AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #1 Skrevet 8. januar 2021 Jeg har 1 kilo ekte grønn pesto stående!... Jeg vil ha det på pasta, men tenker at bare pesto og pasta er litt kjedelig... Hva annet kan jeg ha i som ikke er kjøtt? Anonymkode: 8a6dc...832
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #2 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har 1 kilo ekte grønn pesto stående!... Jeg vil ha det på pasta, men tenker at bare pesto og pasta er litt kjedelig... Hva annet kan jeg ha i som ikke er kjøtt? Anonymkode: 8a6dc...832 Pinjekjerner og ruccola. Og eventuelt vegansk bacon i biter! Anonymkode: 4b278...29a 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #3 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Pinjekjerner og ruccola. Og eventuelt vegansk bacon i biter! Anonymkode: 4b278...29a Ja det var en god ide! Det er veldig mye pinjekjerner i den fra før av.. men rucola var en god ide Hvis det ikke hadde vært så sykt mye salt i pestoen sa hadde jeg brukt parmesan også. Anonymkode: 8a6dc...832
Brunhilde Skrevet 8. januar 2021 #4 Skrevet 8. januar 2021 Pasta med pesto og kaldrøkt laks er veldig godt. Det samme er pasta med pesto, oliven og kapersbær. Jeg liker også kald pasta med pesto, reker, avocado og grønne (sukker)erter. 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #5 Skrevet 8. januar 2021 Dette er den klassiske måten: https://www.seriouseats.com/recipes/2016/02/pesto-pasta-potatoes-green-beans-recipe.html Dvs pasta, potetterninger og grønne bønner. Ellers er gnocchi og pesto også veldig godt. Anonymkode: 82ea2...871 4
applestories Skrevet 8. januar 2021 #6 Skrevet 8. januar 2021 Pesto er veldig godt sammen med laks. 2
Me for life Skrevet 8. januar 2021 #7 Skrevet 8. januar 2021 Pasta rørt inn med pesto. Soltørkede tomater og stekt kylling i terninger vendes inn. Fersk parmesan på toppen. En av mine favorittretter 😋 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #8 Skrevet 8. januar 2021 Pastasalat med rødløk, stangselleri, sukkererter, paprika, grillet kylling og pesto. Holder seg godt for rester tim lunsj dagen etter også 😉 Anonymkode: 0a949...fea
MissPierce Skrevet 8. januar 2021 #9 Skrevet 8. januar 2021 Pasta med laks, pesto og peanøtter er en favoritt her 😊
Gjest Føsleguri Skrevet 8. januar 2021 #10 Skrevet 8. januar 2021 MissPierce skrev (2 minutter siden): Pasta med laks, pesto og peanøtter er en favoritt her 😊 Peanøtter var en ny vri, det må jeg prøve 😊
MissPierce Skrevet 8. januar 2021 #11 Skrevet 8. januar 2021 Føsleguri skrev (40 minutter siden): Peanøtter var en ny vri, det må jeg prøve 😊 Det er kjempegodt. Hadde gått tom for pinjekjerner, og prøvde peanøtter i stede. Å det var en hit 😊
Kinder Skrevet 9. januar 2021 #12 Skrevet 9. januar 2021 MissPierce skrev (På 8.1.2021 den 21.05): Det er kjempegodt. Hadde gått tom for pinjekjerner, og prøvde peanøtter i stede. Å det var en hit 😊 Cashewnøtter er også godt. Ellers syns jeg det er godt med pasta, pesto og chiliolje og parmesan over. Helt enkelt! Gjerne også med ruccula som andre har nevnt over her. Også bruker jeg å lage en pastasalat, der dressingen er creme fraiche blandet med pesto. Ellers kan du bruke pesto til mye annet enn bare pasta. Feks. i sandwicher eller bruschetta, gjerne i kombinasjon med mozzarella, ruccola og tomater. Du kan også ha pesto på pizza, enten iblandet hvit pizzasaus eller som topping. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #13 Skrevet 10. januar 2021 Jeg bruker pesto på ovnsbakte rotgrønnsaker innimellom. Blander den inn etter at jeg har tatt ut grønnsakene av ovn. Anonymkode: c03bc...37d 1
marleneK92 Skrevet 10. januar 2021 #14 Skrevet 10. januar 2021 Kylling smøres med et lag pesto, oppkuttet tomat & Mozzarella på toppen. Stekes i ovn slik du ønsker den. Kremet avokado pasta 1 ss pesto / 1 tbsp pesto 1 ss olivenolje / 1 tbsp olive oil 1 stor avokado / 1 big avocado Pasta av ønsket slag / Pasta of choice En neve fersk basilikum / Fresh basil leaves Salt og pepper / Salt and pepper To hvitløksfedd / 2 cloves garlic Sitronsaft / lemon juice Kok pasta (bestem selv hvilken type fu går for) Bland alle ingrediensene (utenom pasta, såklart) i en foodprocessor til du får en kremete og ganske tykk saus. Smak deg gjerne frem med salt, pepper og sitronsaft! Når pastaen er ferdig kokt, vender du inn sausen. Pynt med fersk basilikum og server! Ha gjerne baguetter eller hvitløksbrød til, om du har lyst på det. Bon appétit!
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #15 Skrevet 10. januar 2021 Rista kikerter Stekt tofu Valnøtter og cherrytomater Søtpotet,rødløk og pinjekjerner Stekt sopp Anonymkode: e07fb...4dd
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #16 Skrevet 10. januar 2021 Jeg liker veldig godt å koke pasta, steke sopp i smør, og kutte cherrytomat i to og ha oppi på slutten. Så tar jeg pesto over i pastaen, og rører alt sammen Anonymkode: 7dd98...11e 2
Gjest Linny111 Skrevet 10. januar 2021 #17 Skrevet 10. januar 2021 Jeg liker å lage pasta med pesto, pinjekjerner, ruccola og kyllingfilet. Kanskje noen soltørkede tomater eller cherrytomater oppi. Åh, nå fikk jeg lyst på det. *Sette på middagsplanen*
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #18 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 19.31): Jeg har 1 kilo ekte grønn pesto stående!... Jeg vil ha det på pasta, men tenker at bare pesto og pasta er litt kjedelig... Hva annet kan jeg ha i som ikke er kjøtt? Anonymkode: 8a6dc...832 Pasta salat med pinjekjerner, cherry tomat, agurk, mais, kylling ....gjerne bacon også + ruccola. pizzasnurrer med pesto og kylling Anonymkode: 4c8dc...375
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #19 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 10.1.2021 den 19.30): Pasta salat med pinjekjerner, cherry tomat, agurk, mais, kylling ....gjerne bacon også + ruccola. pizzasnurrer med pesto og kylling Anonymkode: 4c8dc...375 Kan jeg spørre hvorfor du mener kylling og bacon ikke er kjøtt? Anonymkode: 9d3bd...153 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #20 Skrevet 12. januar 2021 Hvorfor tipser så mange om kylling når TS ikke ville ha kjøtt....? Jeg spiser som regel pesto-pasta med biter av varmrøykt laks, brokkoli (stekt i panna, så den er crunchy), erter, pinjekjerner, et lite chili-dryss og revet parmesan. Anonymkode: bd78f...497 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå