Gå til innhold

Endometriose spørsmål

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg visste ikke jeg hadde dette, før nå nylig etter en kikkhullsoperasjon. 
Legen brant vekk «gammel» endometriose som han kalte det/endometriose knuter (??). 

Jeg har fått to barn,aldri hatt noe mer enn vanlige menssmerter eller uvanlig mye blødning. 
Jeg hadde litt startproblemer med det siste barnet (2 SA før det tok 3 mnd å bli gravid igjen),men jeg vil ikke si det heller da dette ikke er NOE i forhold til hva andre sliter med. Så jeg skjønner ikke helt, Kan man ha endometriose uten symptomer?! 
Og hva skjer med meg nå da? Etter han har «brent vekk» det som var? 
Kommer det tilbake? 
Jeg skal ikke ha flere barn så jeg er ikke redd for noe sånt, vil bare vite hva jeg har liksom...

Finner ikke noe særlig når jeg googler,bare folk med endometriose som er skikkelig plaget. 

Til info så hadde jeg operasjon pga cyste,og noe forhøyet anticansergen i blodet. Som de mente var pga endometriosen. 

Anonymkode: 8284f...165

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan Gro videre etter operasjonen. Om eu ikke har hatt store plager/smerter ville jeg ikke bekymret meg.

Anonymkode: b66f2...04b

Skrevet

Jeg ville søkt på engelsk, da finner du mye bra informasjon. Tror det er tatt mye mer på alvor i USA blant annet. Og så er det en del informasjon å finne hos den norske endometrioseforeningen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også endometriose uten symptomer. Det ble oppdaget en cyste på ultralyd når jeg skulle sette inn spiral, og den var så stor at den måtte fjernes. Det viste seg å være en endometriosecyste og jeg hadde "flekker" med endometriose på bukhinna og flere steder i magen. Har aldri vært plaget med nevneverdige menssmerter. 

Siden jeg ikke har noen plager så har jeg ikke noe videre oppfølging. Hvis jeg hadde vært plaget med store menssmerter og blødninger så ville det vært et alternativ å begynne på p-piller eller hormonspiral for å slippe å ha mensen. Det er jo under menstruasjonen at blodet renner "bakover" i eggstokkene og ut i buken slik at disse cystene/knutene/flekkene dannes (det er ihvertfall en teori de har). 

Anonymkode: d04ef...9e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...