AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #1 Skrevet 8. januar 2021 Jeg har to 4 år gamle marsvin, som jeg egentlig ikke har tid til mer. Jeg har lyst til å gi dem bort siden jeg ikke kan gi dem nok oppmerksomhet, men mamma nekter. Jeg tror også at den ene er syk (den blør nede av og til) og mamma vet dette men hører aldri fordi hun ikke vil ta dem til dyrlegen. Jeg sitter fast, aner ikke hva jeg skal gjøre Anonymkode: cdb6a...d2d
Tvist Skrevet 8. januar 2021 #2 Skrevet 8. januar 2021 Hvor gammel er du? Marsvinet som er sykt bør ikke gis bort, men må sjekkes av dyrlege. Kanskje noen voksne kan hjelpe deg å snakke med mamma? Har du penger selv? Synes egentlig du bør ta deg tid til marsvinene, kan de ikke gå løst mens du leser til skole eller lignende? 2
xxxxxxxx Skrevet 8. januar 2021 #3 Skrevet 8. januar 2021 Tvist skrev (2 minutter siden): Hvor gammel er du? Marsvinet som er sykt bør ikke gis bort, men må sjekkes av dyrlege. Kanskje noen voksne kan hjelpe deg å snakke med mamma? Har du penger selv? Synes egentlig du bør ta deg tid til marsvinene, kan de ikke gå løst mens du leser til skole eller lignende? Jeg vet at jeg ikke kan gi bort et sykt marsvin, derfor vil jeg ta den med til dyrlege, noe jeg ikke får lov til (får ikke lov å gi bort uansett om den er syk eller ikke). Hvis jeg lar de gå fritt på gulvet så er det bæsj og tiss overalt på gulvet når de skal tilbake i buret.. det er slitsomt, og jeg får dårlig samvittighet av at jeg ikke har tid til dem mer, spesielt nå på vinteren (om sommeren er de i hagen) jeg er 16
Tvist Skrevet 8. januar 2021 #4 Skrevet 8. januar 2021 Skjønner. Hva med en tante/onkel eller eldre søsken som kan prate med mor, eller bare ta med deg og marsvinet til dyrlegen? 1
Tvist Skrevet 8. januar 2021 #5 Skrevet 8. januar 2021 Hvorfor får vil hun ikke at du gir dem bort forresten? Er egentlig mors ansvar, da de ble anskaffet mens du var barn.
xxxxxxxx Skrevet 8. januar 2021 #6 Skrevet 8. januar 2021 Tvist skrev (1 minutt siden): Hvorfor får vil hun ikke at du gir dem bort forresten? Er egentlig mors ansvar, da de ble anskaffet mens du var barn. Det eneste hun sa når jeg fortalte at jeg ville gi dem bort var at uansett hvem jeg gir dem bort til så kommer de ikke til å få det bra, og at de kom til å bli mishandlet. Jeg har prøvd flere ganger men nå hører hun aldri
Tvist Skrevet 8. januar 2021 #7 Skrevet 8. januar 2021 Tja, det første du må fokusere på er dyrlegen, så kan du kanskje finne en god eier til dem allikevel (kanskje det hjelper at mor får hilse på de som vil adoptere, eller du bare gir dem bort , det er enklere å få tilgivelse enn tillatelse). Men ikke gi dem bort gratis.
Troyamin Skrevet 8. januar 2021 #8 Skrevet 8. januar 2021 Ta dette opp med en voksen du stoler på. Å ikke gi nødvendig helsehjelp til dyr, er ulovlig. Dette går ikke på deg, men på din mor. Du er under myndig alder. 2
xxxxxxxx Skrevet 8. januar 2021 #9 Skrevet 8. januar 2021 Troyamin skrev (3 timer siden): Ta dette opp med en voksen du stoler på. Å ikke gi nødvendig helsehjelp til dyr, er ulovlig. Dette går ikke på deg, men på din mor. Du er under myndig alder. Jeg prøvde å snakke med henne igjen men hun byttet tema. Prøvde på nytt etter 5 min, hun sa vi prater om det senere. Men skal ikke gi meg 1
Troyamin Skrevet 8. januar 2021 #10 Skrevet 8. januar 2021 xxxxxxxx skrev (22 minutter siden): Jeg prøvde å snakke med henne igjen men hun byttet tema. Prøvde på nytt etter 5 min, hun sa vi prater om det senere. Men skal ikke gi meg Stå på! Jeg synes du virker som en god dyreeier som bare vil det beste for marsvinene dine. Du kan be din nærmeste dyrevernforening eller høre med mattilsynet om hjelp til å prate med din mor. Da kan de legge fram lover og forskrifter, som kan være med på å endre din mors avgjørelse. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #11 Skrevet 8. januar 2021 Troyamin skrev (56 minutter siden): Stå på! Jeg synes du virker som en god dyreeier som bare vil det beste for marsvinene dine. Du kan be din nærmeste dyrevernforening eller høre med mattilsynet om hjelp til å prate med din mor. Da kan de legge fram lover og forskrifter, som kan være med på å endre din mors avgjørelse. Signerer dette. du må få med deg noen på laget ts. Anonymkode: c80dd...873
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå