Gå til innhold

Brennende smerte på utsiden av hofta

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en skikkelig rar smerte på utsiden av den ene hofta i rundt en måned. Det kjentes ut som det brant i huden, men i tillegg gjorde det vondt når jeg lå på den siden. Da kjentes det ut som smerten satt i en muskel eller i selve hoftekammen. Og det gjorde vondt når jeg gikk, spesielt i oppoverbakke, men da kjentes det ut som smerten satt på den siden av rumpa. Når jeg banket lett på hoftekammen (selve beinet) kjentes det også ut som smerten satt i skjelettet.  Jeg fant liksom aldri ut om det var ledd, muskel eller hva det nå kunne være.

Smerten kom etter at jeg gjorde rumpeøvelser med treningsstrikk, så jeg vet hvorfor, men ikke hva det var. Noen som har en anelse? Etter en måned med smerte sluttet der over natta denne uken :klo: 

Anonymkode: 979d5...7cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som nervesmerter? 

Anonymkode: 4823e...038

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Høres ut som nervesmerter? 

Anonymkode: 4823e...038

Hmm, ja, kanskje det. Kan jeg ha fått det av treningsøvelsene?  Fått en nerve i klem kanskje. Går det over av seg selv? :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt noe lignende. Hadde også ilende smerter nedover låret, type isende følelse.

Fant ut at det var en muskelknute i hoften, kom sikkert en nerve i klem. Var VELDIG vondt å massere den bort. Brukte også Voltaren gel.

Anonymkode: d5744...302

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har hatt noe lignende. Hadde også ilende smerter nedover låret, type isende følelse.

Fant ut at det var en muskelknute i hoften, kom sikkert en nerve i klem. Var VELDIG vondt å massere den bort. Brukte også Voltaren gel.

Anonymkode: d5744...302

Jeg fikk faktisk voltarentabletter av legen fordi hun var sikker på at det var betennelse (etter telefonkonsultasjon :rolleyes:)men de hadde ingen effekt. Skikkelig merkelige greier. Så forsvant det altså bare av seg selv tre uker etter at jeg sluttet med voltaren.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å finne ut av hva det var, for jeg har ikke lyst til å oppleve det igjen :P 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk noe lignende etter en ganske lang tur i ulendt terreng. Brennende og intens smerte som kjentes ut som det satt i selve lårbenet, mens huden på utsiden av låret var numment og ømt.

Nerve i klem var konlusjonen og var visst lite å få gjort noe med annet enn smertestillende og tid. Tok vel 4 uker før jeg i det heletatt kunne ta på låret eller gå med vanlige bukser igjen. 

Nå er det snart 6 år siden og om det er kaldt eller jeg setter benet i visse stillinger så kommer nummenheten og smertene tilbake.  Har prøvd forgjeves å gjøre øvelser som skal styrke musklene i korsrygg/hofte, men har ikke sett stort til bedring egentlig.

Du burde få en nevrolog på saken. Fastlegen min ville bare skrive ut piller 🙄

Anonymkode: 79cc3...a33

AnonymBruker
Skrevet

Slimpose ja. Bursitt. Har det selv kronisk pga bekhterev. 

Anonymkode: 9da88...27f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å, takk for svar dere! :smilyblomst:

Må lese meg opp. Rart at legen ikke hadde noen andre forslag enn betennelse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Å, takk for svar dere! :smilyblomst:

Må lese meg opp. Rart at legen ikke hadde noen andre forslag enn betennelse.

Altså betennelse i leddet, som hun trodde det var.

AnonymBruker
Skrevet

Kan være nerve i klem☺️

Anonymkode: 7c4a2...999

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...