hatt mine i årevis og vasket dem hundrevis av ganger i oppvaskmaskinen. Det har ikke gått et eneste skall og glasset er helt klart og uten riper. 

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Rosendahl grand cru 3 dl tror jeg de heter. Store latte-glass. Like fine etter 5 år :)

Anonymkode: b1958...2d0

Jeg har også disse to typene, men Iittala sine i 22 cl. De har jeg har i femten år, Rosendahl-glassene i ti, de vaskes alle i oppvaskmaskin og er like fine som nye.

Anonymkode: f11f0...8e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

takk for mange tips. Noen som har fra Iittala? har mange fine. TS

Anonymkode: 6fb40...1a5

Jeg har. Ett knuste uten at jeg vet hvorfor (antagelig  i oppvaskmaskin) De brukes bare til «fint» kanskje brukt 5 ganger, så veldig overrasket. 

Skrevet

*Ett par pokal fra ikea

*4 og 5dl klassiske ølglas som foreldrene mine stjal fra puber i sin tid

*Rosendahl som enda står i esken siden jeg ikke er så glad i de

*Noen som ligner på ivrig fra ikea (bare tynnere, også finnes de i både lave og høye) som ble spart opp fra en klistremerkesamling på en matbutikk i sin tid

*Noen lavere (men store i volum) glass fra Åhlens sånn 10 år tilbake i tid som ligner på whiskeyglass i krystall. De er favoritten. 

Skulle jeg ødelegge litt og kjøpe flere like, så tror jeg det hadde blitt noen i god størrelse som kan stables. Dyre eller rimelige bryr meg ikke, for det er så mye blant begge kategorier som er bra. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har disse fra Kähler og syns de passer til det meste. Gode å holde i og å drikke av er de også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har noen IKEA pokal som har vart i 15 år og som jeg er veldig fornøyd med. 

Og så Grand cru som har blitt hvite, matte og fått skår i kanten etter bare noen få år. Så ikke fornøyd med de.

Anonymkode: 9bac3...1b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt billige glass fra Lagerhaus, som jeg er veldig fornøyd med! Har de i to ulike str, og har vel klart å knuse ett av dem på 3 år.

Anonymkode: b018f...143

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg/vi har knust flere av disse, har også endel det har gått skår av og er veldig ripete. 

Anonymkode: 14bc8...511

Litt riper blir det, men ikke mye. Har også opplevd et par skår. Men aldri knust noen, det til tross for at de har blitt kastet i gulvet flere ganger for å vise (ekkelt første gangen, men de spretter bare rundt). Kanskje du gar vært uheldig og fått en dårlig produksjon 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
Mumsmums skrev (4 timer siden):

Har noen som ble med hjem fra en kafé en gang🙄 de er kjempegode og tåler mye, sku bare ønske jeg visste hvilke merke eller hvor man får tak i flere.. har og noen fra søstrene grene, ser lik ut som noen fra rosendal tror jeg, men de er blitt hvite i oppvaskmaskinen, om det er glassene eller maskinen🤷‍♀️ men de funker å drikke av😉

Hvis fra kafe, så sjekk Culina. Usikker om privatpersoner kan kjøpe. 🙂

Anonymkode: 9b7e8...b93

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper vannglass på bruktbutikken. Hvorfor betale dyre penger for mote-merker der halvparten har produksjonsfeil og andre skavanker når man kan kjøpe glass av kvalitet for 5-10 kroner stykke? 

Spesielt om du har klønete barn eller voksne i hus er en tier maks av det et glass er verdt. 

Jeg bruker sånne runde stettløse vinglass til vann. Runde glass får alt til å smake bedre, også vann fra kranen.

Anonymkode: 90a23...089

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et halvlitersglass fra Scotsman som jeg bruker når jeg er tørst, Norgesglass fra Hadeland Glassverk til hverdags, og Rosendal til pent.

Anonymkode: 4e23d...949

AnonymBruker
Skrevet

Norgesglass. Veldig solide👍

Anonymkode: 1ea89...4e3

Skrevet

Har colaglass fra Mc Donalds...de har vart i årevis!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...