AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #1 Skrevet 8. januar 2021 Har i 3 mnd gått med korsryggssmerter, siste 3 ukene har jeg gått mere på do(tisse) en normalt, må opp på nettene. Noe kvalm og litt sykdomsfølelse har jeg hatt. Ikke noe annet feil med meg eller dette, og alt dette kom etter en SA i uke 14, okt 2020. Noen gjetter på nyrebekkenbetennelse? Skal på gynekologisk undersøkelse og time hos fastlege nå neste uke. Anonymkode: 5c97d...c45
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #2 Skrevet 8. januar 2021 Du må til legevakten imorgen om du mistenker nyrebekkenbetennelse! Du kan ikke vente en uke med noe slikt. Anonymkode: 1cbe6...194
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #3 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Du må til legevakten imorgen om du mistenker nyrebekkenbetennelse! Du kan ikke vente en uke med noe slikt. Anonymkode: 1cbe6...194 TS her. Kan en nyrebekkenbetennelse komme snikende i 3 mnd da? Gått med stiv og støl korsrygg i 3 mnd, noe hyppigere på do nå siste 3 ukene. Anonymkode: 5c97d...c45 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #4 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): TS her. Kan en nyrebekkenbetennelse komme snikende i 3 mnd da? Gått med stiv og støl korsrygg i 3 mnd, noe hyppigere på do nå siste 3 ukene. Anonymkode: 5c97d...c45 Hvis du har nyrebekkenbetennelse er du veldig, veldig syk. Du har ikke gått med det i 3 måneder. Anonymkode: 336fe...0e1 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #5 Skrevet 8. januar 2021 Du er ikke gravid da? Anonymkode: 0ab34...d3f 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #6 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du har nyrebekkenbetennelse er du veldig, veldig syk. Du har ikke gått med det i 3 måneder. Anonymkode: 336fe...0e1 Det stemmer ikke nødvendigvis. Jeg dro på legevakta fordi jeg fikk brått veldig vondt i ryggen, klarte ikke å rette meg opp. Og det var nyrebekkenbetennelse, hadde ingen andre symptomer, ei sykdomsfølelse. Anonymkode: d7260...a56
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #7 Skrevet 8. januar 2021 Hvordan har du det psykisk etter spontanaborten? Dersom du sliter mye med det (som forøvrig er forståelig!) kan dette manifistere seg i kroppen, blant annet som smerter i korsrygg og/eller mage, kvalme, nedsatt matlyst osv osv. Det er i alle fall lurt å utelukke for seg selv at årsaken til smertene er psykisk før man tenker på å utrede fysiske årsaker til smertene i ryggen. Om det er milde smerter og du kan sitte oppreist og gjøre ting som å gå på jobb osv er det lite sannsynlig at det er noe alvorlig, og da kan f.eks en manuellterapeut eller naprapat eller kiropraktor være til god hjelp. Anonymkode: f405f...701
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #8 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det stemmer ikke nødvendigvis. Jeg dro på legevakta fordi jeg fikk brått veldig vondt i ryggen, klarte ikke å rette meg opp. Og det var nyrebekkenbetennelse, hadde ingen andre symptomer, ei sykdomsfølelse. Anonymkode: d7260...a56 Du fikk brått veldig vondt i ryggen. Om du leser HI har hun hatt vondt i ryggen i mange måneder. Om man har nyrebekkenbetennelse går man ikke rundt med ryggsmerter i mange måneder, for TS ville ha fått blodforgiftning for lenge siden. Anonymkode: f405f...701
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #9 Skrevet 8. januar 2021 Jeg får lett vondt i korsryggen, så om det er tilstander som har det som symptom, får jeg det garantert (også av mensen). Ved nyrebekkenbetennelse gjorde det vondt oppver ryggen på sidene hos meg, og etterhvert fikk jeg feber. Det er veldig mye som kan gi smerter i korsryggen. Som overbelastning muskulært, feilstillinger, infeksjoner i blære, nyreveier, livmor, skjede... Psyken kan også ha mye å si for smerter. Uansett - legen vil hjelpe deg, og alt vi kommer med blir bare synsing 😊 Men får du feber - ring legevakt! Anonymkode: 694cf...2ff
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #10 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Du er ikke gravid da? Anonymkode: 0ab34...d3f TS:Nei det er jeg ikke, hatt 3 vanlige og helt på datosykluser etter sa, har mensen nå😊 Anonymkode: 5c97d...c45
Jente34 Skrevet 9. januar 2021 #11 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvordan har du det psykisk etter spontanaborten? Dersom du sliter mye med det (som forøvrig er forståelig!) kan dette manifistere seg i kroppen, blant annet som smerter i korsrygg og/eller mage, kvalme, nedsatt matlyst osv osv. Det er i alle fall lurt å utelukke for seg selv at årsaken til smertene er psykisk før man tenker på å utrede fysiske årsaker til smertene i ryggen. Om det er milde smerter og du kan sitte oppreist og gjøre ting som å gå på jobb osv er det lite sannsynlig at det er noe alvorlig, og da kan f.eks en manuellterapeut eller naprapat eller kiropraktor være til god hjelp. Anonymkode: f405f...701 Jeg sleit en god del i starten, og kjenner nok på følesen att det ikke skal lykkest igjen. Men jeg har vært gjennom det 2 ganger før, og har 2 fine barn også, så jeg tror ikke ryggen kommer fra det, men matlyst og kvalme er nok noe som henger igjen fra SA, uten tvil😊 Blir betre i ryggen av jobb, aktivitet ig bevegelse, er de 30 første minuttene av dagen jeg har store smerter, og er stiv som en stokk🙄
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå