AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #1 Del Skrevet 8. januar 2021 Jeg har alltid hatt toppkarakterer i engelsk på skolen, men etter at jeg ble ferdig med et obligatorisk engelskfag på studiet forrige semester, er det plutselig en del mindre engelsk i hverdagen. Jeg ser stort sett på engelske serier og får inn en del engelsk via Youtube og internett generelt, men ellers praktiserer jeg det lite skriftlig og muntlig for tiden. Skal snart i gang med å lese den nye boka til Barack Obama på engelsk, og driver litt med frilans film/serie-oversetting fra engelsk til norsk innimellom, men skulle gjerne skrevet litt mer for å utvide ordforrådet og holde på det jeg kan fra før. Finnes det noen gode sider på nettet til dette formålet? Tror ikke Duolingo er helt egnet, så det utgår. Er ikke så veldig interessert i å dikte opp egne ting å skrive heller, så vil helst unngå det også. Anonymkode: 08ead...18c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 8. januar 2021 #2 Del Skrevet 8. januar 2021 Bli med på engelskspråklige diskusjonsforum. Vær aktiv, så får du trent på skriftlig engelsk. En av grunnene til at jeg er her for å trene på å utrykke meg skriftlig 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #3 Del Skrevet 8. januar 2021 stan skrev (Akkurat nå): Bli med på engelskspråklige diskusjonsforum. Vær aktiv, så får du trent på skriftlig engelsk. En av grunnene til at jeg er her for å trene på å utrykke meg skriftlig 🙂 Takk for tipset, det burde jeg kanskje tenkt på! 😅 Anonymkode: 08ead...18c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #4 Del Skrevet 8. januar 2021 Høylesing for deg selv? Driver med det selv for å holde uttalen i sjakk 👌🏻 Har også alltid engelsk tekst på når jeg ser film. Anonymkode: c8342...b8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #5 Del Skrevet 8. januar 2021 Se på engelske-talende filmer, tv-serier, osv. Lese engelske nettsider Anonymkode: d12ff...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 8. januar 2021 #6 Del Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for tipset, det burde jeg kanskje tenkt på! 😅 Anonymkode: 08ead...18c Det finnes også apper for å trene på uttalen. Dama ligger i sofaen akkurat nå og gjør det. Så er det en AI som gir score. Hun skal ha en presentasjon på engelsk om et par uker. Kjempeflink. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #7 Del Skrevet 8. januar 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Høylesing for deg selv? Driver med det selv for å holde uttalen i sjakk 👌🏻 Har også alltid engelsk tekst på når jeg ser film. Anonymkode: c8342...b8d Tror kanskje du bør lese litt om idiomer også. Anonymkode: 739e8...d58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #8 Del Skrevet 8. januar 2021 Enig med Ts i at det viktige er å praktisere egne ferdigheter – og at det hjelper lite å lese bøker for seg selv – det krever samhandling slik at man får tilbakemelding på språket. Anonymkode: 8f539...c25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AwkwardAlice Skrevet 8. januar 2021 #9 Del Skrevet 8. januar 2021 https://www.italki.com/ Du kan finne en engelsklærer og de kan tilrettelegge timer for deg med fokus på uttale etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eignarf Skrevet 8. januar 2021 #10 Del Skrevet 8. januar 2021 stan skrev (12 minutter siden): Bli med på engelskspråklige diskusjonsforum. Vær aktiv, så får du trent på skriftlig engelsk. En av grunnene til at jeg er her for å trene på å utrykke meg skriftlig 🙂 Har du linker til engelskspråkelige diskusjonsforum? Jeg trenger også å øve på engelsken min. I motsetning til TS har jeg nok et dårligere utgangspunkt. Fikk dårlig karakter i engelsk på ungdomsskolen osv. Det hender seg jeg har behov for å prate engelsk med folk, og da føler jeg meg for å være ærlig litt dum. Får ikke til å uttrykke meg helt, og blir litt nervøs. Så jeg trenger å øve. stan skrev (5 minutter siden): Det finnes også apper for å trene på uttalen. Dama ligger i sofaen akkurat nå og gjør det. Så er det en AI som gir score. Hun skal ha en presentasjon på engelsk om et par uker. Kjempeflink. Hvilken app er dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #11 Del Skrevet 8. januar 2021 3 minutter siden, Eignarf said: Har du linker til engelskspråkelige diskusjonsforum? Jeg trenger også å øve på engelsken min. I motsetning til TS har jeg nok et dårligere utgangspunkt. Fikk dårlig karakter i engelsk på ungdomsskolen osv. Det hender seg jeg har behov for å prate engelsk med folk, og da føler jeg meg for å være ærlig litt dum. Får ikke til å uttrykke meg helt, og blir litt nervøs. Så jeg trenger å øve. Hvilken app er dette? Reddit. Finn et tema som du engasjerer deg for. Finnes en reddit-side for absolutt alt, så og si. Anonymkode: 91798...12f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #12 Del Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror kanskje du bør lese litt om idiomer også. Anonymkode: 739e8...d58 hva har det med hva ts spør etter... Alltid her på kg skal andre kommentere det man skriver 🤪 Anonymkode: c8342...b8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 8. januar 2021 #13 Del Skrevet 8. januar 2021 Eignarf skrev (15 minutter siden): Hvilken app er dette Den hun bruker er ikke tilgjengelig på engelsk, pussig nok. Jeg har brukt Duolingo for tilsvarende, men for andre andre språk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #14 Del Skrevet 10. januar 2021 Du burde have seen alle episodes av the julekalender this jul when it gikk in reprise! Anonymkode: 41b7d...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå